0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Zenon Gajdzica

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych

Treść książki jest rezultatem kilkuletnich badań nad integracyjną formą kształcenia prowadzonych na terenie województwa śląskiego w latach 2007–2010. Podjęta problematyka została ulokowana w kontekście sytuacji trudnych związanych z codzienną pracą w klasie integracyjnej. Dotyczy ona między innymi organizacji pracy lekcyjnej, oceniania, kwalifikowania uczniów do zespołu klasowego, rozmieszczenia uczniów w przestrzeni sali lekcyjnej, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli pracujących w tych klasach. Zagadnienia te zostały osadzone w licznych kategoriach analitycznych zaczerpniętych z pola różnych nauk społecznych i humanistycznych (np. w koncepcjach antynomii, wiedzy potocznej, kapitału społecznego, wsparcia czy konfliktu). Ostatni rozdział części empirycznej książki zawiera opinie nauczycieli o korzyściach i sytuacjach pozytywnych omawianej formy kształcenia.

Prócz części empirycznej książka zawiera szerokie wprowadzenie obejmujące dyskusję nad zasadnością podziału badań na teoretyczne i praktyczne w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem eksploracji kształcenia integracyjnego, oraz zakończenie ukazujące drogi badawcze kształcenia uczniów niepełnosprawnych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-690-1
  • ISBN druku: 978-83-7587-630-7
  • Liczba stron: 230
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Zamiast wprowadzenia – badania praktyczne a badania teoretyczne
w aspekcie badań własnych rzeczywistości edukacji integracyjnej ...... 7
1. Sytuacje trudne w rzeczywistości edukacyjnej ..... 25
1.1. Kategoria sytuacji – ustalenia wstępne ...... 25
1.2. Charakterystyka sytuacji trudnych a okoliczności
kształcenia integracyjnego ....... 29
1.3. Uwarunkowania sytuacji trudnych w opinii nauczycieli ..... 38
2. Kwalifikacje nauczycieli klas integracyjnych oraz orzeczenia
o potrzebie kształcenia specjalnego a sytuacja deprywacji ...... 43
2.1. Kwalifikacje i kompetencje nauczycieli
pracujących w klasach integracyjnych ..... 43
2.2. Funkcje i kompetencje nauczycieli pracujących
w klasach integracyjnych na poziomie kształcenia
propedeutycznego w teorii pedagogicznej ....... 50
2.3. Kompetencje nauczyciela klasy integracyjnej ....... 65
2.4. Wiedza naukowa i potoczna a kompetencje nauczyciela
klasy integracyjnej w aspekcie badań własnych ...... 70
2.5. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
a sytuacja deprywacji ..... 82
3. Uczniowie klasy integracyjnej a sytuacja przeciążenia ...... 83
3.1. Możliwe modele edukacji integracyjnej uczniów niepełnosprawnych ..... 84
3.2. Zarys modelu integracji instytucjonalnej stosowanej w Polsce ..... 97
3.3. Klasa szkolna jako zespół uczniów oraz miejsce integracji ....... 98
3.4. Dobór uczniów niepełnosprawnych a odczucie przeciążenia ..... 101
3.5. Rola ucznia niepełnosprawnego
w kontekście odczuwanego przeciążenia ...... 116
4. Złożona sytuacja metodyczna w klasie integracyjnej a sytuacja konfliktu .... 125
4.1. Cele kształcenia integracyjnego a procedury ich realizacji ....... 126
4.2. Modele przestrzennej organizacji kształcenia integracyjnego ....... 139
4.3. Ocenianie jako szczególny element złożonej sytuacji metodycznej ....... 148
4.4. Antynomie w zakresie złożonej sytuacji metodycznej
i organizacyjnej kształcenia integracyjnego ....... 150
4.5. Podsumowanie ....... 159
5. Bariery i braki w kształceniu integracyjnym a sytuacja utrudnienia ....... 161
5.1. Mała liczba godzin na zajęcia dodatkowe ..... 163
5.2. Skromne wyposażenie w środki dydaktyczne ...... 164
5.3. Wsparcie uczniów i nauczycieli w procesie
kształcenia integracyjnego ....... 167
5.4. Kapitał społeczny a utrudnienia (bariery i braki)
w procesie kształcenia uczniów niepełnosprawnych ...... 171
5.5. Podsumowanie ....... 174
6. Konflikt i brak współpracy a sytuacja zagrożenia ..... 177
6.1. Brak współpracy między nauczycielami i rodzicami ...... 179
6.2. Konflikty między nauczycielami ...... 181
6.3. Opór w kontekście konfliktów i braku współpracy ...... 183
6.4. Podsumowanie ....... 186
7. W kierunku sukcesów kształcenia integracyjnego,
czyli o zmianach sugerowanych przez nauczycieli ...... 189
8. O korzyściach i sytuacjach pozytywnych
w perspektywie innej koncepcji badawczej ....... 193
Zamiast zakończenia – dwie odmienne perspektywy
badania rzeczywistości edukacji integracyjnej ...... 195
Bibliografia ....... 215

Inni Klienci oglądali również

9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Trudne powroty

Laura ma dość związku, w którym czuje się niezauważana. Opuszcza męża, znanego londyńskiego onkologa, i z dziećmi wyprowadza się do Swallowbrook. Ma nowy dom, nową pracę i nadzieję na nowe życie. Jednak mąż nie daje za wygraną...
16,53 zł 18,37 zł
Do koszyka

Ochrona zdrowia w opinii studentów medycyny

Prezentowana publikacja zawiera eseje studentów kierunku lekarskiego Wydziału Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu UJK w Kielcach na temat różnych aspektów polskiej ochrony zdrowia, a w szczególności jej organizacji, dostępności i s...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole

W związku z kolejną reformą systemu szkolnictwa w Polsce problemy kształcenia literackiego, kulturowego i językowego ciągle stanowią przedmiot dyskusji nie tylko w środowisku akademickim, ale przede wszystkim w środowisku praktyków. Czy kształce...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 3: Nauczyciel – wychowawca – opiekun

Nauczyciel – Wychowawca – Opiekun, przygotowany pod redakcją naukową dr hab. Beaty Oelszlaeger-Kosturek, stwarza pole do namysłu nad wielością ról i zadań nauczyciela. Funkcje i zadania nauczyciela istnieją w powiązaniu z podstawowy...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Dylematy etyczne i społeczne w trudnych sytuacjach medycznych początku i końca życia

Recenzowana monografia naukowa dotyczy wybranych, niezwykle ważnych kwestii społecznych i etycznych, związanych z poszczególnymi etapami życia ludzkiego: jego początkiem, trwaniem i śmiercią. Składa się z dziewięciu artykułów, któr...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

System wynagradzania nauczycieli

W książce zaprezentowano poszczególne składniki systemu wynagradzania nauczycieli, a także – w oparciu o aktualne orzecznictwo sądowe oraz rozstrzygnięcia organów nadzoru prawnego – wyjaśniono wątpliwości interpretacyjne związ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!