0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Edukacja europejska - od wielokulturowości do międzykulturowości

(eBook)

Koncepcje edukacji wielokulturowej i międzykulturowej w kontekście europejskim ze szczególnym uwzględnieniem środowiska frankofońskiego

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2008

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Przemysław Paweł Grzybowski

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 49,80 zł
44,82 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Edukacja europejska - od wielokulturowości do międzykulturowości

        Książka ukazuje problemy edukacji europejskiej w perspektywie zróżnicowania kulturowego. Wykorzystane w niej źródła pochodzą przede wszystkim z obszaru francuskojęzycznego. Jej przedmiotem są koncepcje edukacji europejskiej, głównie te, które mają na celu wspieranie integracji społeczno-kulturowej, zawierają treści dotyczące tożsamości, obywatelskości i wspólnotowości europejskiej oraz zakładają formalną i nieformalną współpracę międzynarodową w dziedzinie edukacji.

        Autor podejmuje m.in. kwestie komunikacji, dyskryminacji i integracji kultur, wyróżnianych na podstawie narodowości, rasy, płci, religii, orientacji seksualnej, sytuacji socjalnej. Najistotniejsze kategorie pojęciowe to: Inni i Obcy, wielokulturowość, międzykulturowość, pogranicze oraz edukacja wielokulturowa, międzykulturowa, regionalna i obywatelska.

        Wielostronne przedstawienie okoliczności integracji europejskiej, związanych z nią zagadnień edukacyjnych, spis około 200 instytucji i organizacji międzynarodowych oraz zamieszczenie bogatego wyboru literatury przedmiotu czynią z książki swoisty przewodnik, przydatny badaczom problematyki europejskiej, nauczycielom, uczniom i studentom oraz osobom zainteresowanym zróżnicowaniem kulturowym w różnych kontekstach.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-761-8
  • ISBN druku: 978-83-7587-164-7
  • Liczba stron: 472
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
1. Założenia metodologiczne	15
	1.1. Przedmiot i cele badań	15
	1.2. Charakterystyka procedury badawczej i problemy badawcze	17
2. Zróżnicowanie kulturowe a edukacja	25
	2.1. Zróżnicowanie kulturowe	37
		2.1.1. Wielokulturowość	41
		2.1.2. Międzykulturowość	46
		2.1.3. Granice i pogranicza	56
	2.2. Edukacja w warunkach zróżnicowania kulturowego	65
		2.2.1. Edukacja wielokulturowa	68
		2.2.2. Edukacja międzykulturowa	76
		2.2.3. Edukacja regionalna	90
		2.2.4. Edukacja obywatelska	102
		2.2.5. Człowiek pogranicza i tożsamość międzykulturowa	108
	2.3. Pedagogika międzykulturowa – od pedagogii do poddyscypliny pedagogicznej	116
3. Okoliczności powstania koncepcji edukacji europejskiej	127
	3.1. Tożsamość i kultura europejska	127
	3.2. Źródła zróżnicowania społeczeństw Europy	132
	3.3. Następstwa zróżnicowania społeczeństw Europy	153
	3.4. Historyczne przesłanki i perspektywy społeczno-kulturowej integracji europejskiej	157
	3.5. Szkoła w Europie wobec problemów zróżnicowania kulturowego	180
4. Zróżnicowanie kulturowe europejskiego kręgu kultury francuskiej a edukacja	193
	4.1. Społeczność frankofońska w Europie	193
	4.2. Zróżnicowanie kulturowe społeczeństwa francuskiego	199
		4.2.1. Współczesna tożsamość mieszkańców Francji	201
		4.2.2. Społeczne następstwa zróżnicowania kulturowego	207
	4.3. Oświata francuska wobec problemów zróżnicowania kulturowego	227
		4.3.1. Zasada świeckości oświaty	235
5. Problemy edukacji w działalności europejskich instytucji i organizacji międzynarodowych	247
	5.1. UNESCO	250
	5.2. Rada Europy	255
	5.3. Unia Europejska	262
	5.4. Inne instytucje i organizacje	270
	5.5. Współpraca europejska w dziedzinie pedagogiki międzykulturowej	279
6. Ideologiczne i aksjologiczne podstawy koncepcji edukacji europejskiej	289
	6.1. Podstawy ideologiczne – europejski wymiar edukacji	289
	6.2. Podstawy aksjologiczne	298
7. Typologia koncepcji edukacji europejskiej	309
	7.1. Kryterium I – usytuowanie w kontekście etnicznym, narodowym lub ponadnarodowym	311
	7.2. Kryterium II – usytuowanie w ideologii społecznej właściwej środowisku	312
	7.3. Kryterium III – usytuowanie w określonym obszarze aktywności społecznej	313
	7.4. Kryterium IV – uprzywilejowanie i preferowanie określonych rozwiązań metodycznych	315
	7.5. Kryterium V – aktualność, elastyczność, postępowość i zdolność dostosowania do zmieniających się okoliczności	317
8. Treści koncepcji edukacji europejskiej oraz cele i zadania realizujących je podmiotów	319
	8.1. Koncepcje jednostkowo-rodzinne	323
	8.2. Koncepcje lokalno-regionalne	327
	8.3. Koncepcje narodowo-państwowe	333
	8.4. Koncepcje ponadnarodowe	337
9. Formy realizacji koncepcji edukacji europejskiej	341
	9.1. Międzynarodowe programy instytucji i organizacji europejskich	341
	9.2. Wymiany międzynarodowe osób	344
	9.3. Współpraca przygraniczna i międzyregionalna	345
	9.4. Języki obce i poszukiwanie języka międzynarodowego	348
	9.5. Multimedialne środki komunikowania	351
	9.6. Integracja z Innymi i Obcymi	356
	9.7. Przeciwdziałanie wykluczaniu, marginalizacji oraz agresji wobec Innych i Obcych	360
	9.8. Kultura, sztuka i wspólne dziedzictwo cywilizacyjne	364
	9.9. Inicjatywy sportowe	369
10. Problemy i perspektywy realizacji koncepcji edukacji europejskiej	373
	10.1. Niejasność idei europejskiego wymiaru edukacji	373
	10.2. Banalizacja i folkloryzacja zróżnicowania kulturowego	377
	10.3. Nieuwzględnianie efektu pogranicza	378
	10.4. Napięcia w sferze religijnej i światopoglądowej	380
	10.5. Stereotypowe treści materiałów dydaktycznych	383
	10.6. Sprzeczności między założeniami a realizacją koncepcji edukacji	384
	10.7. Ukryty program polityki oświatowej	388
	10.8. Wielość paradygmatów refleksji pedagogicznej i praktyki edukacyjnej	390
	10.9. Poszukiwanie wartości uniwersalnych	396
	10.10. Różnice w pojmowaniu obywatelskości i edukacji obywatelskiej	398
	10.11. Problemy w nauczaniu języków obcych	399
	10.12. Dominacja języka angielskiego w polityce oświatowej

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
102,60 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
115,20 zł 128,00 zł
Do koszyka

System prawnofinansowy Unii Europejskiej

Książka jest pierwszą na rynku publikacją, w której przedstawiono kluczowe instytucje prawa finansowego Unii Europejskiej oraz ich ujęcie w ramach systemu prawnofinansowego UE. Wyjaśniono także jego aspekty doktrynalne, instytucjonalne oraz mate...
11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra

(…) Treści zawarte w niniejszej pozycji są wyrazem troski jej autorów o: wychowaniemłodego pokolenia Polaków w wartościach i do wartości, w kulturzei do niej; przeciwdziałanie niepowodzeniom edukacyjnym, pułapkoma...
52,92 zł 58,80 zł
Do koszyka

Kryzysy w Unii Europejskiej w drugiej dekadzie XXI wieku. Uwarunkowania – przebieg – implikacje

Unia Europejska znalazła się w drugiej dekadzie XXI wieku w kryzysie egzystencjalnym. Przyczyną tego stanu było współwystępowanie (nakładanie się) wielu kryzysów i stosunkowo słabe efekty podejmowanych działań zmierzających do ich rozwiąz...
60,30 zł 67,00 zł
Do koszyka

Zintegrowany sektor bankowy Unii Europejskiej Studium finansowo-prawne

„(…) Głównym celem pracy jest zdefiniowanie i omówienie istotnych problemów związanych z procesem tworzenia trzech filarów unii bankowej, która z kolei stała się ważnym elementem budowy integracji finanso...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!