Praktyczne wskazówki, jak nawiązać kontakt z uczniami i stworzyć dobry klimat do pracy.
Autor, doświadczony nauczyciel, wielokrotnie nagradzany za szkolenia z metod pracy z uczniami, objaśnia, jak zachować własny styl nauczania, stosując umiejętności i strategie chroniące godność zarówno nauczyciela, jak i ucznia. Bez względu na to, czy jesteś nauczycielem szkoły podstawowej, średniej czy pomaturalnej, znajdziesz tu wskazówki, które pomogą ci poprawić zachowanie uczniów i nawiązać z nimi pozytywne relacje.
Z książki dowiesz się:
- jak kształtować pożądane zachowania uczniów,
- jak się zachowywać, by stworzyć w klasie klimat współpracy i zaufania,
- jak motywować uczniów,
- jak być konsekwentnym wobec uczniów,
- jak radzić sobie w sytuacjach ekstremalnych,
- jak współpracować z rodzicami i innymi osobami zaangażowanymi w proces nauczania.
Przedmowa VII O autorze VIII Podziękowania IX Wstęp XI Jak korzystać z tej książki XIV Część I. Kontrolowanie zachowania uczniów w klasie 1 Rozdział 1. Co musisz przemyśleć, zanim zaczniesz działać 3 Rozdział 2. Kontrolowanie własnych zachowań: modelowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych 9 Rozdział 3. Wypracowanie i utrzymanie konsekwencji i stałości 21 Rozdział 4. Rytuały, zasady i procedury dotyczące uczenia się 39 Rozdział 5. Język, gra aktorska i wywieranie wpływu 51 Rozdział 6. Motywowanie uczniów: znaczące pochwały i nagrody 67 Rozdział 7. Pojednanie a kara: sztuka efektywnego stosowania kar 79 Część II. Zaawansowane strategie kontrolowania zachowań 91 Rozdział 8. Radzenie sobie z konfrontacją: strategia wygrana – wygrana 93 Rozdział 9. Jak dotrzeć do uczniów – budowanie relacji 101 Rozdział 10. Budowanie wzajemnego zaufania w kontaktach z jednostkami i grupami 113 Rozdział 11. Zachowania skrajne i warunki wpływające na zmianę zachowania 125 Część III. Współpraca z innymi 151 Rozdział 12. Dlaczego, kiedy i jak szukać pomocy 153 Rozdział 13. Współpraca w nauczaniu: wsparcie nauczyciela wspomagającego i innych osób 161 Rozdział 14. Dbanie o wsparcie ze strony rodziców, mentorów i szerszej społeczności 169 Część IV. Szczególne sytuacje 181 Rozdział 15. Zastępstwo i nadzorowanie uczniów pod nieobecność nauczyciela 183 Rozdział 16. Kontrolowanie zachowania uczniów na terenie całej placówki 195 Posłowie 210 Bibliografia 212