0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Łucja Reczek-Zymróz

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

    Książka Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym składa się z trzech części.

Część pierwsza zawiera wyjaśnienia terminów związanych z pojęciami „środowisko lokalne" i „współdziałanie pedagogiczne". Przedstawia również rozważania na temat działalności wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i profilaktycznej szkoły podstawowej jako najważniejszego ogniwa systemu oświatowego. Ponadto prezentuje rolę i zadania nauczyciela we współczesnej szkole na tle realiów wdrażania reformy oświatowej.

    W części drugiej znajduje się opis metodologii badań własnych autorki. W szczególności przedstawia ona: problematykę badań (współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym w zakresie wychowania, kształcenia, opieki i profilaktyki), zmienne i określone wskaźniki, charakterystykę metod i narzędzi badawczych, miejsca i czasu badań oraz badanych grup. Badania przeprowadzono na terenie szkół podstawowych oraz środowiska lokalnego Tarnowa i okolic. Zastosowano następujące metody: wywiad, ankietę, skalowanie, analizę dokumentacji, obserwacje. Badaniami objęto 103 nauczycieli, 202 rodziców oraz 20 przedstawicieli instytucji i organizacji środowiska lokalnego.

    Trzecia część książki zawiera analizę wyników badań. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak: stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym (z określeniem m.in. instytucji i dziedzin współdziałania), realizacja współdziałania pedagogicznego (cele, treści, metody, formy), efekty współdziałania oraz ich uwarunkowania. Podsumowanie tej części stanowią uogólnienia wyników badań oraz wnioski dla praktyki.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-327-9
  • ISBN druku: 978-83-7587-218-7
  • Liczba stron: 334
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	11
Część I. Teoretyczne podstawy badań	15
	Rozdział I. Wyjaśnienia terminologiczne	15
		1. Współdziałanie pedagogiczne	15
		2. Środowisko lokalne	25
	Rozdział II. Kształcenie i wychowanie we współczesnej szkole	33
		1. Tendencje w funkcjonowaniu współczesnej szkoły	33
		2. Główne zakresy działalności szkoły	38
			2.1. Działalność wychowawcza	38
			2.2. Działalność dydaktyczna	42
			2.3. Działalność opiekuńcza	43
			2.4. Działalność profilaktyczna	45
		3. Rola nauczyciela we współczesnej szkole	49
	Rozdział III. Reformowana szkoła podstawowa	55
		1. Założenia reformy systemu oświaty	55
		2. Realia funkcjonowania reformowanej szkoły	60
	Rozdział IV. Społeczne uwarunkowania funkcjonowania szkoły	65
		1. Szkoła jako centralne ogniwo systemu oświaty	65
		2. Rola szkoły w społeczeństwie	70
		3. Społeczny kontekst funkcjonowania szkoły	74
	Rozdział V. Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym	81
		1. Składniki środowiska lokalnego warunkujące pracę szkoły	81
		2. Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym	87
			2.1. Współdziałanie w zakresie wychowania	87
			2.2. Współdziałanie w zakresie kształcenia	92
			2.3. Współdziałanie w zakresie opieki	94
			2.4. Współdziałanie w zakresie profilaktyki	96
Część II. Metodologiczne podstawy badań	101
	Rozdział VI. Metodologia badań własnych	101
		1. Problematyka badań	101
		2. Zmienne i wskaźniki	102
		3. Metody i narzędzia badawcze	104
		4. Miejsce i czas badań	106
		5. Charakterystyka badanych grup	109
		6. Organizacja i przebieg badań	112
		7. Charakterystyka zgromadzonych materiałów	112
Część III. Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym – analiza wyników badań	117
	Rozdział VII. Stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	117
		1. Waga przywiązywana do współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	117
		2. Instytucje współdziałania pedagogicznego szkoły ze środowiskiem lokalnym	126
		3. Dziedziny współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	130
	Rozdział VIII. Proces realizacji współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	161
		1. Szczegółowe cele współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	161
		2. Treści współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	179
		3. Metody i formy organizacyjne współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	188
	Rozdział IX. Efekty współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	209
		1. Ocena wyników współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	209
		2. Wyniki współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	220
	Rozdział X. Uwarunkowania efektów współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	239
		1. Czynniki ułatwiające i czynniki utrudniające współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	239
		2. Możliwości efektywniejszego współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym	263
	Rozdział XI. Uogólnienia i wnioski z badań	269
		1. Uogólnienia wyników badań	269
		2. Wnioski dla praktyki	274
Bibliografia	277
Aneksy	291
Streszczenie	331
Summary	333

Inni Klienci oglądali również

161,10 zł 179,00 zł
Do koszyka

Problematyka intertemporalna w prawie. Zagadnienia podstawowe. Rozstrzygnięcia intertemporalne. Geneza, funkcje, aksjologia

Książka dotyczy tzw. prawa intertemporalnego czyli prawnych rozstrzygnięć zagadnień związanych ze zmianą prawa w stosunku do sytuacji prawnych z elementem dawnym. Stanowi pierwsze kompleksowe opracowanie tej problematyki. Od genezy współczesne...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Świadomość grafotaktyczna uczniów szkoły podstawowej w kontekście nauki pisania

Badanie nad świadomością grafotaktyczną w Polsce ma ciągle jeszcze charakter pionierski. Dlatego Autorka włożyła wiele pracy, aby polskiemu czytelnikowi przybliżyć stan badań światowych nad tą problematyką. Przedstawiła je na podstawie obszernej litera...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Logo na lekcjach matematyki w szkole podstawowej

Lubisz gry komputerowe? Chciałbyś podciągnąć się z geometrii? LOGO wciągnie cię jak gra. Dzięki temu programowi w przyjemny i atrakcyjny sposób nauczysz się właściwości wielu figur, a książka będzie ci nieocenionym przewodnikiem.Ksią...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Współdziałanie terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji rządowej i samorządowej w sytuacjach kryzysowych

W rozdziale pierwszym w skrócie i syntetycznie zaprezentowany został „cywilny” i „wojskowy” system zarządzania kryzysowego, który ma stanowić wprowadzenie do szczegółowego opisania systemu zarządzania kryzys...
29,67 zł 32,97 zł
Do koszyka

Kapitał społeczny jako czynnik rozwoju gospodarczego w skali regionalnej i lokalnej w Polsce

Koncepcja kapitału społecznego najpierw spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem, a następnie stała się przedmiotem krytyki. Od ponad dwóch dziesięcioleci pociąga jej intuicyjny charakter, który jednak trudno przełożyć na język nauki i p...
59,25 zł 79,00 zł
Do koszyka

Bezwarunkowy dochód podstawowy

Co zrobisz, jeśli nie będziesz musiał martwić się o czynsz? Kiedy będziesz mogła wybrać najlepszą ofertę pracy, a nie taką, na którą musisz się zgodzić? Gdy będziecie mogli kształcić się i rozwijać, nie poświęcając cennego czasu na dorabianie? R...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!