0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Bariery psychiczne uczniów w procesie uczenia się języka angielskiego. Diagnozowanie i pokonywanie

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2017

  • Autor: Agnieszka Szplit

  • Wydawca: Uniwersytet Jana Kochanowskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 15,99 zł
14,39 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Bariery psychiczne uczniów w procesie uczenia się języka angielskiego. Diagnozowanie i pokonywanie

Występowanie barier psychicznych jest jednym z tych problemów, z którymi nauczyciel spotyka się każdego dnia. Książka niniejsza oparta jest na wieloletnich obserwacjach autorki. Mimo zwiększonego zainteresowania tematyką barier psychicznych w nauczaniu języków obcych nadal brak jest informacji, które pozwalałyby przeciwdziałać ich powstawaniu lub ograniczyć ich negatywny wpływ na proces zdobywania wiedzy i umiejętności. Świadomość istnienia barier psychicznych, których rola niestety bywa przez nauczycieli niezauważana, ma znaczenie również z punktu widzenia jak najpełniejszego rozwoju umiejętności językowych uczniów. Zrozumienie jak przebiega proces uczenia się języka obcego i namysł nad barierami psychicznymi pojawiającymi się u uczniów wzbogaci wiedzę i wskaże twórczym nauczycielom kierunki poszukiwań własnych sposobów na pokonywanie przeszkód.
Książka ta może zachęcić psychologów, pedagogów oraz nauczycieli do podjęcia jeszcze większego trudu planowania procesu nauczania - uczenia się w taki sposób, aby ograniczyć działanie barier psychicznych i umożliwić uczniom pełne wykorzystanie ich potencjału. Książka adresowana jest głównie do naukowców i badaczy. Nie zawiera wskazówek metodycznych i nie jest przewodnikiem dla nauczycieli, natomiast wskazuje, w jaki sposób można wplatać techniki w proces nauczania dostosowując je do programu nauczania, i zakresu tematycznego realizowanego na podstawie określonego podręcznika.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7133-690-4
  • ISBN druku: 978-83-7133-690-4
  • Liczba stron: 197
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści
Wstęp 								 	9
Rozdział I. Bariery psychiczne uczniów 			 	13
1. Definicje i rodzaje barier 					 	13
2. Charakterystyka barier psychicznych 				 	19
2.1. Bariery percepcyjne 							19
2.2. Bariery umysłowe 						 	22
2.3. Bariery emocjonalno-motywacyjne 				 	24
2.4. Bariery osobowościowe 					 	28
3. Przykłady barier psychicznych uświadamianych przez uczniów 		30
3.1. Napięcie emocjonalne wywołane porażką 			 	31
3.2. Błędne nastawienie względem procesu uczenia się języka
i nieświadomość istnienia barier psychicznych 			 	33
3.3. Zbyt silny konformizm jednostki 				 	34
3.4. Wstyd przeżywany w związku z sytuacją oceniania i obserwowania
przez innych 							 	34
3.5. Zaniżona samoocena i brak pewności siebie 			 	36
3.6. Schematyzm postrzegania i sztywność myślenia 		 	38
3.7. Nadmierna samokontrola 					 	41
3.8. Brak odwagi podejmowania ryzyka 				 	43
3.9. Niska motywacja poznawcza – brak ciekawości poznawczej 		45
3.10. Brak umiejętności interpersonalnych 					48
4. Mechanizmy tworzenia barier psychicznych 				50
4.1. Barierotwórczy charakter kształcenia szkolnego			 	50
4.2. Charakterystyka mechanizmów barierotwórczych w szkole 	 	54
5. Metody przezwyciężania barier psychicznych 				68
5.1. Burza mózgów 						 	68
5.2. Twórcze rozwiązywanie problemów 				 	74
5.2.1. Analiza morfologiczna 					 	76
5.2.2. Synektyka 							 	78
5.2.3. Inne metody pobudzania rozwoju dyspozycji twórczych 		79
5.3. Treningi twórczości 						 	82
5.4. Budzenie i rozwijanie ciekawości 				 	89
5.5. Radzenie sobie ze stresem 					 	93
5.6. Sugestopedia 						 	94
Rozdział II. Metodologia badań własnych 				97
1. Cele i zadania badań 						 	97
2. Problemy i hipotezy badawcze 						98
3. Etapy badań 							 	100
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze 				 	100
4.1. Badania diagnostyczne 					 	102
4.1.1. Wykorzystane metody i techniki badawcze 			 	102
4.1.2. Opis narzędzi badawczych 					 	103
4.2. Badania eksperymentalne 						103
4.2.1. Charakterystyka modelu eksperymentalnego 				103
4.2.2. Opis narzędzi badawczych 					 	107
5. Zmienne i wskaźniki 						 	108
6. Charakterystyka badanych grup 					 	109
7. Zastosowane statystyki 						 	110
7.1. Sprawdzenie rzetelności testu Q1/Q2 				 	110
7.2. Analizy statystyczne służące do opisu wyników badań
terapeutycznych 							 	112
8. Charakterystyka zajęć abarietycznych w grupie eksperymentalnej 	 	113
Rozdział III. Diagnoza i pokonywanie barier psychicznych uczniów 	127
1. Diagnozowanie barier psychicznych 				 	127
2. Bariery psychiczne w procesie dydaktycznym 			 	141
3. Bariery psychiczne w procesie nauczania – uczenia się języka
angielskiego 							 	146
4. Pokonywanie i osłabianie barier psychicznych 				149
4.1. Bariery psychiczne w grupie kontrolnej 			 	150
4.2. Charakterystyka zmian w grupie eksperymentalnej 		 	151
4.3. Pokonywanie i osłabianie wybranych barier psychicznych 	 	155
4.3.1. Lęk przed byciem ocenianym i obawa przed 			 	155
4.3.2. Brak pewności siebie					 	158
4.3.3. Nadmierna samokontrola i tendencja do stałego oceniania się 	 	160
4.3.4. Brak odwagi podejmowania ryzyka 					163
4.3.5. Brak ciekawości poznawczej 					166
4.3.6. Myślenie schematyczne 					 	170
4.3.7. Brak umiejętności interpersonalnych 				 	172
5. Możliwości pokonywania i osłabiania barier psychicznych uczniów
w procesie nauczania języka angielskiego 					176
Aneks 1. Kwestionariusz BPU 					 	179
Aneks 2. Arkusz obserwacyjny 					 	181
Aneks 3. Kwestionariusz Q1/Q2 					 	183
Bibliografia 							 	185
Spis rycin 							 	197
Spis tabel 							 	199

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Między literaturami. Rozmowy z tłumaczami o pisarzach języka niemieckiego

Seria (WY)TŁUMACZENIA pod redakcją Elżbiety Tabakowskiej, Ewy Daty-Bukowskiej i Joanny Dybiec-Gajer, tom 2Tłumacze literatury pięknej wychodzą z cienia, są coraz wyraźniej widoczni i zyskują należną im podmiotowość twórców. D...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Dykcjonarz uczonych Polaków i Polek. W trzech tomach. Tom III

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstuObszerne dzieło ułożone w formie encyklopedycznej zawierające życiorysy uczonych Polaków i Polek od czasów najd...
99,00 zł 110,00 zł
Do koszyka

Proces karny w perspektywie ewolucji naukowej i współczesnych trendów rozwojowych

Książka jest prezentacją procesu karnego z perspektywy ewolucji naukowej, wkładu ważnych postaci w rozwój tej dziedziny oraz jej aktualnej specyfiki. Definiuje kierunki tej transformacji wraz z opisem ich historycznych i współczesnych uwa...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Sprawiedliwość na końcu języka

W niniejszej książce proponuję całościową lekturę dzieła Waltera Benjamina. W swojej rekonstrukcji kładę szczególny nacisk na rolę, jaką w tej myśli odgrywa tradycja żydowskiego, apokaliptycznego mesjanizmu. Staram się też jednak pokazać, że sam...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Dama kameliowa z angielskim. Zestaw 3 ebooków

Zestaw zawiera 3 ebooki:„Dama kameliowa” Alexandre Dumas (wydanie dwujęzyczne polsko-angielskie), „Z przygód Sherlocka Holmesa. Tłumacz grecki” Arthur Conan Doyle (wydanie dwujęzyczne polsko-angielskie), podrę...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Spłacony dług. Klasyka angielskiego kryminału

Dwóch studentów, Bell oraz Willetts, należą do Klubu Zbrodniarzy. Każdy z członków musi dokonać jakiegoś przestępstwa, aby należeć do klubu. Bell oraz Willetts fałszują banknot pięćdziesięciofuntowy, przy czym jeden z nich puszcza ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!