0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Książki: Psychologia społeczna

Psychologia społeczna to dziedzina łącząca wiedzę z zakresu socjologii oraz psychologii. Głównym zainteresowaniem tej nauki jest wpływ zbiorowości na jednostkę. Psychologowie społeczni badają w jaki sposób kontakt z innymi ludźmi oddziałuje na daną osobę i jak w konsekwencji odnajduje się ona w sytuacjach społecznych, w małych i większych grupach ludzkich. Od samej socjologii psychologię społeczną różni nastawienie badawcze; podczas gdy specjalista od socjologii skupia się na badaniu całej grupy, psycholog społeczny obserwuje jednostkę w relacji do innych.

Psychologia społeczna jako samodzielna gałąź wyodrębniona została dopiero w latach trzydziestych dzięki metodom eksperymentalnym Kurta Lewina wraz z uczniami. Jednak jednym z pierwszych głośnych dzieł psychologii społecznej jest książka pt. „Psychologia tłumu” napisana przez Gustave’a Le Bona już w wieku XIX. Autor, francuski socjolog i psycholog, opisywał w niej wpływ, jaki tłum jest w stanie wywrzeć na jednostkę. Sławę książce przyniosła teza, jakoby ludzie zachowywali się zupełnie inaczej w zbiorowisku ludzi, niż poza nim. W swoich badaniach naukowiec skupiał się na zmianach socjologicznych zaistniałych w wyniku rewolucji przemysłowej. Według niego życie polityczne od pewnego momentu w dziejach zaczęły opanowywać tłumy, które postrzegał jako twór anomalny, którym rządzą niskie instynkty i zachowania irracjonalne. Dużą część książki poświęcił również zjawisku ulegania sugestii.  Le Bon jest uznawany obok Gabriela Tarde’a za inicjatora psychologizmu w socjologii i często mówi się o nim jako o ojcu psychologii społecznej.

Od XX wieku nurt nauki, jakim jest psychologia społeczna, rozwija się prężnie i ma do dyspozycji różne metody badań, między innymi metodę porównawczą, statystyczną, eksperymentalną, etnograficzną. W Polsce jej początków można doszukiwać się przed II wojną światową, ale faktyczny rozwój nastąpił od roku 1959, kiedy to na polskim rynku wydawniczym pojawiła się książka „Wprowadzenie do psychologii społecznej” Stefana Baleya.

W kategorii "Psychologia społeczna" przygotowaliśmy dla Państwa pozycje poruszające rozmaite zagadnienia związane z czynnikami kształtującymi postawy i związkiem owych postaw z osobowością, socjalizacją, dynamiką grupy i jej strukturami, procesami komunikowania się, zasadami, normami, a także percepcją interpersonalną. Serdecznie polecamy uwadze czytelniczek i czytelników starannie wyselekcjonowane pozycje z dziedziny psychologii społecznej i tematów jej pokrewnych. Znajdą tu Państwo zarówno specjalistyczne prace naukowe, jak i poradniki napisane przystępnym językiem.

Znaleziono: 4 pozycje
Przeglądaj:
Sortuj według:
  • Popularność rosnąco
  • Popularność malejąco
  • Od najstarszych
  • Od najnowszych
  • Cena rosnąco
  • Cena malejąco
  • Tytuł od A do Z
  • Tytuł od Z do A
  • Autor od A do Z
  • Autor od Z do A
  • Wydawca od A do Z
  • Wydawca od Z do A
Popularność malejąco
Wyświetl:
  • 20
  • 40
  • 80
20
Jak mówić, by nas słuchano - Outlet - Iwona Majewska-Opiełka

Jak mówić, by nas słuchano - Outlet

Wydawca: GWP
Znana i ceniona autorka oraz jedna z najciekawszych postaci rynku szkoleniowego Iwona Majewska-Opiełka tym razem dzieli się z nami wiedzą na temat pozytywnej komunikacji. W jej najnowszej książce z...
OUTLET
Niedostępny
Zobacz więcej
Jak mówić, by nas słuchano - Iwona Majewska-Opiełka

Jak mówić, by nas słuchano

Wydawca: GWP
Znana i ceniona autorka oraz jedna z najciekawszych postaci rynku szkoleniowego Iwona Majewska-Opiełka tym razem dzieli się z nami wiedzą na temat pozytywnej komunikacji. W jej najnowszej książce z...
Niedostępny
Zobacz więcej
Powiedz to dobrym słowem - Iwona Majewska-Opiełka

Powiedz to dobrym słowem

Książka (miękka ze skrzydełkami)
Niedostępny
Powiedz to dobrym słowem - Iwona Majewska-Opiełka

Powiedz to dobrym słowem

Wydawca: GWP
Najnowsza książka Iwony Majewskiej-Opiełki. Mówi o znaczeniu odpowiedniego doboru słów, aby komunikacja z innymi poprawiała się, rozmówcy lepiej nas słuchali i rozumieli. Autor...
Niedostępny
Zobacz więcej
Sukces firmy - Iwona Majewska-Opiełka

Sukces firmy

Książka (twarda)
Niedostępny
Sukces firmy - Iwona Majewska-Opiełka

Sukces firmy

Wydawca: GWP
Książka jest pełnym anegdot i przykładów poradnikiem skierowanym do kierowników i menedżerów zarządzających zarówno dużymi firmami, jak i własnym małym biznesem. Autorka...
Niedostępny
Zobacz więcej
Znaleziono: 4 pozycje
Przeglądaj:
Sortuj według:
  • Popularność rosnąco
  • Popularność malejąco
  • Od najstarszych
  • Od najnowszych
  • Cena rosnąco
  • Cena malejąco
  • Tytuł od A do Z
  • Tytuł od Z do A
  • Autor od A do Z
  • Autor od Z do A
  • Wydawca od A do Z
  • Wydawca od Z do A
Popularność malejąco
Wyświetl:
  • 20
  • 40
  • 80
20