Proponowany program edukacyjny terapii sztuką
Edukacja Art Therapy, która rozpoczęła się w Europie i Stanach Zjednoczonych, od tego czasu rozszerzyła się na Ghanę. To skłoniło do przyjrzenia się trzem nowojorskim instytucjom Art Therapy w celu zidentyfikowania głównych zasad, którymi kierowały się ich programy i prawdopodobnie przełożyło te informacje na proponowany program edukacyjny Creative Art Therapy (CAT) do zastosowania w KNUST w Ghanie. W sekcji Przegląd literatury omówione tematy obejmowały teoretyczne wpływy na terapię sztuką, edukację arteterapeutyczną w Europie i USA, arteterapię w Afryce, zdrowie psychiczne w Ghanie oraz oceny oparte na sztuce. W sekcji Wyniki przeanalizowano trzy Programy Edukacyjne Terapii Artystycznej. Stosując podejście jakościowe, dane wtórne uzyskano głównie w celu odpowiedzi na pytania badawcze, ponieważ dane pierwotne były niedostępne. Wyniki badania wykazały, że wszystkie trzy programy spełniały wymagania AATA, miały specyficzne podstawy filozoficzne dla każdego programu i uwzględniały wielokulturowość. Ustalono, że w perspektywie krótkoterminowej właściwe będzie posiadanie eklektycznej orientacji teoretycznej dla programu CAT, która jest odpowiednia pod względem kulturowym.