0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Lublin, 2016

  • Autor: Agnieszka Pawlak

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 22,00 zł
19,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich

Rozpatrując zagadnienie uczenia się w interakcjach społecznych, nie można zapomnieć o dwóch szczególnie interesujących zjawiskach, jakimi są tutoring i binarne uczenie się. Pojęcie tutoringu zostało wprowadzone przez Davida Wooda na określenie nauczania nieformalnego, naturalnego i spontanicznego. Dochodzi do niego w sytuacjach interakcji społecznej wzbogacanej o naturalnie pojawiające się „okazje dydaktyczne” czy też „okazje edukacyjne”. Nie wszyscy badacze jednak omawiają tutoring w odniesieniu do relacji dziecko-dorosły. Dużą rolę w procesie nauczania-uczenia się przypisuje się tutorowi-rówieśnikowi.
Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczymy się od nich.
Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc, aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczmy się od nich.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-227-3072-0
  • ISBN druku: 978-83-227-3072-0
  • Liczba stron: 102
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP    7 
1. PROCES NAUCZANIA–UCZENIA SIʲ I JEGO DETERMINANTY    9
	1.1. Organizacja procesu nauczania–uczenia się    9
	1.2. Uwarunkowania efektywności procesu nauczania–uczenia się    17
2. NAUCZANIE–UCZENIE SIĘ NIEFORMALNE, CZYLI TUTORING    25
	2.1. Relacje rówieśnicze dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym    25
	2.2. Uczenie się w interakcjach społecznych    31
3. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH    37
	3.1. Problemy i hipotezy badawcze    37
	3.2. Metody i organizacja badań    38
	3.3. Charakterystyka badanej grupy    42
4. ZJAWISKO TUTORINGU DZIECIĘCEGO W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH 45
	4.1. Środowiskowe i osobowościowe uwarunkowania tutoringu dziecięcego    46
	4.2. Zachowania badanych dzieci w relacjach grupowych, w sytuacji zadaniowej    56 
	4.3. Podsumowanie i wnioski końcowe    63 
5. WYNIKI BADAŃ A EFEKTYWNOŚĆ PROCESU NAUCZANIA–UCZENIASIĘ    67
ANEKSY    75 
BIBLIOGRAFIA    95 
SPIS TABEL I WYKRESÓW    101

Agnieszka Pawlak

Prof. dr hab. n. med. Agnieszka Pawlak

Jest kierownikiem Pododdziału Niewydolności Serca Kliniki Kardiologii CSK MSWiA i zastępcą kierownika Klinki Kardiologii CSK MSWiA.

Specjalizuje się w leczeniu niewydolności serca i jest przewodniczącą elekt Asocjacji Niewydolności Serca PTK. Autorka wielu prac naukowych publikowanych w Polsce i za granicą.

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Dziecko wojny

W całej Europie w czasie wojny rodziły się dzieci, które były wynikiem związku okupanta z miejscową kobietą. Takie związki określano mianem zdrady.Kobieta, która związała się z okupantem, była zdrajczynią, okupant wrogiem, a d...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Dziecko-rodzic. Budowanie więzi

Oczywiście, nawiązywanie więzi z dzieckiem najlepiej zacząć od samych narodzin (albo i wcześniej), ale i Ci, którzy są już bardziej zaawansowani na swojej rodzicielskiej drodze, mają jeszcze duże pole do popisu. Okazuje się, że płaszczyzn budowa...
80,10 zł 89,00 zł
Do koszyka

Nowe spojrzenie na model zakazów dowodowych w procesie karnym

Publikacja poświęcona problematyce zakazów dowodowych, a w szczególności ich wpływu na możliwość dokonania prawdziwych ustaleń faktycznych i realizacji standardów rzetelnego procesu karnego stanowi owoc obrad podczas Konferencji or...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Procesy edukacyjne w dobie globalizacji, społeczeństwa informacyjnego i zmian na rynku pracy

Wielu dyskusjom o współczesnej i przyszłej edukacji towarzyszą liczne sprzeczności. Jest to dowodem, że na drodze poszukiwań i działań sprawczych człowieka ujawniają się nowe sytuacje i możliwości, ale również utrudnienia natury moralnej ...
39,69 zł 44,10 zł
Do koszyka

Uchodźcy, migranci i Kościół katolicki. Polska debata migracyjna po 2015 roku w kontekście nauczania Kościoła katolickiego

Książka Rafała Cekiery to opowieść o demonie polskiej niegościnności. Socjolog analizuje polityczną i medialną instrumentalizację kryzysu uchodźczego roku 2015. Nie ucieka od kwestii moralnych. Pyta, jak możliwe staje się wywołanie wielkiego strachu w ...
26,01 zł 28,90 zł
Do koszyka

Dzieci z Bullerbyn

W tej książce, która podbiła cały świat, każdy najzwyczajniejszy dzień sześciorga dzieci z małej szwedzkiej wioski przedstawiony jest jak najciekawsza przygoda. Łowienie raków i chodzenie do szkoły, pielenie rzepy i Gwiazdka - wszystko st...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!