Chociaż o autyzmie wiemy wiele w perspektywie biologicznej -genetycznej, to jest on przede wszystkim głębokim problemem psychologiczno-społeczno-wychowawczym. Dotyczy nie tylko dziecka z zaburzenie...
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej p...
Książka Hanny Olechnowicz ¦ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ¦ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Au...
Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej – jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na ten temat. Poszczególne rozdziały publikac...
Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej.Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to zbiór anali...
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowujący...
Problem specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci pojawiający się na kolejnych szczeblach edukacji, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych niepokoi społecze...
Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zj...
Słownik zawiera hasła z zakresu:- diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności;- patologii i profilaktyki rozwoju; - edukacji, re...
Mowa jest aktem społecznym szczególnie istotnym w dzisiejszym społeczeństwie informacyjnym/społeczeństwie wiedzy. Uznawana jest za najwspanialsze i najmocniejsze narzędzie ludzkiego porozumi...