0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2008

  • Autor: Marta Kowalczuk

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 34,00 zł
30,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej

Zjawiska zaburzeń w odżywianiu się młodzieży, manifestujące się głównie w formie anoreksji i bulimii, stają się coraz powszechniejsze. Obejmują one głównie młodzież w wieku dorastania - przede wszystkim dziewczęta. Przewrażliwienie na punkcie własnego wyglądu zewnętrznego wynika u młodzieży ze stanu rozwoju psychofizycznego a także, w bardzo dużym stopniu, z przyjmowania przez nią wzorców wyglądu fizycznego lansowanych przez środki masowej komunikacji, przede wszystkim telewizję i czasopisma. Niesie to z sobą różne rozterki i dramaty osobiste i zdrowotne, sytuacja powyższa powinna stawać się więc obiektem troski pedagogicznej w szkołach skupiających młodzież w wieku dorastania. Przyczyny i skutki zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej powinny być obiektem zainteresowania pedagogicznego i psychologicznego nie tylko w toku wychowania zdrowotnego, lecz także wychowania moralnego i estetycznego. Niezbędne stają się publikacje na temat diagnozy i profilaktyki zaburzeń odżywiania się uczniów, które byłyby pomocne dla nauczycieli, pedagogów szkolnych, nadzoru szkolnego, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych. Taką publikacją jest praca Marty Kowalczuk pod tytułem „Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej".

Prof. zw. dr hab. Stanisław Palka

Uniwersytet Jagielloński, Instytut Pedagogiki

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia osobowości
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-019-3
  • ISBN druku: 978-83-7587-002-2
  • Liczba stron: 216
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp .... 7
Część I
Teoretyczne podstawy pedagogicznej diagnozy i profilaktyki
zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej .... 13
Rozdział I
Zaburzenia odżywiania się w ujęciu literatury psychologicznej i medycznej .... 15
Zaburzenia odżywiania się – wyjaśnienia terminologiczne ... 15
Anoreksja – charakterystyka zaburzenia ... 17
Kryteria rozpoznawania ... 18
Symptomatologia i przebieg .... 23
Uwarunkowania .... 27
Główne strategie w terapii ... 31
Bulimia – charakterystyka zaburzenia .... 36
Kryteria rozpoznawania ... 36
Symptomatologia i przebieg .... 38
Uwarunkowania .... 42
Główne strategie w terapii ... 45
Rozdział II
Diagnoza zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej
w działalności pedagogicznej nauczycieli .... 49
Edukacyjny kontekst zaburzeń odżywiania się ... 49
Pedagogiczna (nauczycielska) diagnoza zaburzeń odżywiania się
u młodzieży szkolnej .... 54
Podstawowe zasady metodyczne dotyczące diagnozowania
zaburzeń odżywiania się u młodzieży w środowisku szkolnym ... 59
Metody nauczycielskiej diagnozy zaburzeń odżywiania się ... 61
Etapy stawiania diagnozy ... 77
Rozdział III
Profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży w środowisku szkolnym ... 81
Cele i zadania działalności profilaktycznej w szkole
w zakresie zaburzeń odżywiania się .... 84
Role i zadania dyrektorów, pedagogów szkolnych, nauczycieli,
wychowawców i rodziców w profilaktyce zaburzeń odżywiania się
u uczniów .... 86
Część II
Program profilaktyczny „Powstrzymać anoreksję i bulimię” ... 95
Rozdział IV
„Powstrzymać anoreksję i bulimię”– charakterystyka programu
i jego realizacja .... 99
Cele i zadania programu .... 99
Treści programu .... 101
Zasady realizacji programu .... 102
Scenariusze zajęć szkoleniowych dla nauczycieli,
wychowawców, pedagogów, dyrektorów i rodziców
dotyczących problematyki zaburzeń odżywiania się u młodzieży .... 103
Scenariusze zajęć psychoedukacyjnych dla młodzieży
szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
dotyczących problematyki zaburzeń odżywiania się ... 115
Rozdział V
Przebieg i rezultaty realizacji programu „Powstrzymać anoreksję i bulimię”
w świetle wyników badań empirycznych .... 135
Metodologia badań własnych .... 135
Analiza wyników badań ... 140
Przebieg realizacji programu i jego rezultaty
w Szkole Podstawowej nr 29 im. Synów Pułku w Białymstoku ... 140
Przebieg realizacji programu i jego rezultaty
w Publicznym Gimnazjum nr 20 w Białymstoku .... 147
Przebieg realizacji programu i jego rezultaty w IV Liceum
Ogólnokształcącym im. Cypriana Kamila Norwida w Białymstoku ... 164
Zakończenie .... 177
Bibliografia .... 181
Aneksy .... 193
Słowa kluczowe: edukacja Pedagogika Impuls

Inni Klienci oglądali również

33,30 zł 37,00 zł
Do koszyka

PEDAGOGICZNA KATEGORIA BŁĘDU

Publikacja ta jest cenna przede wszystkim ze względu na wielowątkowe pole zainteresowań Autorki, a także z powodu obszernej reprezentacji jej wiedzy. Ważne jest również to, by wątki przewijające się w prezentowanej pracy ciągle przebijały się do...
39,69 zł 44,10 zł
Do koszyka

Wyczytać świat – międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży

Celem publikacji pt. Wyczytać świat. Międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży pod redakcją Bernadety Niesporek-Szamburskiej i Małgorzaty Wójcik-Dudek jest próba wieloaspektowego opisania międzykulturowości – zjawiska n...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Ku idei Królestwa Bożego. Myśl filozoficzna, etyczna i pedagogiczna Witołda Rubczyńskiego

Myśl filozoficzna, etyczna i pedagogiczna Witolda Rubczyńskiego to nie tylko myśl w znacznej mierze o charakterze religijnym, ale także o charakterze narodowym i przesłaniu ogólnoludzkim. W jego myśli znajdują swoje odbicie wszystkie sprawy, pro...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

W trosce o zdrowie dziecka i Twoje. Spektrum Poalkoholowych Zaburzeń Płodu (FASD) – Profilaktyka

Autorzy monografii w sposób obszerny przedstawili problematykę FAS, a także częściowo FASD. Podjęty temat jest niezwykle ważny, gdyż spektrum poalkoholowych wrodzonych zaburzeń rozwojowych jest bardzo szerokie. Książka będzie stanowić ważną pozy...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Dzieci z upośledzeniem umysłowym w środowisku szkolnym. Refleksje nauczyciela

„Publikację rekomenduję jako cenną pozycję, wzbogacającą poznawczo i metodycznie obszary kształcenia specjalnego i praktyki wychowawczo-rehabilitacyjnej. Jest to wartościowa, potrzebna na rynku edukacyjnym publikacja, skłaniająca do refleksji nad...
62,91 zł 69,90 zł
Do koszyka

Nowoczesne zasady odżywiania

W swojej książce Campbell, który ma za sobą 40 lat bycia biochemikiem żywienia, przywołuje i interpretuje wyniki największego na świecie badania dotyczącego odżywiania, jakie kiedykolwiek przeprowadzono – autor przeanalizował dietę 6,5 tys...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!