Wybrane problemy kształcenia online z zakresu bezpieczeństwa publicznego
Bezpieczeństwo może być postrzegane przez pryzmat wielu kryteriów.
Na potrzeby badań bezpieczeństwa, dokonuje się wielu jego podziałów. Jednym
z rodzajów bezpieczeństwa jest bezpieczeństwo publiczne, za które —
w niemal zgodnej opinii badaczy zajmujących się naukami o bezpieczeństwie
— odpowiada wiele instytucji. Wpływa to bezpośrednio na wymagania
im stawiane, które mieszczą się w sferze naukowej i dydaktycznej, a także
na szeroki zakres ich przygotowań do wypełniania określonych prawem
zadań.
WSTĘP
1. Kształcenie online z zakresu bezpieczeństwa publicznego jako obszar poznania naukowego
1.1. Bezpieczeństwo i zagrożenie w ujęciu ogólnym tłem do badań szczegółowych
1.2. Potrzeba poznania naukowego kształcenia online z zakresu bezpieczeństwa publicznego
2. System bezpieczeństwa publicznego
2.1. Zakres znaczeniowy bezpieczeństwa publicznego
2.2. Pojęcie i istota porządku publicznego
2.3. Założenia organizacji systemu bezpieczeństwa publicznego
3. Charakterystyka e-learningu
3.1. Ustalenia znaczeniowe
3.2. Geneza i rozwój
3.3. Wady i zalety
3.4. Modele i narzędzia wykorzystywane w e-learningu
3.5. Techniki komunikacji
3.6. E-learning w ujęciu statystycznym
4. Doświadczenia kształcenia w zakresie bezpieczeństwa publicznego za pomocą e-learningu w wybranych uczelniach wyższych
4.1. Procedury stosowane w Wyższej Szkole Policji
4.2. Praktyki innych uczelni krajowych
4.3. Eksperiencje wybranych uczelni zagranicznych
5. Diagnoza obecnego stanu kształcenia online w zakresie bezpieczeństwa publicznego
5.1. Analiza i ocena funkcjonowania systemu bezpieczeństwa publicznego
5.2. Analiza potrzeby rozwoju e-learningu
5.3. Ocena doświadczeń e-learningu w zakresie bezpieczeństwa publicznego
5.4. Wnioski z diagnozy
6. Założenia skutecznego kształcenia online w zakresie bezpieczeństwa publicznego
6.1. Myśl przewodnia
6.2. Kryteria pedagogiczne
6.3. Wymagania organizacyjne
6.4. Rozwiązania techniczne
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA