Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Nowe wydanie światowego bestsellera, którego sprzedało się ponad 100 000 egz.!
W ciągu 20 lat od pierwszej edycji zmieniła się gospodarka, świat inwestycji ewoluował. Drugie wydanie jest odpowiedzią na te zmiany.
Podstawą książki jest kurs dotyczący inwestowania w wartość, który Bruce Greenwald prowadził w Columbia Business School przez prawie ćwierć wieku. Jego celem na kursie (i celem w tej książce), jest pomóc
inwestorowi działającemu w tradycji Grahama.
Przedstawione kroki obejmują poszukiwanie odpowiednich papierów wartościowych, ich właściwą wycenę, dopracowanie strategii badawczej oraz umiejętność zarządzania ryzykiem, która chroni inwestora przed utratą kapitału.
Książka została w całości zaktualizowana, ale największą zmianą jest dodanie rozdziałów dotyczących wyceny akcji wzrostowych.
Autorzy (praktycy, którzy odnieśli sukces), uświetnili książkę poradami prezentującymi, co oni naprawdę robią w praktyce podczas inwestowania.
Przedmowa do wydania polskiego 13 Podziękowania 17 Wstęp 19 ROZDZIAŁ 1. Inwestowanie w wartość: definicje, rodzaje, wyniki, ryzyko, zasady 27 Czym jest inwestowanie w wartość? 27 Czym nie jest inwestowanie w wartość? 29 Czy inwestowanie w wartość działa? 35 Ciąg dalszy książki 41 Aneks: czy dodatkowy zwrot to odpowiednia zapłata za dodatkowe ryzyko? 42 ROZDZIAŁ 2. Poszukiwanie wartości: jak znaleźć się we właściwej roli 45 Specjalizacja 46 Korzyści płynące z wartości 49 Anomalia wartości i natura ludzkich zachowań 55 Anomalia wartości – próba usprawiedliwienia 64 Strategie poszukiwania wartości w praktyce 65 ROZDZIAŁ 3. Wycena w teorii i praktyce 71 Aktywa, dochodowość i wzrost 71 Najczęstsze metody ewaluacji wewnętrznej wartości – wycena wielokrotna 73 Wartość netto bieżących i przyszłych przepływów pieniężnych 76 Problemy związane z ewaluacją wartości bieżącej netto 79 Trzyaspektowe podejście do wyceny: wartość aktywów, dochodowość, wzrost 84 Aspekt nr 1: wartość aktywów 84 Aspekt nr 2: wartość poziomu dochodowości 87 Aspekt nr 3: wartość wzrostu 90 Strategiczny wymiar wyceny według Grahama i Dodda w praktyce 90 Krótko o wzroście 98 Dodatek: bieżąca wartość przyszłych przepływów pieniężnych 101 ROZDZIAŁ 4. Wycena aktywów: od wartości księgowej po koszty odtworzenia 105 Wartości likwidacyjne 106 Kontrolowana likwidacja 109 Dobrze prosperujące spółki – jakie aktywa o tym świadczą? 110 Zobowiązania i wartość aktywów netto 123 Podsumowanie 126 PRZYKŁAD NR 1. Hudson General 129 Spółka matka – Hudson General 131 Hudson General LLC 133 Kohala Development 136 Hudson General jako całość 139 ROZDZIAŁ 5. Wartość dochodowości 141 Dochodowość 142 Korekta kosztów niepieniężnych: amortyzacja aktywów rzeczowych i trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych 149 EPV i szacowanie kosztu kapitału 151 Wartość rentowności, wartość kapitału własnego i wartość przedsiębiorstwa 157 PRZYKŁAD NR 2. Magna International 163 Wartość aktywów 169 Wartość rentowności 173 Ostateczna wycena 177 Potencjalne problemy 179 ROZDZIAŁ 6. Wzrost 185 Tradycyjne podejście Grahama i Dodda do inwestowania we wzrost 186 Kiedy wzrost generuje wartość? 191 Który to rodzaj wzrostu? 196 Wzrost organiczny 198 Pozytywny rozwój gospodarczy 199 Opcje wzrostu 200 Kurczące się rynki 201 Zdobywanie nowych rynków 202 Potencjał wzrostu w kontekście generowania wartości 204 Cena za wzrost – środki ostrożności 206 ROZDZIAŁ 7. „Dobre” przedsiębiorstwo 207 Czym charakteryzuje się dobre przedsiębiorstwo? 209 Toasted Earnings 213 Motoryzacja: wartość na tabliczce znamionowej? 216 Natura franczyzy 218 Przewaga konkurencyjna 219 Korzyści związane z popytem 222 Korzyści skali i trwałe przewagi konkurencyjne 225 „Dobre” przedsiębiorstwo – podsumowanie 232 ROZDZIAŁ 8. Wycena akcji franczyzowych 237 Szacowanie zysków z akcji o potencjale wzrostu 240 1. Zwrot gotówkowy z bieżącego zwrotu dochodowości 242 2. Wzrost organiczny 242 3. Wzrost znaczenia aktywnego inwestowania 245 Stopy wzrostu i zyski ze wzrostu 248 4. Porównanie zwrotów 251 Zanikanie franczyzy 254 Wzór obliczania zwrotu 257 Wpływ założenia, że wartości rynkowe i wewnętrzne są równe 259 Zwrot z aktywnych reinwestycji 262 Czynnik kreujący wartość 263 Podsumowanie 267 DODATEK DO ROZDZIAŁU 8. Obliczanie zwrotu w przypadku franczyz 273 Cena rynkowa i wartość wewnętrzna są równe 275 Określenie współczynnika tworzenia wartości dla inwestycji aktywnych 278 PRZYKŁAD NR 3. WD-40 289 WD-40 jako nagroda za dobrze przemyślaną strategię wyszukiwania 291 Franczyza WD-40 293 WD-40 w 1998 295 Dochodowość WD-40 295 Dochodowość (część 2) 298 Wartość wzrostu WD-40 299 Zwroty WD-40 300 Zwroty ze wzrostu organicznego 301 Aktywne reinwestycje 303 WD-40 30 września 2000 roku 306 WD-40 w 2018 309 PRZYKŁAD NR 4. Intel 313 Historia spółki Intel: podsumowanie 314 Wycena nr 1 – szacowanie wartości odtworzeniowej aktywów 320 Wycena nr 2: Dochodowość 331 Skorygowane zyski: opłaty specjalne, cykle biznesowe, badania i rozwój oraz amortyzacja 332 Od skorygowanych zysków do wartości dochodowości 335 Intel jako spółka wzrostowa 338 Intel jako franczyza 1998–2017 338 Zwrot z inwestycji w spółkę Intel na początku 1999 341 Zwrot gotówkowy (1) 343 Zwrot ze wzrostu organicznego (2) 345 Zwrot z aktywnych inwestycji (3) 347 Całkowity zwrot, koszt kapitału Intela i Intel jako inwestycja typu „value”. 349 Intel w marcu 2003 351 Wzrost organiczny w marcu 2003. 354 Zwroty z aktywnych inwestycji 355 Łączne zyski, koszt kapitału i współczynnik zanikania 356 Intel w marcu 2018 358 Zwrot gotówkowy 359 Zwrot ze wzrostu organicznego 362 Zwrot z aktywnych inwestycji 362 Całkowity zwrot, koszt kapitału i współczynnik zanikania 365 Podsumowanie 367 ROZDZIAŁ 9. Strategie badawcze 369 Informacje pośrednie 370 Informacje bezpośrednie 376 Zarządzanie, aktywizm katalizatory 379 Inne problemy związane z procesem badawczym 388 ROZDZIAŁ 10. Zarządzanie ryzykiem i budowanie portfeli 391 Definiowanie odpowiednich wskaźników ryzyka 394 Zminimalizowanie trwałej straty kapitału 396 Dywersyfikacja 398 Zarządzanie globalnym ryzykiem makroekonomicznym 402 Ryzyko behawioralne 405 Struktury zarządzania ryzykiem 408 Profile inwestorów 411 Warren Buffett 417 Robert H. Heilbrunn 455 Walter i Edwin Schlossowie 463 Mario Gabelli 477 Glenn Greenberg 479 Paul Hilal 483 Jan Hummel 487 Seth Klarman 491 Michael Price 495 Thomas Russo 499 Andrew Weiss 503