Wyzwania i perspektywy zarządzania przedsiębiorstwami w nowej rzeczywistości gospodarczej
Czas pandemii zmienił warunki funkcjonowania organizacji, ale nie pozbawił ich siły i możliwości rozwoju. Sytuacja ta jest zauważalna na poziomie globalnym, europejskim i krajowym. Dynamika otaczającej nas rzeczywistości jest trudna do interpretacji dla różnych grup przedsiębiorstw.
W monografii podjęto próbę analizy i oceny powstałych uwarunkowań, z jakimi zmagają się małe i średnie przedsiębiorstwa różnych branż, w tym również firmy rodzinne. Autorzy, odpowiednio do badanych przedsiębiorstw, przedstawiają gospodarcze skutki pandemii COVID-19 i wskazują na narzędzia, które mogą ukierunkować działania menedżerów w nowej rzeczywistości gospodarczej oraz napędzać ich strategię.
Monografia jest przeznaczona dla kadry zarządzającej różnego typu organizacji oraz dla pracowników naukowych zainteresowanych problematyką zarządzania. Może służyć jako literatura uzupełniająca dla doktorantów i studentów kierunku zarządzanie – wzbogaci ich wiedzę o problematyce zarządzania oraz zachęci do poszukiwania skutecznych metod kierowania organizacjami w złożonym, zmieniającym się otoczeniu.
Przedmowa
Rozdział 1
Monitoring menedżerski w małych i średnich przedsiębiorstwach
Helena Kościelniak
Rozdział 2
Zarządzanie przez cele we współczesnej organizacji. Zarys koncepcji
Adam Sikorski
Rozdział 3
Finansowanie start-upów deep tech w perspektywie SARS-CoV-2
Edyta Bielińska-Dusza
Rozdział 4
Analiza innowacyjności przedsiębiorstw spin-off w Polsce
Anna Rybak
Rozdział 5
Analiza wartości przedsiębiorstwa dla właścicieli kapitału długoterminowego
Anna Rybak
Rozdział 6
Analiza niewypłacalności polskich przedsiębiorstw w 2020 roku
Wioletta Skibińska
Rozdział 7
Financing Strategic Municipality Activity – Case Study of the Wealthiest Municipality in Poland
Ewa Kempa, Katarzyna Olejniczak-Szuster
Rozdział 8
Modern Methods and Techniques of Managing the Market Competitiveness of a Modern Enterprise
(The Case of Vietnamese Enterprises)
Hai Nguyen Thanh