Wydanie I tej publikacji ukazało się w 2015 r. Książka spotkała się z szerokim odbiorem i ze wszech miar okazała się publikacją społecznie użyteczną. Stało się tak dlatego, że w polskiej literaturz...
Problematyka czytania – także w kontekście trudności w opanowaniu tej umiejętności przez dzieci z dysleksją – pozostaje od lat w polu zainteresowań badaczy reprezentujących rozmaite dzi...
Minęło wiele lat, odkąd Jules Ronjat analizował dwujęzyczny rozwój swojego syna. Pewien czas minął także od momentu pierwszego wydania niniejszej książki. Poglądy na temat dwujęzyczności dzi...
Teksty. zawarte w książce, dotyczą różnych kwestii. Najczęściej – zewzględu na specyfikę przedmiotu – są one przedstawiane jako doniesienia z badańbądź własnej prakty...
Tom VIII serii wydawniczej „Z Prac Towarzystwa Kultury Języka” zawiera teksty, które opatrzyliśmy wspólnym tytułem „Interwencja logopedyczna. Zagadnienia ogól...
Przygotowywana monografia stanowi tom, który wpisuje się w nowy obszar badawczy, a mianowicie komunikację osób w wieku podeszłym oraz zmiany, które zachodzą wraz z upływem czas...
Książka „Język i komunikacja – perspektywa lingwistyczna i logopedyczna” składa się z czterech części, które zatytułowane są kolejno: Rozwój mowy i języka, Zagadnien...
Autorzy poszczególnych opracowań to w większości badacze, którzy są jednocześnie logopedami praktykami. Reprezentują różne polskie ośrodki naukowe, w których kształci si...
Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: Studium I Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad m...
Autorka podjęła problem kształtowania się komunikacji, w tym językowej, u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego (OUN).Zasadniczym celem było scharakteryzowanie procesu kształtow...
Przedmiotem rozprawy jest opis badań nad wymową polskich samogłosek nosowych oraz spółgłoski bocznej. Celem badań było opracowanie normatywnego opisu realizacji wymienionych dźwięków ...
W literaturze przedmiotu podkreśla się, że mowa tej części dziecięcej populacji jest uboższa pod względem leksykalnym, a wypowiedzi krótsze, składniowo uproszczone z licznymi błędami gramaty...