0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Public Relations

(eBook)

Praktyka komunikowania 3.0

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2023

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Dariusz Tworzydło

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 89,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 62,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

66,75 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Public Relations

Aktualny i kompleksowy podręcznik z zakresu public relations, a także zbiór praktycznych przykładów, które mogą służyć jako materiał poznawczy dla osób zainteresowanych tematyką kształtowania wizerunku firm oraz instytucji. Książka została przygotowana jako wznowienie i uzupełnienie cieszącej się od lat zainteresowaniem publikacji „Public relations praktycznie”. Publikacja ta została jednak zaktualizowana oraz wzbogacona o nowe rozdziały poświęcone między innymi branży, etyce, dezinformacji oraz modelom zarządzania kryzysowego. Czytelnicy znajdą w niej także nowe studia przypadków. Podręcznik jest niezbędnym źródłem wiedzy dla studentów kierunków dziennikarskich, związanych z marketingiem, komunikowaniem, public relations. Jest skierowany również do praktyków biznesu, menedżerów zajmujących się komunikacją i public relations w firmach, korporacjach, samorządach oraz rzeczników prasowych. Public relations 3.0 to nowy etap, który dalece wykracza poza typową, dotychczas znaną aktywność public relations w sieci. (…) Public relations 3.0 skupia się na głębokiej analityce, z uwzględnieniem zagrożeń związanych z dezinformacją, manipulacją, fake newsami oraz ukierunkowaniem działań na wzmocnienie relacji bezpośrednich. PR 3.0 musi brać pod uwagę wszystko to co stanowi wartość jaką tworzyli prekursorzy public relations, z przyjęciem na podstawę działań wartości etycznych. Jednak w tym przypadku kluczowe staje się odpowiednie reagowanie na każde nowe wyzwanie jakie przed praktykami i światem nauki PR stawiają technologie i sztuczna inteligencja. Ze wstępu Autora

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-23254-2
  • ISBN druku: 978-83-01-23238-2
  • Liczba stron: 346
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp do wydania drugiego     9 
1. Public relations – kluczowe obszary dyskusji i definicje     13 
	1.1. Branża public relations w Polsce     14 
	1.2. Relacje, wizerunek i prezentowanie prawdziwych informacji     19 
	1.3. Etyczne fundamenty branży     21 
	1.4. Public relations a reklama     25 
	1.5. Grupy docelowe działań public relations     26 
	1.6. Sfery zadaniowe public relations     35 
	1.7. Organizacja działań public relations w firmie     37 
	1.8. Agencje public relations jako partner w osiąganiu celów organizacji     43 
	WARTO PRZECZYTAĆ     48 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     49 
2. Badania i pomiar efektów     51 
	2.1. Wykorzystanie badań do potrzeb public relations     52 
	2.2. Wybrane techniki badawcze wykorzystywane w public relations     57 
	2.3. Brief przygotowywany na potrzeby realizacji procesu badawczego     59 
	2.4. Hipotezy i cele badawcze     60 
	2.5. Procedura badań     61 
	2.6. Konstruowanie narzędzi     63 
	2.7. Obszary badawcze     64 
	2.8. Badania satysfakcji pracowników     67 
	2.9. Raport z badań i jego wykorzystanie w działaniach public relations     71 
	WARTO PRZECZYTAĆ     73 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     73 
3. System identyfikacji wizualnej i jego pochodne     75 
	3.1. Tożsamość i wizerunek firmy     76 
	3.2. Tworzenie systemu identyfikacji wizualnej     77 
	3.3. Zasady budowy systemu identyfikacji wizualnej     79 
	3.4. Księga identyfikacji wizualnej     84 
	3.5. Integrator w systemie identyfikacji     89 
	3.6. Wdrożenie systemu identyfikacji wizualnej     91 
	3.7. Rebranding     92 
	WARTO PRZECZYTAĆ     95 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     96 
4. Planowanie strategiczne i operacyjne     97 
	4.1. Strategia public relations – zasady przygotowania dokumentu     98 
	4.2. Elementy składowe dokumentu strategii     99 
	4.3. Cele główne i operacyjne     102 
	4.4. Wizerunkowa analiza SWOT i jej wykorzystanie w strategii     105 
	4.5. Kampanie public relations     106 
	4.6. Partnerzy kampanii public relations     109 
	4.7. Raport z kampanii public relations     114 
	4.8. Komunikowanie w kampanii     115 
	4.9. Zmiany w świadomości odbiorców jako cel kampanii public relations     116 
	4.10. Organizacja wydarzeń w ramach kampanii     121 
	4.11. Harmonogramy w public relations     127 
	4.12. Budżetowanie kampanii public relations     129 
	WARTO PRZECZYTAĆ     134 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     135 
5. Zarządzanie kryzysowe i antykryzysowe     137 
	5.1. Definiowanie sytuacji kryzysowej     138 
	5.2. Aktywność kryzysowa przedsiębiorstwa     139 
	5.3. Cykl i klasyfikacja kryzysu     141 
	5.4. Przed kryzysem. 146 
		5.4.1. Model przygotowania przed kryzysem (4R)     146 
		5.4.2. Przyczyny i symptomy sytuacji kryzysowych     148 
		5.4.3. Procesy i procedura w zarządzaniu wizerunkiem przed kryzysem     150 
		5.4.4. Audyt w przygotowaniu do wystąpienia sytuacji kryzysowych     154 
		5.4.5. Opracowanie scenariuszy rozwoju sytuacji kryzysowej     157 
	5.5. Podczas kryzysu     158 
		5.5.1. Procesy i procedura w zarządzaniu wizerunkiem podczas kryzysu     158 
		5.5.2. Działania podczas kryzysu     160 
		5.5.3. Schemat obiegu informacji     162 
		5.5.4. Sztab kryzysowy i zadania poszczególnych jego członków     163 
		5.5.5. Współpraca z dziennikarzami w sytuacji kryzysowej     168 
		5.5.6. Efekt kryzysu rozszerzonego (eskalacja kryzysu)     169 
		5.5.7. Zintegrowany system raportujący     170 
	5.6. Błędy popełniane przed i w trakcie kryzysu     171 
	5.7. Po kryzysie     174 
		5.7.1. Skutki sytuacji kryzysowej     174 
		5.7.2. Procesy i procedura w zarządzaniu wizerunkiem po kryzysie     176 
		5.7.3. Teoria echa pokryzysowego     180 
		5.7.4. Protokół pokryzysowy     181 
	5.8. Kryzysy w mediach społecznościowych     181 
	5.9. Wybrane modele zarządzania w kryzysie     191 
	WARTO PRZECZYTAĆ     194 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     195 
6. Dezinformacja     197 
	6.1. Wpływ dezinformacji na procesy komunikacyjne     198 
	6.2. Rewolucja mediów społecznościowych jako wsparcie dezinformacji     200 
	6.3. Bańka informacyjna determinująca procesy rozwoju dezinformacji     202 
	6.4. Zapobieganie dezinformacji w public relations     203 
	6.5. Sztuczna inteligencja – tworzenie przekazów i dezinformacja     205 
		6.5.1. Kluczowe zagrożenia AI z punktu widzenia public relations     205 
		6.5.2. ChatGPT i deepfake     207 
		6.5.3. Sztuczna inteligencja jako narzędzie manipulacji     210 
	WARTO PRZECZYTAĆ     212 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     212 
7. Relacje z mediami     213 
	7.1. Zasady skutecznych relacji z mediami     214 
	7.2. Organizacja relacji z mediami w firmach     216 
	7.3. Jak rozmawiać z dziennikarzem?     218 
	7.4. Rodzaje materiałów prasowych     221 
	7.5. Jak napisać dobrą informację prasową?     224 
	7.6. Autoryzować czy nie autoryzować?     226 
	7.7. Czy pisać sprostowania?     228 
	7.8. Konferencja prasowa     231 
	7.9. Monitoring mediów     232 
	7.10. Analizy i ich wykorzystanie     234 
	WARTO PRZECZYTAĆ     255 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     256 
8. Komunikacja wewnętrzna i budowanie relacji     257 
	8.1. Korzyści wynikające z prowadzenia dobrej komunikacji i budowania relacji     258 
	8.2. Płaszczyzny komunikowania wewnątrz organizacji     259 
	8.3. Narzędzia komunikacji wewnętrznej     259 
	8.4. Błędy w komunikacji wewnętrznej     264 
	8.5. Motywacja finansowa i pozafinansowa     265 
	8.6. Psychologia i psychiatria w relacjach wewnętrznych     267 
	8.7. Dlaczego odchodzą?     271 
	8.8. Proces rekrutacji i zwolnienie z pracy     273 
	WARTO PRZECZYTAĆ     279 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     279 
9. Relacje ze społecznościami lokalnymi     281 
	9.1. Public affairs, lobbing i public relations     282 
	9.2. Rodzaje aktywności public affairs     284 
	9.3. Istota komunikacji na poziomie lokalnym     288 
	WARTO PRZECZYTAĆ     291 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     292 
10. Sponsoring     293 
	10.1. Korzyści wynikające ze sponsoringu     294 
	10.2. Rodzaje sponsoringu     296 
	10.3. Umowy sponsorskie     301 
	WARTO PRZECZYTAĆ     303 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     304 
11. Public relations w sieci     305 
	11.1. Public relations w sieci – istota i korzyści     306 
	11.2. Narzędzia wspierające komunikowanie w sieci     310 
	11.3. Zasady projektowania kampanii public relations w sieci     313 
	WARTO PRZECZYTAĆ     318 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     319 
12. Wizerunek osobisty     321 
	12.1. Budowanie wizerunku własnego     322 
	12.2. Komunikacja werbalna i niewerbalna     323 
	12.3. Wizerunek osoby na rynku pracy     324 
	12.4. Dokumenty aplikacyjne     325 
	12.5. Nie każdy potrafi pisać     326 
	WARTO PRZECZYTAĆ     328 
	PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA     328 
Bibliografia     337 
Indeks rzeczowy     345 
O Autorze     353
Słowa kluczowe: public relations

Inni Klienci oglądali również

19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Public relations w perspektywie naukowej

Proponowana Czytelnikowi publikacja pokazuje, jak różnorodny i obszerny jest kanon wiedzy determinujący badania w zakresie public relations. Pierwszy rozdział prezentuje swoiste rozdroża, na jakich od początku istnienia znajduje się PR – j...
134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Public Land Law in Poland: Resources Administration and Use

Monografia składa się z 6 rozdziałów dotyczących zagadnień administracji publicznej, gruntów publicznych oraz szeroko pojętej gospodarki nieruchomościami.Książka przybliża anglojęzycznemu czytelnikowi podstawy prawne i organiz...
224,10 zł 249,00 zł
Do koszyka

Public and Private Law and the Challenges of New Technologies and Digital Markets. Volume I. Regulatory Challenges

Nowe technologie zmieniają współczesny rynek. W rezultacie, ustawodawca stoi przed trudnym wyzwaniem, ponieważ musi on dostosować ustawodawstwo do zróżnicowanego, dynamicznie rozwijającego się rynku cyfrowego oraz nowych technologii.
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Korea art and artistic relations with Europe

Korea. Art and Artistic Relations with Europe contains selected papers presented at the international conference organized by the Polish Institute of World Art Studies in Warsaw in 2012. Those include analyses of the aesthetic concepts and interpretati...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Poland–Japan. Contemporary Art and Artistic Relations

Poland - Japan. Contemporary Art and Artistic Relations has been prepared in connection with the international conference Jikihitsu. The Signature of the Artist. The Presence of Japanese Tradition in Contemporary Polish Art organised by the Institute o...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Public Relations i marketing w sektorze publicznym

Niniejsza książka jest próbą refleksji nad problematykąmarketingu i public relations organizacji zaliczanych do szerokorozumianego sektora publicznego. Przynosi Czytelnikowi studiai szkice, których autorzy opisują wyzwan...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!