0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Developing into an effective Polish Teacher of English

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Słupsk, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Dorota Werbińska

  • Wydawca: Uniwersytet Pomorski w Słupsku

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 21,00 zł
18,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Developing into an effective Polish Teacher of English

The major aim of this work has been to explore the profile of an effective Polish teacher of English ten years ago and now. In particular, it has attempted to determine what competencies or kinds of professional knowledge distinguish this successful professional, as well as what personal teacher theories she seems to hold. In order to accomplish these goals, two interview studies were conducted, one almost a decade ago and the other recently. The results of the analysis of different spheres of an English language teacher’s professional competences may have significant implications for teacher education in Poland, and make it possible to identify these characteristics of the teacher that can foster their effective performance of the job. On a more general level, they also enable us to make some recommendations concerning the optimum preparation of potential candidates for becoming teachers of foreign languages in Poland. Due to the focus of this study, the tentative model to be presented here pertains to a profile of the effective language teacher in Poland. It is also important to keep in mind that the guidelines the present model offers are not necessarily applicable to another context, but to the Polish context at a time when the Polish educational system is still being affected by sweeping institutional and curricular changes.

  • Kategorie:
    1. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych »
    3. Język angielski
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7467-163-7
  • Liczba stron: 152
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
INTRODUCTION	9
CHAPTER 1. A REVIEW OF STUDIES ON EFFECTIVE TEACHING	11
	Introduction	11
		1.1. The beginnings: the concept of good practice	11
		1.2. The concept of successful teaching	13
			1.2.1. The behaviourist approach	13
			1.2.2. The cognitive approach	14
			1.2.3. The communicative approach	15
			1.2.4. The humanistic approach	16
			1.2.5. Current concepts of successful teaching	17
		1.3. Major studies of effective teachers	19
			1.3.1. Highet’s qualities of a good teacher	20
			1.3.2. Good teachers’ characteristics in Okoń’s articles on teacher personality	20
			1.3.3. Taylor’s study	22
			1.3.4. Teacher qualities identified by Ryan	22
			1.3.5. Flanders’ styles	23
			1.3.6. Bohucki’s study of teacher personality	23
			1.3.7. Rosenshine and Furst’s correlates of effective teaching	24
			1.3.8. Pupils’ expectations of teachers – Nash’s study	25
			1.3.9. Achievement of objectives by effective teachers	25
			1.3.10. Bloom’s list of effective teachers’ classroom practices	26
			1.3.11. Ericksen’s essence of good teaching	26
		1.4. Effective language teacher studies	27
			1.4.1. Moskowitz’s analysis of outstanding teachers’ behaviours	27
			1.4.2. A good teacher’s qualities as perceived by young adolescents	28
			1.4.3. Politzer and Weiss’s research	29
			1.4.4. Komorowska’s research on factors conditioning success and failure	29
			1.4.5. Sanderson’s project on good language teachers	30
			1.4.6. The need for change – Hawley et al.’s research on the effective teacher	31
			1.4.7. Some contemporary studies of good language teachers	32
			1.4.8. Effective language teacher studies – a summary	35
		1.5. Studies of poor language teachers	36
		1.6. Concluding remarks	38
CHAPTER 2. A PROFILE OF A LANGUAGE TEACHER’S PROFESSIONAL COMPETENCES	39
	Introduction	39
	2.1. Linguistic competence	40
		2.1.1. Language proficiency	40
		2.1.2. Subject matter knowledge	45
	2.2. Methodological competence	47
	2.3. Psychological competence	49
	2.4. Pedagogical competence	51
	2.5. Normative competence	52
		2.5.1. Interactive knowledge	53
		2.5.2. Causal knowledge	53
	2.6. Experiential competence	55
	2.7. Contextual competence	57
	2.8. General competence	58
	2.9. Teacher knowledge – a summary	60
	2.10. Teacher competences vs. human wisdom	61
	2.11. Concluding remarks	64
CHAPTER 3. TEACHERS’ PERSONAL THEORIES	65
	Introduction	65
	3.1. Fundamental concepts and approaches	65
		3.1.1. A transmission approach	66
		3.1.2. A constructivist approach	66
		3.1.3. Teacher Development Approaches	67
	3.2. Definition of personal theories	68
		3.2.1. The term	68
		3.2.2. Definitions of the term	69
		3.2.3. Teachers’ personal theories: an overview	74
		3.2.4. Teachers’ personal theories characteristics	76
	3.3. Sources of teachers’ personal theories	77
		3.3.1. Teachers’ own experience as language learners	77
		3.3.2. Personality factors	78
		3.3.3. Research-based teaching principles	79
		3.3.4. Principles derived from an approach or method	80
		3.3.5. Established practice	80
		3.3.6. Experience of what works best	81
		3.3.7. Origins of language teacher beliefs – a summary	81
	3.4. Language teacher beliefs	82
		3.4.1. Beliefs about language	82
		3.4.2. Beliefs about curriculum	83
		3.4.3. Beliefs about learning	84
		3.4.4. Beliefs about teaching	85
		3.4.5. Beliefs about the language teaching profession	93
		3.4.6. Teacher beliefs – a summary	94
	3.5. Metaphors as an aid to understanding teacher personal theories	95
		3.5.1. Advantages of metaphor	95
		3.5.2. Metaphors in teacher beliefs	96
		3.5.3. Metaphors – a summary	105
	3.6. Concluding remarks	106
CHAPTER 4. THE EFFECTIVE FOREIGN LANGUAGE TEACHER – NTERVIEWS	107
	Introduction	107
	4.1. Selection of teachers for the study	107
	4.2. The objectives	109
	4.3. The technique of data collection	109
	4.4. Analysis of the data	111
	4.5. Interview	111
		4.5.1. Interview 1	112
		4.5.2. Interview 2	116
		4.5.3. ME as an effective teacher: the ‘change’ aspect	124
		4.5.4. The profile of ME as an effective at present	133
	4.6. Concluding remarks	133
FINAL REMARKS AND CONCLUSIONS	135
BIBLIOGRAPHY	138
APPENDICES	149
Słowa kluczowe: język angielski

Inni Klienci oglądali również

15,12 zł 16,80 zł
Do koszyka

The timing of tone group constituents in the advanced Polish learner's English pronunciation

Książka Andrzeja Porzuczka poświęcona jest analizie relacji czasowych pomiędzy elementami frazy intonacyjnej w wymowie angielskiej zaawansowanego ucznia polskiego. Celem autora było wykazanie i opisanie różnic w tym zakresie między polskim uczni...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Polish Yearbook of Law&Economics Vol. 5 (2014)

This fifth volume of the Polish Yearbook of Law & Economics contains a collection of articles selected, following a separate review process, from papers presented by Polish scholars at recent international and national conferences devoted to th...
21,15 zł 23,50 zł
Do koszyka

Polish Commercial Law in a Nutshell

The aim of the present book is to give an outline of Polish Commercial Law in English language. The book follows the usual sequence of lectures on Commercial Law in Poland dividing the content in two parts. First part is on entrepreneurs mainly partner...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Reading Comprehension in Polish and English

This book is about reading. Throughout the book, the author explains the complexity of the dual-language involvement of FL/L2 reading by showing how L1 and FL/L2 factors interplay in FL/L2 reading. The main aim of the book is to explore reading in Engl...
58,41 zł 64,90 zł
Do koszyka

An English-Polish Dictionary of Linguistic Terms

Słownik "An English-Polish Dictionary of Linguistic Terms" adresowany jest głównie do studentów neofilologii biorących udział w kursach językoznawczych, oraz do uczestników seminariów magisterskich z zakresu języko...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Polish Esoteric Traditions 1890-1939. Selected Issues

In Polish culture too, during the closing decades of the nineteenth and early twentieth century, an increased interest in esoteric traditions was noticeable. Esoteric imports arriving in Poland from various origins were accepted and adapted to local re...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!