Marketing gabinetów lekarskich na rynku usług zdrowotnych
Publikacja przedstawia problematykę skutecznego zarządzania marketingowego różnorodnymi placówkami medycznymi. W książce podano liczne przykłady ilustrujące zasady tworzenia i wdrażania planu marketingowego, sposoby analizy otoczenia, zasady budowania skutecznej strategii rozwoju, budowania marki placówki medycznej oraz profesjonalnej obsługi pacjentów.
Opracowanie może być pomocne w rozwiązywaniu konkretnych problemów, np. związanych z lokalizacją placówki oraz potrzebami obsługiwanego segmentu pacjentów. Ponadto w publikacji zawarto rozważania na temat uwarunkowań zachowań pacjentów (m.in. zagadnienia z zakresu neuronauki), a także tworzenia oraz wdrażania wartości dla pacjenta.
Adresaci:
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla właścicieli podmiotów medycznych, osób zarządzających placówkami medycznymi oraz pracowników tych placówek, a także podmiotów współpracujących z placówkami medycznymi (dostawców sprzętu, leków, usług). Będzie pomocna studentom zainteresowanym zarządzaniem placówkami medycznymi.
Wstęp | str. 7
Rozdział 1
Gabinety lekarskie na rynku usług zdrowotnych | str. 11
Rozdział 2
Koncepcja marketingowego zarządzania gabinetem lekarskim | str. 15
Rozdział 3
Otoczenie gabinetu lekarskiego | str. 25
Rozdział 4
Sposoby konkurowania gabinetów lekarskich | str. 35
Rozdział 5
Segmentacja pacjentów a działania gabinetu | str. 43
Rozdział 6
Zachowania pacjentów | str. 50
Rozdział 7
Badania marketingowe na rynku usług medycznych | str. 59
Rozdział 8
Strategia produktu | str. 71
Rozdział 9
Usługi gabinetów lekarskich | str. 76
Rozdział 10
Zarządzanie wizerunkiem placówki medycznej | str. 86
Rozdział 11
Zarządzanie marką placówki medycznej | str. 98
Rozdział 12
Strategie cenowe gabinetów lekarskich | str. 104
Rozdział 13
Promocja gabinetów lekarskich | str. 113
Rozdział 14
Rola personelu w zarządzaniu marketingowym | str. 129
Rozdział 15
Neuromarketing a działania gabinetu | str. 141
Rozdział 16
Plan marketingowy gabinetu lekarskiego | str. 150
Rozdział 17
Negocjacje w sferze usług zdrowotnych | str. 158
Zakończenie | str. 173
Bibliografia | str. 175