"Chowanna" 2010, R. 53 (66), T. 2 (35): Psychologiczne uwarunkowania innowacyjności
W niniejszym tomie „Chowanny” autorzy artykułów podejmują problematykę innowacyjności, niezwykle istotnej we współczesnej gospodarce. Omawiane są psychologiczne uwarunkowania innowacyjności, ważne dla praktyki gospodarczej, ekonomii jako nauki, jak również dla sfery edukacji oraz związanej z nią roli technologii i przepływu informacji we współczesnym świecie.
Tom adresowany jest do studentów i pracowników naukowych zainteresowanych problematyką innowacji, pokonywania barier i oporów wobec zmian oraz do przedstawicieli praktyki zarządzania innowacjami i zmianami.
SPIS TREŚCI
Wstęp (Barbara Kożusznik) 5
Słowniczek najważniejszych pojęć (Barbara Kożusznik) 13
Artykuły
BARBARA KOŻUSZNIK
Kluczowa rola psychologii we wspieraniu i w stymulowaniu innowacyjności 21
MAREK ADAMIEC
Dynamika (nie)wiedzy, chaos, kultura 51
DAMIAN GRABOWSKI
Kulturowe czynniki efektywności gospodarczej i innowacyjności. Kultura, efektywność a innowacyjność 77
JAROSŁAW POLAK
Religijność a innowacyjność. Psychologiczne perspektywy badawcze 99
MAŁGORZATA CHRUPAŁA-PNIAK, MONIKA SULIMOWSKA-FORMOWICZ
Organizacyjna kompetencja innowacyjności — determinanty psychospołeczne i ekonomiczne 119
MARTA STASIŁA-SIERADZKA
Innowacje w zarządzaniu zasobami ludzkimi — historia i dzień dzisiejszy 145
AGATA HILAROWICZ, ANITA POLLAK
Zespół wirtualny jako przykład rozwiązania innowacyjnego i narzędzia do tworzenia innowacji 163
DANUTA PIETER
Wikinomia, czyli rewolucja nowej gospodarki wiedzą i innowacją 177
MAŁGORZATA KOŻUSZNIK
Proinnowacyjne modele kształcenia studentów. Przykład studiów Master Erasmus Mundus on Work Organizational and Personnel Psychology (WOP-P) 187
MAŁGORZATA ŁUSZCZAK, REMIGIUSZ KOPOCZEK
Rzeczywistość wirtualna w edukacji artystycznej 197
Zakończenie (Barbara Kożusznik) 207
Raport z VII Konferencji Socjoterapii, Sulejów 2009 (Monika Frania) 211
Noty o autorach 215