0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Innowacje społeczne w zarządzaniu przedsiębiorstwami komercyjnymi

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Częstochowa, 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Aleksander Pabian

  • Wydawca: Politechnika Częstochowska

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 22,23 zł
20,01 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Innowacje społeczne w zarządzaniu przedsiębiorstwami komercyjnymi

Współczesnym przedsiębiorstwom przychodzi działać w coraz bardziej złożonych warunkach, w świecie zmienności i niepewności, natłoku danych i informacji, nieprzewidywalności zjawisk (co najlepiej pokazała pandemia COVID-19), a także dynamizmu procesów społeczno-ekonomicznych oraz silnej konkurencji. Niestabilność i nieprzewidywalność to główne cechy współczesnego otoczenia.

Ważnym czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw, regionów i gospodarek w obecnych warunkach jest innowacyjność. Dla wielu polskich przedsiębiorstw staje się ona warunkiem sine qua non poprawy bądź wręcz utrzymania pozycji rynkowej. W dzisiejszych czasach troska o interesy ekonomiczne musi być powiązana z dbałością o przestrzeganie etycznych zasad odpowiedzialności względem społeczeństwa. Jednocześnie procesy działalności innowacyjnej, w szczególności te nakierowane na społeczeństwo, pozostają nadal niewystarczająco zoperacjonalizowane i podbudowane metodologicznie, zwłaszcza w kontekście decyzyjnym.

Podstawowym celem monografii jest próba teoretycznej i empirycznej refleksji nad złożoną problematyką innowacji społecznych w zrównoważonym rozwoju organizacji na przykładzie przedsiębiorstw działających na obszarze województwa śląskiego. Monografia podzielona jest na dwie zasadnicze części. Pierwsza posiada charakter teoretyczny, druga integruje w sobie cechy wywodu teoretycznego oraz praktycznego, posiada także walor ilustrujący, szkoleniowy i inspirujący. Służy zrozumieniu okoliczności i ścieżek decyzyjnych w konkretnych przedsiębiorstwach i w określonych okolicznościach. Dzięki analogii część ta może zainspirować Czytelników do zaprojektowania ich własnych działań. Książka pozwoli mniej doświadczonym menedżerom zrozumieć istotę i docenić rolę innowacji społecznych, zaś doświadczonych praktyków zmobilizuje do prowadzenia odpowiedzialnej działalności gospodarczej oraz poszukiwania dalszych rozwiązań zarządczych, które będą korzystne zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i społeczeństwa.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • ISBN: 978-83-7193-768-2
  • ISBN druku: 978-83-7193-767-5
  • Liczba stron: 237
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp

Rozdział 1
Innowacja jako podstawa działań przedsiębiorczych we współczesnych przedsiębiorstwach komercyjnych
1.1. Eksplikacja pojęcia „innowacja”
1.2. Źródła innowacji
1.3. Rodzaje innowacji
1.4. Cele aktywności przedsiębiorstw komercyjnych tworzących innowacje
1.5. Proces generowania innowacji w przedsiębiorstwach komercyjnych

Rozdział 2
Innowacje w strategicznej orientacji przedsiębiorstw komercyjnych
2.1. Zarządzanie innowacjami z perspektywy funkcji kierowniczych
2.2. Interesariusze przedsiębiorstwa innowacyjnego
2.3. Innowacyjne strategie a strategie innowacji
2.4. Tworzenie i wdrażanie strategii innowacji
2.5. Marketingowe aspekty zarządzania innowacjami
2.6. Kulturowe i organizacyjne uwarunkowania innowacyjności

Rozdział 3
Otoczenie społeczne a innowacyjność przedsiębiorstw komercyjnych
3.1. Innowacje społeczne przedsiębiorstw komercyjnych jako szczególny rodzaj działalności twórczej
3.2. Innowacje społeczne w koncepcjach zrównoważonego rozwoju i corporate social responsibility
3.3. Zagrożenia społeczne i ekologiczne jako przesłanka tworzenia innowacji społecznych
3.4. Znaczenie innowacji społecznych dla przedsiębiorstw komercyjnych i otoczenia
3.5. Doświadczenia przedsiębiorstw komercyjnych województwa śląskiego w tworzeniu i wdrażaniu innowacji społecznych

Rozdział 4
Plan badań własnych dotyczących innowacyjności społecznej przedsiębiorstw komercyjnych
4.1. Kierunki badań własnych wraz z uzasadnieniem
4.2. Badanie preliminarne
4.3. Cel, problem badawczy i tezy pracy
4.4. Metodologia badań własnych
4.5. Charakterystyka obszaru badań
4.6. Dobór i charakterystyka respondentów oraz badania pilotażowe

Rozdział 5
Wyniki badań empirycznych
5.1. Problemy społeczne województwa śląskiego i udział przedsiębiorstw komercyjnych w ich rozwiązywaniu w opinii respondentów
5.2. Wpływ innowacji społecznych na efekty działalności i wizerunek przedsiębiorstw komercyjnych
5.3. Autorski model zarządzania działalnością społeczną w przedsiębiorstwach komercyjnych
5.4. Weryfikacja hipotez, wnioski końcowe oraz kierunki dalszych badań

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Spis fotografii

Inni Klienci oglądali również

16,07 zł 17,85 zł
Do koszyka

Współczesne zagrożenia społeczne. Wyzwania dla bezpieczeństwa społecznego

Prezentowana monografia jest próbą odpowiedzi na wybrane zagrożenia bezpieczeństwa społecznego. Została ona podzielona na trzy części odzwierciedlające wyniki badań poszczególnych autorów: Problemy ludnościowe, Problemy rynku pracy...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta

Niniejsza praca jest odpowiedzią na postulowane i prognozowane kierunki badań nad innowacjami dotyczące uporządkowania i uzupełnienia problematyki związanej z innowacjami w handlu detalicznym – szczególnie w zakresie terminologii i klasyfi...
30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Społeczne znaczenie miejskich przestrzeni publicznych

Punktem wyjścia do rozważań zawartych w książce jest spostrzeżenie, że jeśli współcześnie chce się mówić o mieście jako czymś więcej niż strukturze administracyjnej, demograficznej i gospodarczej, to konieczne jest istnienie przestrzeni p...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Wpływ aktywności finansowej Unii Europejskiej na położenie społeczne Romów w Polsce

Sięgając do przeszłości, Joanna Talewicz-Kwiatkowska stara się ułatwić czytelnikowi zrozumie-nie specyfiki kulturowej, a zarazem wielości problemów, z jakimi boryka się zbiorowość romska w dążeniu do ukształtowania ponadlokalnej wspólnoty...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Historia myśli o organizacji i zarządzaniu

W podręczniku przedstawiono rozwój nauki organizacji i zarządzania od taylorowskiej koncepcji naukowej organizacji pracy jako pierwszego, kompleksowego podejścia do problemu zarządzania organizacjami. Zaprezentowano w nim biografie i koncepcje b...
20,25 zł 22,50 zł
Do koszyka

Interdyscyplinarność w naukach o zarządzaniu

Nauki o zarządzaniu dotyczą jednego z najbardziej złożonych obszarów aktywności człowieka, jakim jest zorganizowana działalność gospodarcza. Już samo to stwierdzenie może jednak budzić dyskusje, a nawet kontrowersje, cele organizacji mają bowiem...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!