0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Materiały i media we współczesnej glottodydaktyce. Wybrane zagadnienia

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Danuta Gabryś-Barker, Maria Stec, Ryszard Kalamarz

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 42,00 zł
37,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Materiały i media we współczesnej glottodydaktyce. Wybrane zagadnienia

Tom poświęcony jest szeroko rozumianemu zagadnieniu materiałów autentycznych i dydaktycznych oraz wspomagających ich technologii w nauczaniu języków obcych w różnych kontekstach dydaktycznych. Obejmuje zarówno rozważania teoretyczne, jak i praktyczne w zakresie stosowania materiałów i mediów na lekcji języka obcego w odniesieniu do analizy potrzeb ucznia/studenta, odpowiedniego ich doboru, jak i sposobów wykorzystania. Tom adresowany jest do nauczycieli glottodydaktyków pracujących głównie na kursach lektoratowych na wyższych uczelniach.


Danuta Gabryś-Barker, prof. dr hab., profesor nadzwyczajny w Instytucie Języka Angielskiego, kierownik Zakładu Psycholingwistyki Stosowanej. Zainteresowania badawcze: przyswajanie języka drugiego/obcego, wielojęzyczność, słownik wewnętrzny oraz metody badawcze, głównie jakościowe, jak również badanie w działaniu. Wybrane publikacje: Aspects of multilingual storage, processing and retrieval ( Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2005) oraz Reflectivity in pre-service teachers: a survey of theory and practice (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2012). Ponadto jest autorką ponad stu publikacji w czasopismach zagranicznych i krajowych oraz rozdziałów w monografiach naukowych wydanych między innymi przez wydawnictwo Multilingual Matters (Clevedon/Philadelphia) i Springer (Berlin/Heidelberg). Jest redaktorem naczelnym kwartalnika International Journal of Multilingualism (Routledge) oraz półrocznika Theory and Practice of Second Language Acquisition (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego). Ponadto wydała 9 tomów monografii pod swoją redakcją. Jest jednym z głównych organizatorów corocznej międzynarodowej konferencji na temat przyswajania języka obcego i drugiego, rozpoznawalnego i prestiżowego wydarzenia zapoczątkowanego w latach 80-tych przez prof. Janusza Arabskiego. [czerwiec 2019]


Ryszard Kalamarz, absolwent filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, starszy wykładowca języka angielskiego w Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UŚ. Jako kierownik SPNJO aktywnie działa na rzecz zapewniania wysokiej jakości kształcenia, wspierania rozwoju zawodowego lektorów, stosowania innowacyjnych rozwiązań w dydaktyce języków obcych. Autor materiałów dydaktycznych na uczelnianej platformie i publikacji poświęconych akademickiemu e-learningowi. [28.08.2018]


Maria Stec, doktor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki w Uniwersytecie Śląskim, starszy wykładowca języka angielskiego w Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych, prowadzi lektorat na wydziałach w Katowicach i Cieszynie. Aktywna w działalności naukowej z zakresu lingwistyki stosowanej, jest autorką trzydziestu czterech artykułów opublikowanych w kraju i za granicą, tłumaczką tekstów filozoficznych, prawniczych i artystycznych, recenzentem materiałów dydaktycznych dla Polskiego Ministerstwa Edukacji z zakresu nauczania języka angielskiego.

Zainteresowania badawcze: lingwistyka stosowana, w tym nauczanie dzieci, przyswajanie języków obcych, wielojęzyczność i edukacja wielokulturowa. W szczególny sposób interesuje się konstrukcją, implementacją i ewaluacją materiałów do nauczania języków obcych, a także metodologią wizualną oraz multimodalną analizą dyskursu w materiałach dydaktycznych. [28.08.2018]

  • Kategorie:
    1. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
  • Redakcja: Danuta Gabryś-Barker, Maria Stec, Ryszard Kalamarz
  • Język wydania: polski,angielski
  • ISBN: 978-83-226-3596-4
  • ISBN druku: 978-83-226-3595-7
  • Liczba stron: 208
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści


Wstęp (Danuta Gabryś-Barker, Ryszard Kalamarz, Maria Stec) | 7


Halina Chodkiewicz: Rola czytania w języku obcym i uczenia się z tekstu akademickiego w rozwijaniu
wiedzy przedmiotowej | 11

Agnieszka M. Sendur: Analiza potrzeb jako pierwszy krok w doborze materiałów dydaktycznych | 27

Elżbieta Pabian, Aleksandra Serwotka: Foreign Language Teacher vs. Language Norm, Usage, and Variation. A Study
of Selected Academic Textbooks | 43

Monika Horyśniak: Różnorodność pomocy dydaktycznych a motywacja do nauki języka obcego | 57

Maria Stec: Multimodality of Cultural Content in ELT Materials – A Comparative Study in
the Polish Contex | 81

Dorota Pudo: Rola literatury i mediów obcojęzycznych w kształtowaniu językowego Ja
idealnego uczniów | 103

Ewa Półtorak: Nauczanie języków obcych w dobie nowych technologii: multimedialne narzędzia
dydaktyczne a proces pozyskiwania/przekazywania informacji zwrotnych | 119

Ewelina Poniedziałek: Filmy krótkometrażowe w nauczaniu języka hiszpańskiego | 135

Agnieszka Kruszyńska: Lekcje języka obcego online dla dzieci – analiza problemów, narzędzi oraz
materiałów dydaktycznych | 151

Beata Bury: To Game or Not to Game: The Use of Gamification in Teaching Business
English | 165

Joanna Miłosz-Bartczak: Academic English for Engineers – podejście zadaniowe w specjalistycznym
środowisku kształcenia językowego | 177

Agnieszka Gadomska: Teaching (Academic) Research Skills Using Technology | 189

Noty | 203
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Tom poświęcony jest szeroko rozumianemu zagadnieniu materiałów autentycznych i dydaktycznych oraz wspomagających ich technologii w nauczaniu języków obcych w różnych kontekstach dydaktycznych. Obejmuj
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

39,85 zł 44,28 zł
Do koszyka

Wybrane problemy zarządzania w Unii Europejskiej

Problemy zarządzania kryzysowego w Unii EuropejskiejKONTROLA PRZESTRZENI POWIETRZNEJ NA OBSZARZE UNII EUROPEJSKIEJ NA PRZYKŁADZIE WYKORZYSTANIA BEZZAŁOGOWYCH APARATÓW LATAJĄCYCH W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZWIĄZANYCH Z ZAGROŻENIEM TERRO...
161,10 zł 179,00 zł
Do koszyka

Problematyka intertemporalna w prawie. Zagadnienia podstawowe. Rozstrzygnięcia intertemporalne. Geneza, funkcje, aksjologia

Książka dotyczy tzw. prawa intertemporalnego czyli prawnych rozstrzygnięć zagadnień związanych ze zmianą prawa w stosunku do sytuacji prawnych z elementem dawnym. Stanowi pierwsze kompleksowe opracowanie tej problematyki. Od genezy współczesne...
115,20 zł 128,00 zł
Do koszyka

Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność. Zagadnienia prawne

Książka zawiera omówienie przepisów prawa materialnego oraz prawa proceduralnego regulujących tryby nabycia prawa własności nieruchomości przez użytkownika wieczystego, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów nowej ustawy z ...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

NATO poprzez pryzmat wybranych teorii geopolitycznych

Monografia stanowi zwieńczenie rocznych badań nad miejscem Organizacji Paktu Północnoatlantyckiego w stosunkach międzynarodowych w oparciu o wybrane teorie geopolityczne. Praca stanowi przedstawienie historii NATO, od momentu powstania, po najwa...
20,70 zł 23,00 zł
Do koszyka

Media i dziennikarstwo w XX wieku. Studia i szkice

Przedstawiony do recenzji zbiór rozpraw mieści się w bardzo szerokim kręgu problematyki, obejmując zagadnienia historycznoprasowe, ale także mediów posługujących się słowem mówionym oraz obrazem. Książka łączy zatem treści rozpatry...
11,07 zł 12,30 zł
Do koszyka

Kryteria oceny wybranych zabiegów wykonywanych przez pielęgniarkę w oparciu o standard kształcenia na kierunku pielęgniarstwo. Tom 2

Skrypt do przedmiotu "Podstawy pielęgniarstwa. Ćwiczenia" omawia kryteria oceny wybranych procedur pielęgnacyjnych, procedur diagnostycznych wykonywanych przez pielęgniarkę

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!