Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Rozmowa z chorym to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim stają lekarze, pielęgniarki i bliscy osób chorych. Współczesna pielęgniarka nie może być prawdziwą profesjonalistką bez zdolności właściwego przekazywania swojej wiedzy i bez dobrej umiejętności odpowiedniej interpretacji wiadomości przekazywanych jej przez pacjenta. Niewiele jest jednak publikacji, które całościowo ujmują komunikację w praktyce pielęgniarskiej. Nawiązanie kontaktu z osobą chorą nie jest łatwe, dlatego sprawnego komunikowania powinno się nauczać już w podczas studiów. Znajomość komunikacji werbalnej i niewerbalnej pozwala pielęgniarce lepiej zrozumieć pacjenta i jego potrzeby, pacjent zaś ma zagwarantowane poczucie bezpieczeństwa i nie odczuwa negatywnych emocji wynikających z poczucia niezrozumienia. W książce, stworzonej przez zespół złożony z lekarzy, pielęgniarek, psychologów, logopedów i filozofów, przystępnie przedstawiono sposoby komunikowania w pielęgniarstwie.
Wprowadzenie 9 1. Spotkanie - komunikacja - dialog. Warunki wstępne, Małgorzata Jantos, Zygmunt Pucko 11 2. Podstawy teoretyczne procesu komunikowania, Wojciech Nyklewicz 29 3. Komunikowanie się w pielęgniarstwie - zasady ogólne 77 3.1. Wprowadzenie, Elżbieta Krajewska-Kułak 77 3.2. Komunikowanie jako integralna część pielęgniarstwa, Krystyna Wolska-Lipiec 78 3.3. Komunikowanie w pielęgnowaniu, Krystyna Wolska-Lipska 86 3.4. Komunikowanie z pacjentem i jego rodziną, Krystyna Wolska-Lipiec 96 3.5. Komunikowanie się z własną grupą zawodową, Krystyna Wolska-Lipiec 110 3.6. Komunikowanie się w obrębie zespołu terapeutycznego, Barbara Jankowiak, Anna Bartoszewicz 117 3.7. Komunikacja terapeutyczna, Marek Motyka 126 4. Specyficzne problemy komunikowania się z osobami w różnych stanach chorobowych 149 4.1. Wprowadzenie, Elżbieta Krajewska-Kułak 149 4.2. Komunikowanie z pacjentem z uszkodzonym słuchem, Agata Panas 151 4.3. Komunikowanie z pacjentem niedowidzącym i niewidomym, Jolanta Lewko, Barbara Jankowiak, Anna Bartoszewicz 166 4.4. Komunikowanie się pielęgniarki z dzieckiem, Anna Bartoszewicz 171 4.5. Komunikowanie z ludźmi starszymi, Jolanta Lewko 184 4.6. Komunikowanie się z pacjentem chorym psychicznie, Ewa Wilczek-Rużyczka 193 4.7. Komunikowanie z pacjentem neurologicznym, Wojciech Kułak, Elżbieta Krajewska-Kułak 203 4.8. Komunikacja w pracy położnej, Katarzyna Krajewska 211 4.9. Komunikowanie z pacjentem ciężko chorym, Hanna Rolka 221 4.10. Komunikowanie z pacjentem onkologicznym, Barbara Jankowiak 229 4.11. Komunikowanie z pacjentem umierającym, Barbara Jankowiak 238 5. Komunikacja interpersonalna w promocji zdrowia, Elżbieta Krajewska-Kułak, Beata Penar-Zadarko 249 6. Etyczne i prawne aspekty komunikowania się pielęgniarki z pacjentem, Zbigniew Zalewski 262 7. Komunikowanie w działalności badawczej i naukowej, Elżbieta Krajewska-Kułak, Jolanta Lewko 275