0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Biznes, etyka, odpowiedzialność

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Wydawnictwa Profesjonalne PWN - HR

  • Redakcja naukowa: Wojciech Gasparski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 94,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 65,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

70,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Biznes, etyka, odpowiedzialność

Połączenie gospodarki z nauką i techniką oraz ich współdziałanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylematów etycznych. Prezentowana książka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki biznesu, dostarczającym zarówno podstaw teoretycznych, jak i praktycznych wskazówek co do wykorzystania wiedzy z tego zakresu w życiu gospodarczym. Pozwala to czytelnikowi na dogłębne zrozumienie zagadnienia, zaczynając od indywidualnych decyzji menedżerów oraz innych grup interesariuszy firm i organizacji gospodarczych, a kończąc na zasadach zalecanych do stosowania w biznesie międzynarodowym.
Jest to podręcznik, który etykę biznesu wywodzi z etyki jako części filozofii i z myśli ekonomicznej oraz odpowiada na pytanie: na czym polega odpowiedzialność społeczna w gospodarce i jakie są jej konsekwencje.
(Z recenzji prof. dr hab. Jerzego Dietla, Prezesa Zarządu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości)
Praca jest przeznaczona dla studentów i kadry akademickiej, menedżerów, pracowników firm oraz wszystkich, którzy chcieliby się zapoznać z tą tematyką. Zapewnia odpowiedzi na pojawiające się nowe dylematy moralne wynikające z ciągłych zmian gospodarczych i społecznych.
Profesor Wojciech Gasparski jest uznanym autorytetem w dziedzinie etyki biznesu, nauki o zarządzaniu i prakseologii oraz dyrektorem Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego i Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Profesor Wojciech Gasparski zaprosił do współpracy wybitnych specjalistów z tak różnorodnych dziedzin, jak prawo, filozofia, socjologia, zarządzanie, co nadało publikacji interdyscyplinarny charakter.
Książka powstała we współpracy z: prof. dr hab. Anną Lewicką-Strzałecką, dr Dariuszem Bąkiem, dr Bolesławem Rokiem oraz dr Julitą Sokołowską.
Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż [...] praca napisana została przez najwybitniejszych przedstawicieli polskiej etyki biznesu, którzy co najmniej od dwóch dziesięcioleci zajmują się tą problematyką.
(Z recenzji dr hab. Jacka Sójki, prof. UAM, Dyrektora Instytutu Kulturoznawstwa, Kierownika Zakładu Etyki Gospodarczej UAM oraz Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Etyki Biznesu EBEN Polska)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Etyka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filozofia, logika
  • Redakcja: Wojciech Gasparski
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-17530-6
  • ISBN druku: 978-83-01-16890-2
  • Liczba stron: 584
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Słowo wstępne, Wojciech Gasparski	9
ROZDZIAŁ 1. Aksjologiczne podstawy gospodarowania i etyki biznesu, Adam Węgrzecki	17
ROZDZIAŁ 2. Audyt etyczny organizacji, Ryszard Stocki	29
ROZDZIAŁ 3. Bogactwo i ubóstwo jako problem etyczny, Elżbieta Tarkowska	44
ROZDZIAŁ 4. Etos ludzi i instytucji biznesu, Dariusz Bąk	53
ROZDZIAŁ 5. Etyczne aspekty działań marketingowych, Lechosław Garbarski	64
ROZDZIAŁ 6. Etyka biznesu, Wojciech Gasparski	79
ROZDZIAŁ 7. Etyka biznesu w warunkach globalizacji, Aniela Dylus	89
ROZDZIAŁ 8. Etyka ekonomii, Kazimierz Sosenko	108
ROZDZIAŁ 9. Etyka gospodarcza, Bożena Klimczak	119
ROZDZIAŁ 10. Etyka powinności – deontologizm, Janina Filek	129
ROZDZIAŁ 11. Etyka pożytku – utylitaryzm, Janina Filek, Tomasz Kwarciński	140
ROZDZIAŁ 12. Etyka w komunikowaniu społecznym przedsiębiorstwa, Iwona Kuraszko	154
ROZDZIAŁ 13. Etyka w public relations, Piotr Lignar	165
ROZDZIAŁ 14. Etyka w sferze finansów, Paul H. Dembiński	175
ROZDZIAŁ 15. Fuzje i przejęcia – analiza etyczna, Bożena Klimczak	193
ROZDZIAŁ 16. Geneza etyki działalności gospodarczej, Marcin Bukała	201
ROZDZIAŁ 17. Infrastruktura etyczna biznesu, Wojciech Gasparski	217
ROZDZIAŁ 18. Kodeksy i programy etyczne, Wojciech Gasparski	233
ROZDZIAŁ 19. Konflikt interesów, Anna Lewicka-Strzałecka	249
ROZDZIAŁ 20. Konsumenci: prawa i obowiązki, Anna Lewicka-Strzałecka	259
ROZDZIAŁ 21. Korupcja, Anna Lewicka-Strzałecka	269
ROZDZIAŁ 22. Ład korporacyjny, Izabela Koładkiewicz	289
ROZDZIAŁ 23. Menedżer – deontologia zawodu, Wojciech Gasparski	307
ROZDZIAŁ 24. Oceny i decyzje moralne, Tadeusz Tyszka, Anna Macko	319
ROZDZIAŁ 25. Odpowiedzialność wobec pracowników, Czesław Szmidt	340
ROZDZIAŁ 26. Podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności, Bolesław Rok	354
ROZDZIAŁ 27. Polskie tradycje etyki życia gospodarczego, Włodzimierz Tyburski, Ryszard Wiśniewski	366
ROZDZIAŁ 28. Raportowanie i ocena społecznej odpowiedzialności, Irena Pichola	394
ROZDZIAŁ 29. Religia i biznes, Leszek Karczewski	412
ROZDZIAŁ 30. Społeczna odpowiedzialność biznesu, Bolesław Rok	423
ROZDZIAŁ 31. Standardy odpowiedzialnego inwestowania, Izabela Błażowska	433
ROZDZIAŁ 32. Teoria cnót, Dariusz Bąk	450
ROZDZIAŁ 33. Teorie oraz dylematy etyczne i prakseologiczne, Wojciech Gasparski	460
ROZDZIAŁ 34. Trwały i zrównoważony rozwój, Tadeusz Borys	474
ROZDZIAŁ 35. Umowa społeczna, Barbara Fryzel	488
ROZDZIAŁ 36. Whistleblowing, Marek Arszułowicz	503
ROZDZIAŁ 37. Zasada podwójnego skutku w działalności gospodarczej, Julita Sokołowska	515
ROZDZIAŁ 38. Zaufanie, Piotr Sztompka	527
Słownik pojęć podstawowych, zestawiła Julita Sokołowska	543
Indeks rzeczowy	569
O Autorach	573

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Między osobą a wspólnotą. Kategoria uczestnictwa w myśli społecznej Karola Wojtyły – Jana Pawła II

Uczestnictwo – pojęcie wprowadzone przez Karola Wojtyłę w ostatniej części traktatu Osoba i czyn – pokazuje szczególną perspektywę patrzenia tego autora na człowieka i wspólnotę. Jest to perspektywa zakreślona zdolnością człow...
9,90 zł 11,00 zł
Do koszyka

Od biznesu międzynarodowego do globalnej gospodarki – wyzwania i problemy w wybranych obszarach

Procesy umiędzynarodowienia, zachodzące w praktycznie wszystkich obszarach życia społeczno-gospodarczego, stały się najbardziej charakterystyczną cechą współczesnej gospodarki. Przedsiębiorstwa optymalizują działalność wykorzystując potencjał i ...
17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Inteligentny biznes. Zarządzanie firmą w dobie dygitalizacji.

Książka ta ma za zadanie przeprowadzić czytelnika poprzez proces analizy strategii biznesowej firmy w celu doboru adekwatnej metody zarządzania. Uwzględniając fakt, że w dobie Big Data główną wartością większości przedsiębiorstw jest przetwarzan...
12,60 zł 14,00 zł
Do koszyka

Seria: Język angielski w biznesie. Przyimki cz.1

WYDANIE DRUGIE POPRAWIONEWyrażenia przyimkowe - 200 zdań:zestaw popularnych wyrażeń przyimkowychświetna powtórka do pracyzakres gramatyczny i leksykalny z poziomu A1/A2+W skład zestawu wchodzą:
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Niemiecki w pracy i biznesie Korespondencja handlowa

Znakomita pomoc dla każdego, kto staje przed koniecznością prowadzenia korespondencji w języku niemieckim. Pracujesz lub prowadzisz interesy w Niemczech, Austrii, Szwajcarii - ta książka jest właśnie dla Ciebie!- Wzory listów, e-mail...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!