Komunikacja i edukacja. Studia i szkice
Niniejsza książka odnosi się do wielu różnych zagadnień zogniskowanych w obszarze zakreślonym przez koniunkcję: komunikacja i edukacja. Mowa w niej zarówno o zasadach komunikacji interpersonalnej w kontekstach edukacyjnych czy nabywaniu kompetencji komunikacyjnej przez najmłodszych i nastolatków, zaburzeniach, a także patologiach w tym zakresie, jak i kwestiach transferu wiedzy, komunikacji międzypokoleniowej oraz przekazów artystycznych (literackich i symbolicznych).
Spis treści
Wstęp, s. 9
Natalia Ruman – O komunikacji w realnej i wirtualnej przestrzeni – wybrane aspekty, s. 17
Mirosław Babiarz, Paweł Garbuzik – Rola i znaczenie komunikacji w przestrzeni edukacyjnej, s. 31
Małgorzata Kwaśniewska – Pismo jako element komunikacyjny, s. 43
Małgorzata Kwaśniewska – Rola edukacji przedszkolnej w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej dzieci, s. 55
Aneta Ratajek, Aleksandra Aszkiełowicz – Mały uczeń z dysleksją rozwojową w przestrzeniach komunikacyjnych, s. 69
Matylda Pachowicz – „Ślepota uczuć” – odłamek lustra tkwiący w oku i w sercu, s. 85
Agnieszka Miernik – Elementy agresji w komunikacji elektronicznej dzieci. Komunikat z rekonesansu badawczego w środowisku wiejskim, s. 97
Piotr Raczyński – Patologie komunikacji internetowej, s. 107
Izabela Jaros – Transfer wiedzy w cyfrowym środowisku współczesnej szkoły, s. 121
Anna Kwaśniewska – Interakcje komunikacyjne i transfer wiedzy na Uniwersytecie Dziecięcym Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach w opinii asystentów wykładowców, s. 137
Agnieszka Miernik – Symbol jako komunikat w aspekcie antropologii literackiej Northropa Frye’a i psychologii głębi Carla Gustava Junga, s. 147
Marek Kątny – Wartości edukacyjne utworów baśniowych Stanisława Rogali, s. 161
Anna Wileczek – Językowo-kulturowe aspekty międzypokoleniowej (nie)komunikacji, s. 177
Literatura przedmiotowa (wybór), s. 193
Indeks haseł, s. 201
Indeks nazwisk, s. 205