0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Barbara Kalinowska-Witek, Teresa Lewandowska-Kidoń

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 31,50 zł
28,35 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Publikacja, będąca próba połączenia refleksji teoretycznej i doświadczenia praktycznego autorek, stanowi kompendium wiedzy, które ukazuje warsztat pracy pedagoga w szerokim aspekcie podejmowanych przez niego zadań. Koncentrują się one wokół zagadnień związanych z pomocą psychologiczno-peagogiczną i wspomaganiem rozwoju ucznia w warunkach szkolnych. Autorki maja nadzieję, że książka przyczyni się do pogłębienia wiedzy niezbędnej w pracy czynnych zawodowo pedagogów, a studentom ułatwi przygotowanie się do pełnienia tej odpowiedzialnej roli w przyszłości. Pozycja ta może być również inspiracją dla wszystkich, którzy pragną wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
  • ISBN: 978-83-7784-858-6
  • ISBN druku: 978-83-7784-858-6
  • Liczba stron: 168
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  9
Rozdział I. Pedagog szkolny w świetle prawa oświatowego 13
	1.1. Historia zawodu i warunki zatrudnienia 13
	1.2. Wymagane kwalifikacje pedagoga szkolnego 16
	1.3. Zadania pedagoga szkolnego 17
	1.4. Koncepcje pracy pedagoga 24
	1.5. Dokumentacja pedagoga szkolnego 25

Rozdział II. Sylwetka pedagoga szkolnego 29
	2.1. Cechy osobowościowe pedagoga szkolnego 29
	2.2. Kompetencje pedagoga szkolnego 32
	2.3. Zasoby osobiste 36
		2.3.1. Obraz siebie, samoocena, samoakceptacja 36
		2.3.2. Styl radzenia sobie ze stresem 38
		2.3.3. Asertywność 39
		2.3.4. Poczucie kontroli, koherencji, samoskuteczności 40
		2.3.5. Styl życia 42
	2.4. Dokształcanie i doskonalenie zawodowe 44

Rozdział III. Pedagog szkolny w oczach innych. Oczekiwania wobec pedagoga szkolnego 45
	3.1. Pedagog szkolny w oczach uczniów, nauczycieli, rodziców 46
	3.2. Badania dotyczące wizerunku pedagoga 48
	3.3. Oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli wobec pedagoga szkolnego w świetle badań własnych  50

Rozdział IV. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz ich sytuacji szkolnej 57
	4.1. Określenie potrzeb i sytuacji szkolnej ucznia podstawa planowania działań profilaktycznych 58
	4.2. Identyfikacja czynników zaburzających zachowania dzieci i młodzieży 59
	4.3. Rozpoznanie przyczyn trudności dydaktycznych uczniów 63
		4.3.1. Analiza sytuacji ucznia z Syndromem Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych (SNO) 64
		4.3.2. Identyfikacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 66
	4.4. Refleksje wokół działań diagnostycznych pedagoga szkolnego 73

Rozdział V. Rola pedagoga szkolnego w profilaktyce szkolnej 75
	5.1. Ogólne założenia działań profilaktycznych 75
	5.2. Szkolny program profilaktyki 81
		5.2.1. Przepisy prawne 82
		5.2.2. Kontekst teoretyczny 83
		5.2.3. Projektowanie, realizacja i ewaluacja szkolnego programu profilaktyki 84
	5.3. Profesjonalne programy profilaktyczne 86
		5.3.1. Programy dla dzieci i młodzieży z grupy niskiego ryzyka 86
		5.3.2. Programy dla dzieci i młodzieży z grup podwyższonego ryzyka 89
		5.3.3. Programy dla liderów młodzieżowych 90
		5.3.4. Programy edukacyjne dla nauczycieli rozwijające kompetencje wychowawcze 91
	5.4. Refleksje wokół działań pedagoga w zakresie szkolnej profilaktyki 93

Rozdział VI. Działania interwencyjne i mediacyjne w pracy pedagoga szkolnego 95
	6.1. Sytuacje kryzysowe w szkole i interwencja kryzysowa 96
	6.2. Działania interwencyjne pedagoga szkolnego podejmowane wobec uczniów z zaburzeniami zachowania  99
	6.3. Współpraca z rodzicami w zakresie działań interwencyjnych 101
	6.4. Współpraca z policja, strażą miejska, kuratorami sadowymi 106
	6.5. Mediacje w pracy pedagoga szkolnego 108
	6.6. Refleksje wokół działań interwencyjnych i mediacyjnych pedagoga szkolnego 114

Rozdział VII. Działania pedagoga szkolnego w zakresie wspierania uczniów w rozwoju emocjonalnym i społecznym 117
	7.1. Koncepcja resilience 118
	7.2. Pedagog szkolny jako tutor 121
	7.3. Przeciwdziałanie odrzuceniu rówieśniczemu dzieci i młodzieży 122
	7.4. Wspieranie w rozwoju uczniów zdolnych 124
	7.5. Refleksje wokół działań pedagoga wspierających ucznia w rozwoju emocjonalnym i społecznym 129

Rozdział VIII. Działania pedagoga szkolnego w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej 131
	8.1. Socjoterapia jako metoda wspierająca działania pedagoga szkolnego w pracy z uczniem niedostosowanym i zagrożonym niedostosowaniem społecznym 131
	8.2. Praca z uczniem mającym trudności w nauce 135
		8.2.1. Praca z uczniem z Syndromem Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych 136
		8.2.2. Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się 138
	8.3. Refleksje wokół działań pedagoga szkolnego z zakresu terapii pedagogicznej i socjoterapii 144
Zakończenie  147
Bibliografia  151
Słowa kluczowe: rozwój szkoła rozwój dziecka

Inni Klienci oglądali również

134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Instytucje i instrumenty kontroli w systemie zamówień publicznych

W monografii dokonano analizy określenia „system zamówień publicznych”, na który składają się przede wszystkim „klasyczne” zamówienia publiczne, ale ponadto partnerstwo publiczno-prywatne i umowa koncesji na...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Wzory pism i dokumentów - prawo oświatowe i ustawa o systemie oświaty - z serii MERITUM

Publikacja zawiera 319 wzorów oraz przykładów pism i dokumentów najczęściej stosowanych w praktyce szkolnej, przygotowanych w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, w tym ustawę – Prawo oświatowe, ustawę o finansowaniu zadań...
14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne

Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością (lub nie) elementów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Datę początkową wyznaczają dwie prace:...
268,20 zł 298,00 zł
Do koszyka

System Prawa Pracy. TOM VIII. Prawo rynku pracy

Tom VIII Systemu Prawa Pracy zawiera omówienie problematyki prawa rynku pracy stanowiącego obszerną, choć jeszcze ostatecznie nieusystematyzowaną część prawa pracy. Do chwili obecnej brakowało na polskim rynku pozycji, która zagadnienia t...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Systemy transportu pasażerskiego w regionach

Książka podejmuje, na płaszczyźnie teoretycznej, empirycznej oraz koncepcyjnej, problematykę funkcjonowania, kształtowania, a także przyszłego rozwoju systemów transportu pasażerskiego w ujęciu regionalnym. Prezentuje wybrane wyniki badań pierwo...
56,70 zł 63,00 zł
Do koszyka

Docelowy system VAT w Unii Europejskiej. Harmonizacja opodatkowania transakcji wewnątrzwspólnotowych

Stan prawny na 1.02.2010 r.Niniejsza publikacja przedstawia analizę prawnopodatkowych i finansowych aspektów funkcjonowania przejściowego systemu VAT w zakresie opodatkowania wymiany handlowej między państwami członkowskimi, w kontekście efektyw...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!