Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Książka zbiera krytyczne analizy obrazów Polski Wschodniej i jej wschodnich sąsiadów, tworzonych w tej części kontynentu. Autorzy, intelektualiści i uczeni wywodzący się z tego regionu, rozważają problemy wzajemnej percepcji krajów Europy Środkowej i Wschodniej, rysując szeroki kontekst teoretyczny, geopolityczny oraz historyczny. Zastanawiają się nad funkcjami obrazów tych obszarów, analizują tworzone w ich ramach własne tożsamości i wizerunki. Badają przemiany znaczeń takich fundamentalnych pojęć jak Kresy, orient czy peryferie.
Wśród kluczowych zagadnień podjętych w pracy wymienić można pytania o to, dlaczego i w jakich okolicznościach powstają negatywne stereotypy Wschodu, jak zmieniają się ich formy na przestrzeni dziejów oraz jak odnosić do nich narzędzia krytycznej teorii społecznej na czele z tytułowym pojęciem orientalizmu Edwarda Saida.
Tomasz Zarycki Polska Wschodnia i orientalizm – wprowadzenie 7 Ihar Babkou Na wschód od centrum: konfiguracja nowoczesności na wschodnioeuropejskim pograniczu 11 Joanna Kurczewska Peryferyjność w doświadczeniach jednostek… (trzy argumenty na rzecz tezy o przydatności perspektywy indywidualnej w studiach nad centrami, peryferiami i pograniczami) 23 Jan Kieniewicz Orient i Wschód Polaków 38 Bohdan Jałowiecki Polskie granice – na wschód od Zachodu i na zachód od Wschodu 44 Mykoła Riabczuk Wschodniosłowiańska umma a problem emancypacji: o „słabej” tożsamości Ukraińców i Białorusinów 51 Nelly Bekus Kresy Wschodnie w obliczu białoruskości. Obraz Polski w białoruskim dyskursie kulturowym 67 Oleg Łatyszonek Cywilizacyjna przynależność Polski i Białorusi… w opiniach wybitnych teoretyków wielości cywilizacji 90 Agnieszka Kolasa-Nowak Użyteczność obrazu Polski Wschodniej w dyskursie akademickim i publicznym 98 Anna Gąsior-Niemiec Promocja marki regionu, czyli o dyskursywnych strategiach odwracania się od Wschodu 110 Dariusz Wojakowski „Kresowe ideologie” w lokalnych społecznościach Polski Wschodniej 134 Robert Traba Kresy: miejsce pamięci w procesie reprodukcji kulturowej 146 Dariusz Skórczewski Paraliż tożsamości, czyli dyskurs kresoznawczy w potrzasku postkolonialnej melancholii 171 Tomasz Zarycki Polskie dyskursy o „Wschodzie” wewnętrznym i zewnętrznym – próba analizy krytycznej 186 Indeks osobowy 207 Nota o Autorach 214