0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Modelowanie dla biznesu. Regresja logistyczna, regresja Poissona, survival data mining, CRM, credit scoring

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Ewa Frątczak

  • Wydawca: Szkoła Główna Handlowa

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 50,40 zł
45,36 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Modelowanie dla biznesu. Regresja logistyczna, regresja Poissona, survival data mining, CRM, credit scoring

"We wstępie do swojej książki"" Czwarta rewolucja przemysłowa"" profesor Klaus Schwab pisze m.in.:
""Znajdujemy się na początku przewrotu, który w sposób fundamentalny zmienia sposób, w jaki żyjemy, pracujemy i utrzymujemy kontakty. Spośród różnorakich i fascynują­cych wyzwań, które w związku z tym stoją dzisiaj przed nami, największym i naj­ważniejszym zadaniem jest zrozumieć nową rewolucję technologiczną i odpowiednio ukierunkować jej przebieg. (...) Jesteśmy świadkami ogromnych zmian we wszystkich branżach; wyłaniają się nowe technologie biznesowe, pojawiają się przełomowe zakłócenia w istniejącym porządku, które rewolucjonizują systemy produkcji, konsumpcji, transportu i dostaw. Na froncie społecznym zachodzi zmiana paradygmatu określającego, jak pracujemy i komunikujemy się, a także jak się wyrażamy, jak przekazujemy informacje i jakich szukamy rozrywek"". Zmiany te charakteryzują się dużą szybkością, szerokością i głębią oraz wpły­wem na transformację wszystkich systemów. Obecnie modele są podstawą większości, jeśli nie wszystkich, decyzji bizne­sowych. Coraz częściej firmy poszukują analityki jako kluczowego, strategicznego wyróżnika, który umożliwia kierowanie ogromną liczbą decyzji operacyjnych każ­dego dnia. Jednocześnie firmy identyfikują zagrożenia. Według SAS White Paper 2018 jednym z istotniejszych czynników hamujących sukces analizy jest opóź­nienie między tworzeniem a wdrażaniem modeli. Głównym powodem opóźnień we wdrożeniu modeli jest to, że firmy produkują i wdrażają je w dwóch oddziel­nych środowiskach: biznesowym i informatycznym (IT). Analitycy z różnych jed­nostek biznesowych budują modele, a działy IT je wdrażają. Obie grupy polegają innym zestawom procesów, kodów programowania i języków, które utrudniają szybką reakcję na zmieniające się warunki biznesowe. Jeśli firmy chcą usprawnić produkcję modeli, lepszym pomysłem jest automatyzacja powtarzalnych aspek­tów pracy i migracja modeli do procesu ciągłego podejmowania decyzji. Odpo­wiedzią jest fabryka analityczna, czyli połączone dwa środowiska i automatyzacja procesów oraz decyzji. Znaczącą część analityki dla biznesu stanowią modele predykcyjne. Ocena dokładności predykcyjnej jest ważnym aspektem oceny i porównywania modeli, algorytmów lub technologii, które generują prognozy. Prognozy i projekcje stały się istotną częścią każdego przedsięwzięcia biznesowego i naukowego. Monografia ""Modelowanie dla biznesu"" przedstawia istotę i modelowanie z zakresu analityki biznesowej w wybranych obszarach zastosowań. Monografia rozpoczyna cykl publikacji ""Modelowanie dla biz­nesu"", serii, która będzie prezentować różnorodne przykłady modelowania bizne­sowego z wykorzystaniem różnych metod analizy, włączając za każdym razem modelowanie predykcyjne.

"

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Ewa Frątczak
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8030-307-2
  • Liczba stron: 419
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

 

 

 

Ewa Frątcząk

Przedmowa

 

Ewa Frątcząk

Rozdział 1. Regresja logistyczna - podstawy teorii i modelowania

Wprowadzenie

1.1. Regresja logistyczna - początki

1.2. Regresja logistyczna - podstawy teorii

1.3. Model regresji logistycznej a model regresji liniowej

1.4. Estymacja parametrów modelu regresji logistycznej (na przykładzie regresji binarnej)

1.5. Interpretacja wyników estymacji

1.6. Model uporządkowany i model o postaci wielomianu

1.6.1. Regresja logistyczna - model uporządkowany

1.6.2. Regresja logistyczna o postaci wielomianu - uogólnione logity

1.7. Znaczenie kodowania zmiennych jakościowych w modelach regresji logistycznej

1.8. Istota wnioskowania statystycznego w modelach regresji logistycznej

1.8.1. Ocena istotności oszacowanych parametrów

1.8.2. Ocena dobroci modelu

1.9. Predykcja i modelowanie predykcyjne z wykorzystaniem regresji logistycznej

1.10. Modele predykcyjne - diagnostyka - wybrane miary

1.10.1. Macierz pomyłek

1.10.2. Krzywa ROC i AUC (pole pod krzywą ROC)

1.10.3. Krzywa wzrostu lift

1.10.4. Współczynnik Giniego

1.10.5. Statystyki wpływu (DFBETAS, DIFDEV, DIFCHISQ, LEVERAGE)

Podsumowanie

Bibliografia

 

 

Aleksandra Iwanicka

Rozdział 2. Analiza tablic kontyngencji - ocena zależności cech jakościowych

Wprowadzenie

2.1. Testowanie niezależności na podstawie tablic dwudzielczych

2.1.1. Testy chi-kwadrat: Pearsona i ilorazu wiarygodności

2.1.2. Testy skorygowane i dokładne

2.1.3. Miary zależności oparte na statystyce chi-kwadrat Pearsona

2.2. Testowanie niezależności na podstawie       zbioru tablic dwudzielczych

2.2.1. Statystyka ogólnej asocjacji

2.2.2. Statystyka różnicy średnich w wierszach

2.2.3. Statystyka korelacji

2.3. Pomiar siły asocjacji

2.3.1. Miary asocjacji dla cech dychotomicznych

2.3.2. Miary asocjacji dla cech porządkowych

2.3.3. Miary asocjacji dla cech nominalnych

2.4. Przykłady zastosowań

2.4.1. Badanie związku pomiędzy cechami dychotomicznymi

2.4.2. Badanie zależności pomiędzy cechami nominalnymi

2.4.3. Badanie zależności pomiędzy cechami porządkowymi

2.4.4. Badanie zależności w przypadku stratyfikacji

Podsumowanie

Bibliografia

 

Barbara Szewczak, Wojciech Skwirz

Rozdział 3. Regresja logistyczna - model deskryptywny i model predykcyjny

Wprowadzenie

3.1. Opis procedur SAS

3.1.1. Procedury SAS

3.1.2. Autorskie makra SAS

3.2. Model deskryptywny

3.2.1. Metodyka budowy modelu

3.2.2. Analiza braków danych występujących w zmiennych objaśniających

3.2.3. Analiza korelacji oraz wstępna ocena predykcyjności zmiennych objaśniających

3.2.4. Analiza współliniowości zmiennych objaśniających

3.2.5. Selekcja zmiennych objaśniających

3.2.6. Analiza obserwacji wpływowych i odstających

3.2.7. Finalny model - postać i interpretacja

3.2.8. Interpretacja parametrów modelu

3.2.9. Istotność zmiennych w modelu

3.2.10. Ilorazy szans z modelu

3.2.11. Istotność czynników w modelu

3.2.12. Globalny test na istotność modelu

3.2.13.  Kryteria informacyjne modelu

3.2.14.  Analiza współliniowości zmiennych w modelu

3.2.15.  Statystyki mocy dyskryminacyjnej modelu oraz analizy graficzne

3.2.16.  Finalny model - podsumowanie

3.3. Model predykcyjny

3.3.1. Motywacja do budowy modelu predykcyjnego

3.3.2. Etapy budowy modelu

3.3.3. Finalny model - postać i interpretacja

3.3.4. Porównanie modelu deskryptywnego i modelu predykcyjnego

Bibliografia

Załącznik

 

Mikołaj Tchorzewski

Rozdział 4. Modelowanie wyników ligi piłkarskiej z wykorzystaniem regresji binarnej i regresji uporządkowanej

Wprowadzenie

4.1. Charakterystyka rozgrywek Premier League

4.2. Opis danych

4.3. Zmienne do modelowania

4.3.1. Zmienne zależne dla modeli ligi angielskiej

4.3.2. Wybrane zmienne objaśniające dla modeli ligi angielskiej

4.3.3. Wybrane kody z etapu przetwarzania danych

4.4. Model regresji binarnej - estymacja i interpretacja wyników

4.4.1. Estymacja modelu regresji binarnej

4.4.2. Kod finalnego modelu regresji binarnej

4.4.3. Model regresji binarnej dla Premier League

4.5. Model regresji uporządkowanej - estymacja i interpretacja wyników

4.5.1. Estymacja modelu regresji uporządkowanej

4.5.2. Kod finalnego modelu regresji uporządkowanej

4.5.3. Model regresji uporządkowanej dla Premier League

Podsumowanie

Bibliografia

 

Piotr Rozenbajgier

Rozdział 5. Model regresji Poissona

Wprowadzenie

5.1. Estymacja regresji Poissona w SAS

5.2. Problem nadmiernej dyspersji (overdispersion)

5.3. Rozkład ujemny dwumianowy

Bibliografia

 

Justyna Czaja

Rozdział 6. Modelowanie na użytek kampanii marketingu bezpośredniego

Wprowadzenie

6.1. Marketing bezpośredni - definicje i podstawowe pojęcia

6.2. Rola modeli predykcyjnych w marketingu

6.3. Znaczenie wskaźnika otwarcia dla sukcesu kampanii marketingu bezpośredniego

6.4. Podstawy teoretyczne zastosowanych metod

6.4.1. Model regresji logistycznej - metoda karty scoringowej

6.4.2. Model sztucznej sieci neuronowej

6.4.3. Model drzewa decyzyjnego

6.5. Opis zbioru danych

6.6. Selekcja zmiennych objaśniających do ostatecznych modeli

6.7. Model regresji logistycznej - analiza praktyczna

6.8. Model sztucznej sieci neuronowej - analiza praktyczna

6.9. Model drzewa decyzyjnego - analiza praktyczna

6.10. Porównanie modeli na zbiorze walidacyjnym

6.11. Praktyczne zastosowanie wybranego modelu

Podsumowanie

Bibliografia

 

Adrianna Wołowiec

Rozdział 7. Modelowanie churnu. Regresja logistyczna i survival data mining

7.1. Wprowadzenie do modelowania churnu

7.1.1. Podstawy teoretyczne zagadnienia churnu

7.1.2. Podejścia stosowane w analizie churnu

7.2. Opis zbioru danych

7.3. Model regresji logistycznej

7.3.1. Wstępna analiza i ocena zmiennych objaśniających

7.3.2. Wyniki modelu regresji logistycznej

7.4. Model survival data mining

7.4.1. Podstawy teoretyczne

7.4.2. Wyniki analizy

7.4.3. Ocena jakości modelu

7.5. Podsumowanie wyników

Podsumowanie

Bibliografia

 

Marta Jasiewicz-Badowska, Karol Przanowski, Bartosz Staniów, Krystyna Rup

Rozdział 8. Dynamiczne segmentacje klientów korporacyjnych i zespołów sprzedażowych metodami credit scoringu

Wprowadzenie

8.1. Wprowadzenie do credit scoringu

8.1.1. Początki credit scoringu

8.1.2. Etapy budowy modelu scoringowego

8.1.3. Definicja default

8.1.4. Struktura danych - ABT i próby modelowe

8.1.5. Podział zmiennych na kategorie

8.1.6. Selekcja zmiennych i ich raporty

8.1.7. Ocena kandydatów i wybór finalnego modelu

8.1.8. Wdrożenie modelu i monitorowanie poprawności jego działania

8.2. Segmentacja sieci aptecznych metodami credit scoringu

8.2.1. Zarys specyfiki rynku farmaceutycznego

8.2.2. Wzbogacenie procesu zarządzania sieciami z wykorzystaniem klasycznych modeli scoringowych

8.2.3. Obszar aplikacji modelu

8.2.4. Modelowanie rankingu efektywności per apteka

8.2.5. Interpretacja wybranych zmiennych w modelu

8.2.6. Budowa komplementarnego procesu analitycznego - BI i modelowanie predykcyjne

8.2.7. Szkolenie z podstaw teoretycznych, prezentacja narzędzia oraz obszary do zastosowania jako newralgiczny punkt we wdrożeniach innowacyjnych rozwiązań

8.2.8. Dywersyfikacja strategii biznesowych i komunikacja oparta na porządkowaniu rzeczywistości

8.3. Credit scoring dla przedstawicieli medycznych

8.3.1. Wprowadzenie do uwarunkowań biznesowych w zarządzaniu zespołem sprzedażowym dedykowanym do rynku faramaceutycznego

8.3.2. Credit scoring dla przedstawicieli medycznych - przybliżenie business case

8.3.3. Testy pierwszych modeli - wybór właściwego momentu startu

8.3.4. Aktualizacja modelu dla przedstawicieli medycznych

8.3.5. Interpretacja wybranych zmiennych

8.3.6. Segmentacja PM - rola w zarządzaniu zespołami konsultantów medycznych

Bibliografia

Biogramy

Inni Klienci oglądali również

55,50 zł 74,00 zł
Do koszyka

Kultura biznesu. Normy i formy

Od pierwszego wydania Kultury biznesu minęło prawie 10 lat. Choć podstawowe zasady zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych nie uległy zmianie, to jednak konieczna jest aktualizacja uwzględniająca współczesne zachowania w świecie biznesu. W now...
42,30 zł 47,00 zł
Do koszyka

Jak skutecznie negocjować. Zdobądź przewagę nie tylko w biznesie

Czytając opis tego e-booka prawdopodobnie odczuwasz potrzebę zgłębienia tajników zasad negocjacji, aby skuteczniej sobie radzić czy to w życiu prywatnym, biznesowym czy rodzinnym. Tak, tak – rodzinnym też, przecież negocjacje z dziećmi to ...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Czy pierwszy milion trzeba ukraść? Praktyczne zastosowanie wartości chrześcijańskich w biznesie

Czy pierwszy milion trzeba ukraść? to kontynuacja i rozwinięcie książki Ethics Essentials for Business Leaders (Podstawy etyki dla liderów biznesu) oraz lektura obowiązkowa dla każdego, kto uważa, że udany biznes to nie tylko zysk, bo sukcesu fi...
45,45 zł 50,50 zł
Do koszyka

Modelowanie preferencji a ryzyko '12. SE 97

Niniejsza pozycja to kolejny tom prac naukowych związanych z optymalizacją decyzji, zatytułowanych Modelowanie Preferencji a Ryzyko. Monografia powstała na bazie prac zgłoszonych na konferencje naukową MPaR'12, która odbyła się w Ustroniu. Celem...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Seria foresight. Przestrzeń społeczna. Tom 3: Prawo, zarządzanie i biznes, COVID-19

Zbiór badań zaprezentowany w niniejszej publikacji w sposób interdyscyplinarny ukazuje najistotniejsze obecnie tematy z szeroko pojętego obszaru społecznego, z uwzględnieniem wpływu pandemii COVID-19. Autorzy posłużyli się odpowiednio dob...
80,10 zł 89,00 zł
Do koszyka

Spółki. W jakiej formie prowadzić biznes wydanie 3

Wybór formy prowadzenia działalności gospodarczej to jedna z kluczowych kwestii, jakie trzeba rozstrzygnąć podczas otwierania własnego biznesu. Od tego zależą m.in. późniejszy sposób podejmowania decyzji w firmie, odpowiedzialność ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!