Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Uważam, że kiedy ludzkość posiądzie pełne zrozumienie dziecka, wypracuje również doskonałe formy opieki nad nim.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny.
Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.
Sekret dzieciństwa pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju.
Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju.
Z tekstu
Przedmowa do wydania polskiego IX Dzieciństwo – kwestia społeczna 1 CZĘŚĆ PIERWSZA 7 I Stulecie dziecka 9 Psychoanaliza i dziecko 10 Tajemnica dziecka 12 II Oskarżony 15 III Biologiczne intermezzo 19 IV Noworodek 25 Ponadnaturalne otoczenie 25 V Naturalne instynkty 35 VI Duchowy zarodek 39 Inkarnacja 39 VII Delikatne konstrukcje psychiczne 49 Okresy wrażliwości 49 Analiza okresów wrażliwości 54 Uwagi i przykłady 60 VIII Porządek 63 Wewnętrzny porządek 71 IX Inteligencja 75 X Walki na drodze dorastania 87 Sen 87 XI Chodzenie 93 XII Ręka 99 Podstawowe działania 103 XIII Rytm 107 XIV Zastępowanie osobowości 111 Miłość do otoczenia 113 XV Ruch 117 XVI Niezrozumienie 121 XVII Inteligencja miłości 125 CZĘŚĆ DRUGA 131 XVIII Edukacja dziecka 133 Początki naszej metody 137 XIX Powtarzanie ćwiczeń 145 XX Wolny wybór 147 XXI Zabawki 149 XXII Nagrody i kary 151 XXIII Cisza 153 XXIV Godność 157 XXV Dyscyplina 161 XXVI Początki nauczania 163 Pisanie – Czytanie 163 XXVII Odniesienie do kondycji fizycznej 169 XXVIII Konsekwencje 171 XXIX Uprzywilejowane dzieci 179 XXX Duchowe przygotowanie nauczyciela 187 XXXI Odchylenia 193 XXXII Ucieczki 195 XXXIII Bariery 199 XXXIV Uzdrowienie 203 XXXV Przywiązanie 207 XXXVI Posiadanie 209 XXXVII Władza 213 XXXVIII Kompleks niższości 217 XXXIX Strach 223 XL Kłamstwa 227 XLI Refleksje nad fizyczną sferą życia 231 CZĘŚĆ TRZECIA 237 XLII Walka dorosłego z dzieckiem 239 XLIII Instynkt pracy 241 XLIV Charakterystyka dwóch rodzajów pracy 247 Praca dorosłego 248 Praca dziecka 251 Porównanie dwóch typów pracy 253 XLV Instynkty przewodnie 257 XLVI Dziecko nauczyciel 267 XLVII Misja rodziców 271 XLVIII Prawa dziecka 273 Ecce homo! 281