W środowiskach badaczy kultury dziecięcej wielokrotnie zgłaszano potrzeby zintegrowania działań naukowych, odnoszących się do dziecka jako odbiorcy i nadawcy, a także do planowych działań edukacyjn...
Zawartość tomu zainteresuje wszystkich, których troską napawają problemy, jakie rosnąca wciąż grupa uczniów ma z werbalizowaniem swych myśli, uczuć, spostrzeżeń, z posługiwaniem się j...
Tom Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań powstał w rezultacie przemyśleń i refleksji grupy badaczy nad kierunkami rozwoju literatury osobnej rozumi...
Celem publikacji pt. Wyczytać świat. Międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży pod redakcją Bernadety Niesporek-Szamburskiej i Małgorzaty Wójcik-Dudek jest próba wieloasp...
Rozprawa zawiera wyniki lektury kilkunastu opowieści Hansa Christiana Andersena, wnikliwie interpretowanych, z przywołaniem rozmaitych kontekstów kulturowych. W rozprawie staram się przekona...
Monografia powstała jako rezultat badań nad dziecięcą konceptualizacją wiedzy, której dzieci nie poznają bezpośrednio, doświadczając rzeczywistości, ale za pomocą przekazu stereotypów...
Autorzy artykułów zebranych w niniejszym tomie refleksję akademicką wokół szczegółowych zagadnień literatury XIX wieku i późniejszej starali się połączyć z praktyką szko...