Ekonomia kreatywności. Jakość kapitału ludzkiego jako stymulator wzrostu społeczno-gospodarczego. SE 114
W niniejszej pracy dominują opracowania przynależne ekonomii kreatywności oraz zarządzania nią. Dużo spośród nich dotyczy kreatywnego kapitału ludzkiego. Jego kształtowanie w kierunku kreatywności, czyli stymulowania najważniejszej cechy kapitału ludzkiego (stanowiącej o jego jakości i – jak sugeruje podtytuł pracy – ważnym warunku rozwoju społeczno-gospodarczego) wymaga posiłkowania się szeroko rozumianą wiedzą kreatologiczną. Praca zawiera zatem także opracowania z zakresu psychologii, etyki, pedagogiki i socjologii twórczości, gdyż jej ideą jest pokazanie, iż „gra na wspólny ton” jest nie tylko możliwa, ale i bardzo potrzebna.
„Studia Ekonomiczne” nr 114 – Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
WSTĘP 7
Anna Lipka: EKONOMIA KREATYWNOŚCI – Z POGRANICZA KREATOLOGII I EKONOMII 9
Summary 28
Stanisław Waszczak: TWÓRCZOŚĆ Z PERSPEKTYWY PSYCHOLOGII POZNAWCZEJ 29
Summary 39
Marian Mroziewski: AKSJONORMATYWNOŚĆ W ZARZĄDZANIU JAKO CZYNNIK KREATYWNOŚCI 40
Summary 50
Izabela Stańczyk: ROLA PIONU HR W KSZTAŁTOWANIU KREATYWNEGO KAPITAŁU LUDZKIEGO (KOMUNIKAT Z BADAŃ) 51
Summary 61
Grzegorz Łukasiewicz: ARCHITEKTURA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI WSPIERAJĄCA KREATYWNOŚĆ PRACOWNIKÓW 62
Summary 70
Joanna M. Moczydłowska: PROKREATYWNY SYSTEM MOTYWOWANIA JAKO WYZWANIE DLA NOWOCZESNEGO ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM 71
Summary 80
Marek Kalinowski: MOTYWOWANIE DO KREATYWNOŚCI POPRZEZ WYNAGRADZANIE – PERSPEKTYWA PRACOWNIKA 81
Summary 90
Dagmara Lewicka: CHARAKTERYSTYKA OSOBOWOŚCI, PREFERENCJI, STYLU PRACY INNOWATORA (NA PODSTAWIE BADAŃ EMPIRYCZNYCH) 91
Summary 103
Witold Dobrołowicz: TRENING INTELIGENCJI INTUICYJNO-RACJONALNEJ 104
Summary 113
Witold Dobrołowicz: INTELIGENCJA INTUICYJNA A SUKCES W BIZNESIE 115
Summary 125
Beata Jamka: ATRYBUTOWE ZARZĄDZANIE TALENTAMI JAKO INSTRUMENTARIUM ROZWOJU KREATYWNOŚCI KADR 126
Summary 135
Agata Hilarowicz, Grażyna Osika: UWARUNKOWANIA ŚRODOWISKOWE KREATYWNOŚCI PRACOWNIKÓW 136
Summary 145
Alicja Winnicka-Wejs: WYBRANE CECHY OFERT SZKOLENIOWYCH Z ZAKRESU KREATYWNOŚCI 146
Summary 159
Anna Rybak: KREATYWNE PODEJŚCIE DO MARKI 160
Summary 171
Alina Warzecha: KREATYWNOŚĆ W MULTI-LEVEL MARKETINGU 172
Summary 183
Henryk Mruk: ROLA KREATYWNOŚCI W TWORZENIU WARTOŚCI DLA KLIENTA 184
Summary 193
Ryszard Kłeczek: BADANIE KREATYWNOŚCI W DZIAŁANIACH MARKETINGOWYCH NA RYNKU B2B 194
Summary 207
Agnieszka Wojtczuk-Turek: „CIEMNA STRONA” KREATYWNOŚCI W ORGANIZACJI – PERSPEKTYWA PODMIOTOWA I GRUPOWA 208
Summary 217
Piotr Bohdziewicz: CZAS WOLNY JAKO PRZESTRZEŃ KSZTAŁTOWANIA SIĘ INDYWIDUALNEGO POTENCJAŁU KREATYWNOŚCI 219
Summary 228
INFORMACJA O AUTORACH 229