0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych

(eBook)

Z badań uczniów klas 3 szkół podstawowych

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Beata Jachimczak

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych

Książka Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych (z badań uczniów klas III szkół podstawowych) jest próbą ukazania problemów dotyczących kształcenia tej grupy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Stąd w pierwszej części książki zawarto koncepcje choroby w odniesieniu do jej wpływu na funkcjonowanie człowieka oraz strategię radzenia sobie z nimi. Zwrócono również uwagę na psychologiczne następstwa choroby w kontekście potrzeby projektowania działań terapeutycznych wspomagających rozwój i funkcjonowanie psychospołeczne dziecka. Opisano tu uwarunkowania związane ze środowiskiem rodzinnym, które w sytuacji nauczania indywidualnego często pozostaje głównym źródłem doświadczeń socjalizacyjnych i edukacyjnych, oraz uwarunkowania związane ze środowiskiem pozarodzinnym, ze szczególnym uwzględnieniem grup rówieśniczych, formalnych i nieformalnych. Centralnym punktem zainteresowania był rozwój kompetencji społecznych ucznia, który w sytuacji izolacji edukacyjnej, w tym rówieśniczej, może ulegać zaburzeniom. Uwzględniając fakt, że nauczanie indywidualne jest specyficzną formą kształcenia oferowanego ściśle określonej grupie uczniów, warto zadać pytanie o jego efektywność. Z jednej strony należy wziąć pod uwagę, że zaplanowano działania edukacyjne gwarantujące realizację obowiązku nauczania również dzieciom przewlekle chorym, które czasowo bądź długotrwale muszą pozostawać poza szkołą, z drugiej zaś należy poszukiwać optymalnych rozwiązań w tym zakresie.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-892-9
  • ISBN druku: 978-83-7587-849-3
  • Liczba stron: 250
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp .......... 9
Przewlekła choroba jako czynnik determinujący funkcjonowanie
dziecka w bliższym i dalszym środowisku .............. 13
Paradygmaty konstruowania modeli choroby przewlekłej ........... 16
Integracyjny model choroby Ivana B. Plessa i Philipa Pinkertona ........ 17
Model choroby jako kryzysu życiowego – Rudolf H. Moos
i Vivien D. Tsu .......... 19
Model choroby przewlekłej jako ryzyka i plastyczności ........... 21
Transakcyjny model stresu i radzenia sobie z nim ............. 22
Pojęcie choroby przewlekłej. Skala zjawiska wśród dzieci .......... 23
Choroby przewlekłe wieku dziecięcego ............ 28
Charakterystyka wybranych (będących najczęściej podstawą orzeczenia
o potrzebie nauczania indywidualnego) chorób przewlekłych
wśród dzieci ............. 30
Charakterystyka dziecka przewlekle chorego ......... 36
Psychologiczne następstwa choroby .......... 43
Znaczenie rodziny w rozwoju dziecka .......... 47
Model strukturalny Salvadora Minuchina ............. 49
Model kołowy Davida H. Olsona .......... 52
Model systemowy Williama R. Beaversa ......... 53
Model McMastera ........ 54
Model Murraya Bowena ............ 55
Funkcjonowanie rodziny w kontekście teorii przywiązania ............. 57
Środowisko rodzinne dziecka chorego .............. 59
Rozwój społeczny dziecka przewlekle chorego ............ 65
Zachowania przystosowawcze w sytuacji przewlekłej choroby ............. 66
Środowisko rodzinne i pozarodzinne a rozwój społeczny dziecka ......... 70
Środowisko szkolne i rówieśnicze a rozwój społeczny dziecka .............. 73
Kształcenie dzieci w klasach I–III szkół podstawowych ......... 79
Organizacja edukacji wczesnoszkolnej w szkole ogólnodostępnej .... 81
Czynniki warunkujące efektywność kształcenia .............. 87
Charakterystyka dziecka w młodszym wieku szkolnym ......... 90
Kształcenie uczniów przewlekle chorych .............. 97
Kształcenie w szkole ogólnodostępnej (w tym w integracyjnej) ..... 103
Kształcenie w szkole szpitalnej ........... 108
Nauczanie indywidualne ........... 110
Przepisy prawne i organizacyjne dotyczące nauczania indywidualnego ........... 110
Kwalifikacja dzieci do nauczania indywidualnego .......... 113
Organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego w nauczaniu indywidualnym ........ 115
Założenia badań własnych .......... 123
Cel, problematyka badawcza i hipotezy badawcze .............. 124
Cel badań .............. 124
Pytania i hipotezy badawcze ............. 125
Metody badawcze .......... 128
Metoda sondażu diagnostycznego ............ 129
Teren i organizacja badań .............. 137
Charakterystyka badanych grup ........ 139
Płeć a zachowanie przystosowawcze i osiągnięcia szkolne badanych dzieci ......... 146
Zasady opracowania wyników badań ............ 149
Poziom kompetencji szkolnych i zachowania przystosowawczego
dzieci nauczanych indywidualnie ......... 151
Podstawowe charakterystyki statystyczne badanych zmiennych .... 151
Efekty trzyletniego nauczania indywidualnego w zakresie
edukacji polonistycznej .............. 155
Efekty trzyletniego nauczania indywidualnego w zakresie
edukacji matematycznej ............. 159
Poziom niezależnego funkcjonowania społecznego dzieci
nauczanych indywidualnie i w klasie szkolnej ............ 164
Poziom zaburzeń zachowania dzieci nauczanych
indywidualnie i w klasie szkolnej .............. 175
Poziom zachowania przystosowawczego a kompetencje
z zakresu edukacji polonistycznej dzieci nauczanych
indywidualnie ............ 191
Poziom zachowania przystosowawczego
a kompetencje z zakresu edukacji matematycznej
dzieci nauczanych indywidualnie ........ 216
Wnioski i podsumowanie .............. 237
Bibliografia ........ 241
Netografia .......... 249
Słowa kluczowe: szkoła edukacja Pedagogika Impuls

Inni Klienci oglądali również

31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Drogie dziecko

Ten zbiór opowiadań Maruli Liu (Liu Zijie) – utalentowanej tajwańskiej scenarzystki i pisarki – jest początkiem nowego kierunku w jej twórczości, która dotychczas kojarzyła się raczej z eseistyką. Jako kobieta nowoczesn...
40,50 zł 54,00 zł
Do koszyka

Arduino dla dzieci. Poznaj świat elektroniki i programowania

Arduino dla dzieci to wprowadzenie do elektroniki i programowania. Dzięki niej dzieci dowiedzą się, a rodzice przypomną sobie, czym różni się prąd stały od zmiennego oraz poznają podstawowe elementy programowania – stałe, zmienne, instrukc...
20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Świat w optyce dziecka

Publikacja rzuca nowe światło nie tylko na sam niezwykły dziecięcy potencjał ujawniany w sytuacjach zadaniowych, lecz także na konieczność odmiennego od dotychczasowego sposobu edukowania dzieci, a zwłaszcza wspierania rozwoju ich umiejętności poznawcz...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Rozwój umiejętności komunikacyjnych i społecznych uczniów młodszych z zaburzeniami w spektrum autyzmu oraz dzieci w wieku przedszkolnym. Przewodnik

Prezentowana publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli i terapeutów, którzy poszukują nowych, interesujących rozwiązań metodycznych w swojej pracy. Ma na celu zainteresować profesjonalistów pracujących z dziećmi wykorzyst...
116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Determinanty efektów alokacji aktywów funduszy inwestycyjnych w Polsce. Atrybuty funduszy oraz cechy zarządzających

Monografia ma wymiar zarówno teoretyczny, jak i praktyczny. Z perspektywy poznawczej, wzbogaca ona dostępną literaturę dotyczącą finansów o polskie doświadczenia. Natomiast z perspektywy praktycznej, dociekania empiryczne dotyczące zagadn...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Kodowanie dla dzieci Idź po strzałkach Кодyвання для дітей. Рухайся за стрілками

Obrazki kodowane strzałkami to świetna zabawa. Rysując odcinki według kodów, stworzymy ciekawe kontury przedmiotów, postaci, roślin i zwierząt. Wystarczy odrobina cierpliwości i uwagi, aby odszyfrować obrazek. Jest to świetny trening dla ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!