0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Wyższe wykształcenie a rynek pracy

(eBook)

Studium metodologiczno-empiryczne

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2017

  • Autor: Jagoda Jezior

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 50,00 zł
45,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Wyższe wykształcenie a rynek pracy

Opracowane przez Jagodę Jezior studium jest rezultatem wieloletniej pracy badawczej prowadzonej na terenie województwa lubelskiego pod kątem wartości wyższego wykształcenia na rynku pracy. Podstawą opracowania jest kilkanaście projektów badawczych, w których uwzględniono opinię różnych kategorii respondentów reprezentujących pracodawców i pracobiorców. Przyjęta wieloaspektowa perspektywa badawcza, oparta na niezmiennie bogatych danych źródłowych, pozwala na uzyskanie wyważonej i niezwykle rzetelnej ekspertyzy, z czym mamy do czynienia w przedłożonej rozprawie. Autorka nie tylko analizuje, interpretuje i zestawia - z największą wnikliwością i skrupulatnością - obszerny materiał empiryczny, ale także nad prowadzonym przedsięwzięciem roztacza cenną refleksję metodologiczną, która sama w sobie stanowi wielką wartość podjętego przedsięwzięcia. Książka jest świadectwem gigantycznej pracy, jaka została wykonana, by uzyskać efekt, z którym Czytelnik ma szansę zapoznać się podczas lektury.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7784-992-7
  • ISBN druku: 978-83-7784-992-7
  • Liczba stron: 622
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  11 
Rozdział I Rynek pracy jako przedmiot badań  23 
	1. Zarys wybranych teorii rynku pracy 23 
	2. Rynek pracy – ogólna koncepcja i definicje  35 
	3. Struktura rynku pracy   42 
	4. Praca jako element wymiany na rynku pracy i kategoria badawcza  53 
Rozdział II Badania społeczne jako podstawa wiedzy o rynku pracy  65 
	1. Opis źródeł informacji  65 
	2. Wybrane problemy badań społecznych dotyczących rynku pracy 72 
		2.1. Zarys właściwości badań społecznych 72 
		2.2. Metody i techniki badawcze – atrybuty i ograniczenia  82 
		2.3. Wskaźniki społeczne i wskaźniki w surveyach  89 
	3. Osobliwości „badań pracodawców” 98 
		3.1. Ogólna charakterystyka zasobów badań 98 
		3.2. Społeczno-kulturowe aspekty procesu badawczego  103 
		3.3. Poziomy analizy i jednostki analizy 112 
Rozdział III Wyższe wykształcenie i rynek pracy – w świetle materiałów zastanych   121 
	1. Zmiany poziomu wykształcenia w polskim społeczeństwie i decyzji edukacyjnych  122 
	2. Funkcjonowanie szkół wyższych i relacje z kluczowymi partnerami 131 
	3. Potrzeby i oczekiwania strony popytu na pracę – przegląd badań  139 
	4. Sytuacja osób z wyższym wykształceniem na rynku pracy – województwo lubelskie na tle Polski 148 
Rozdział IV Koncepcja badań własnych – wymiar substantywny 159 
	1. Podstawy koncepcji i podejścia porównawczego 160 
	2. Wartość wyższego wykształcenia jako kategoria badawcza 167 
		2.1. Analiza kategorii – wyższe wykształcenie, zawód, kwalifikacje 167 
		2.2. Konceptualizacja i implikacje badawcze 175 
	3. Strukturalizacja przedmiotu badań – poziom projektów  185 
		3.1. Cykl „badań pracodawców” 185 
		3.2. Projekty porównawcze 190 
	4. Zakres problematyki badań i opis schematów analizy  193 
		4.1. Problemy badawcze, schematy analizy, hipotezy 193 
		4.2. Kategorie analizy i zmienne  204 
Rozdział V Metodologia badań własnych  215 
	1. Ogólna charakterystyka materiału empirycznego 216 
		1.1. Historia badań i opis projektów badawczych 216 
		1.2. Warunki zbierania danych w „badaniach pracodawców”. 222 
	2. Podejście badawcze i analityczne  228 
		2.1. Poziom projektów – założenia, metody i techniki badawcze 228 
		2.2. Podejście porównawcze i analiza porównawcza  232 
		2.3. „Badania nad badaniami” – podstawy metodologiczne, problematyka, zadania  244 
	3. Zasady pomiaru, analizy danych i prezentacji wyników  . 261 
Rozdział VI Charakterystyka badanych zbiorowości 269 
	1. Cykl „badań pracodawców” . 269 
		1.1. Podmioty gospodarki – opis cech i udział w analizie 269 
		1.2. Respondenci – opis cech i udział w analizie . 287 
	2. Projekty porównawcze. 293 
Rozdział VII Zapotrzebowanie na pracowników z wyższym wykształceniem – cechy i uwarunkowania  . 301 
	1. Stan zatrudnienia i zapotrzebowanie – właściwości, zmiany, oceny . 301 
	2. Analiza układów powiązań między zmiennymi . 312 
	3. Metodologiczny kontekst analizy i opisu wyników 319 
Rozdział VIII Realizacja zapotrzebowania na pracowników z wyższym wykształceniem  . 335 
	1. Sposoby poszukiwania nowych pracowników i pracy  335 
	2. Współpraca z otoczeniem instytucjonalnym – formy i oceny  342 
		2.1. Instytucje pośrednictwa pracy . 342 
		2.2. Instytucje kształcenia – szkoły wyższe . 346 
	3. Metody i narzędzia doboru pracowników . 349 
		3.1. Ważność poszczególnych metod i narzędzi  349 
		3.2. Metodologiczny kontekst analizy i opisu wyników  356 
Rozdział IX Znaczenie wyższego wykształcenia w kontekście potrzeb i kryteriów rynku pracy  363 
	1. Atrybuty wykształcenia z perspektywy potrzeb rynków wewnętrznych – cykl „badań pracodawców” 363 
		1.1. Wykształcenie jako zasób kandydatów do pracy 363 
		1.2. Miejsce wykształcenia w profilu dobrego pracownika  375
		1.3. Analiza układów powiązań między zmiennymi 382 
	2. Udział kryteriów rynku pracy w decyzjach edukacyjnych i zawodowych – projekty porównawcze  391 
		2.1. Przyczyny wyboru kierunku studiów, specjalności i zawodu  391 
		2.2. Czynniki określające decyzje o kierunku studiów – studenci  397 
Rozdział X Wyższe wykształcenie jako podstawa kształtowania sytuacji pracy jednostek  411 
	1. Oferowane warunki pracy oraz ich determinanty – cykl „badań pracodawców”  412 
		1.1. Warunki pracy i oferty zatrudnienia  412 
		1.2. Analiza układów powiązań między zmiennymi 418 
	2. Koncepcje sytuacji pracy oraz ich determinanty – projekty porównawcze  432 
		2.1. Cele i oczekiwania łączone z wykonywaną pracą  432 
		2.2. Czynniki różnicujące cele i oczekiwania wobec pracy – studenci  441 
		2.3. Wykształcenie a cechy sytuacji pracy – osoby pracujące   447 
Rozdział XI Rynek pracy jako miejsce weryfikacji wartości wyższego wykształcenia  459 
	1. Wykształcenie a problemy zatrudnienia i bezrobocia – analiza porównawcza   460 
		1.1. Recepcja problemów i ich przyczyn  460 
		1.2. Analiza układów powiązań między zmiennymi 468 
	2. Rola wykształcenia w kontekście wymiany rynkowej – cykl „badań pracodawców”  478 
	3. Rola wykształcenia w kontekście wymiany rynkowej – projekty porównawcze  487 
		3.1. Pozycja wykształcenia na tle czynników korzystnego zatrudnienia 487 
		3.2. Oceny posiadanego wykształcenia oraz ich determinanty – studenci  489 
		3.3. Oceny posiadanego wykształcenia oraz innych zasobów – osoby pracujące  496 
Rozdział XII Podsumowanie rezultatów badań i analiz   509 
	1. Cykl „badań pracodawców” – wymiar substantywny  509 
		1.1. Ogólne zestawienia i opis wyników  509 
		1.2. Powiązania w układach zmiennych i weryfikacja hipotez  517 
	2. Analiza porównawcza – wymiar substantywny  526 
		2.1. Ogólne zestawienia i opis wyników  526 
		2.2. Wyższe wykształcenie jako kategoria badawcza  535 
	3. „Badania nad badaniami” – wymiar metodologiczny badań i analiz   541 
		3.1. Proces realizacji badań surveyowych   541 
		3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze  550 
		3.3. Osobliwości „badań pracodawców” a praktyczne zastosowania . 560 Zakończenie  567 
Aneks I Tabele uzupełniające   573 
Aneks II Kwestionariusze badawcze  587 
Bibliografia   603

Inni Klienci oglądali również

27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Praca i kariera w warunkach nowego millennium. Implikacje dla edukacji

Z jednej strony współczesne syndromy zjawisk cywilizacyjnych kształtują tzw. NOWĄ PRACĘ. Zmieniają się bowiem jej istota i sposoby wykonywania. Z drugiej strony pojawia się pytanie, jak sprawić, aby edukacja przygotowywała do życia w przyszłości...
228,60 zł 254,00 zł
Do koszyka

Non omne quod licet honestum est. Studia z prawa cywilnego i handlowego w 50-lecie pracy naukowej Profesora Wojciecha Jana Katnera

Publikacja powstała w związku z jubileuszem 50-lecia pracy naukowej Profesora Wojciecha J. Katnera, wieloletniego Kierownika Katedry Prawa Gospodarczego i Handlowego Uniwersytetu Łódzkiego, Sędziego Sądu Najwyższego w stanie spoczynku i wybitneg...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich

W publikacji autorka koncentruje swą uwagę na analizie zjawiska konkurencyjności międzynarodowej na poziomie branży. W książce kompleksowo ujęto z jednej strony możliwości podmiotów gospodarczych postrzeganych przez pryzmat posiadanych przez nie...
15,12 zł 16,80 zł
Do koszyka

Pracodawca w postępowaniu w indywidualnych sporach pracy przed sądem pracy

W publikacji omówiono postępowanie odrębne w sprawach z zakresu prawa pracy, jednakże nie z punktu widzenia pracownika jak czyni to większość autorów, ale z punktu widzenia pracodawcy. Reforma postępowania cywilnego, która weszła w...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Pisanie prac i sztuka ich prezentacji

„Pisanie prac i sztuka ich prezentacji” to opracowanie adresowane do uczniów szkół średnich i studentów pierwszych roczników, a także rodziców i nauczycieli - którzy jako twórcy i opiekunowie...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Reforma zbiorowego prawa pracy. Próba kodyfikacji a nowelizacja przepisów zbiorowego prawa pracy

Książka prezentuje zmiany dokonujące się w sferze zbiorowego prawa pracy. Ich źródłem są rozwój technologiczny, a także nowe zjawiska gospodarcze i społeczne, które w zasadniczy sposób wpływają na warunki prowadzenia dialogu...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!