0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

L'impact des nouvelles technologies sur les pratiques évaluatives en langues vivantes

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Neofilologiczne

  • Autor: Ewa Półtorak

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 58,80 zł
52,92 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

L'impact des nouvelles technologies sur les pratiques évaluatives en langues vivantes

Przedmiotem refleksji Autorki jest ocena możliwości, jakich dostarcza wykorzystanie nowych technologii w procesie ewaluacji postępów ucznia w nauce języka obcego. W centrum zainteresowania znalazła się analiza procesu pozyskiwania/przekazywania informacji zwrotnych (tzw. feedbacku), stanowiącego jeden z kluczowych elementów oceniania kształtującego, nazywanego także formatywnym. Głównym celem zaproponowanych w książce badań było znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy w procesie oceniania przekazywanie/pozyskiwanie informacji zwrotnych drogą elektroniczną przynosi takie same korzyści, zarówno dla nauczyciela jak i dla ucznia, jak stosowanie tradycyjnych technik? Zaplanowane badania dotyczyły przede wszystkim procesu nauczania/uczenia się języka obcego na poziomie podstawowym, odpowiadającym poziomom A1 i A2 (według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego) i zostały przeprowadzone na osobach rozpoczynających naukę języka francuskiego jako co najmniej drugiego języka obcego po języku polskim (ojczystym) i języku angielskim.

  • Kategorie:
    1. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych »
    3. Język francuski
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Informatyka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Technika
  • Język wydania: francuski
  • ISBN: 978-83-8012-342-7
  • Liczba stron: 274
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Table des matières

Liste des sigles, acronymes et abréviations utilisés / 9

Introduction / 11

Première partie
Évaluer en langues vivantes : questions théoriques

1. Délimitation des concepts de base / 19
1.1. Question de l’évaluation / 19 
1.2. Principales caractéristiques du processus évaluatif / 20
1.3. Concept de feedback / 27
1.4. Conception du feedback en didactique des langues vivantes / 30

2. Traitement des productions des apprenants / 35 
2.1. Remarques préliminaires / 35
2.2. Question de la norme / 36
2.2.1. Perception de la norme — principaux repères linguistiques / 36
2.2.2. Perception de la norme — perspective didactique / 40 
2.3. Question de l’erreur / 46
2.3.1. Statut de l’erreur dans les principales méthodes et approches de 
l’enseignement/apprentissage des langues étrangères / 49
2.3.2. Influences des recherches en linguistique et en psycholinguistique / 52
2.3.2.1. Analyse contrastive / 52
2.3.2.2. Analyse des erreurs / 53
2.3.2.3. Héritage de l’AE et recherches sur l’interlangue / 55
2.3.3. Influences des recherches en psychologie cognitive / 60
2.3.4. Traitement des productions erronées en classe de langue / 64
2.3.4.1. Types d’écarts / 64
2.3.4.2. Causes d’écarts / 66
2.3.4.3. Gravité d’écarts / 70
2.3.5. Statut de l’erreur dans l’approche actionnelle / 71
2.4. Choix du feedback / 72
2.4.1. Classification du feedback selon ses fonctions / 73
2.4.2. Classifications du feedback selon ses formes de transmission/réception
possibles / 75
2.4.3. Premières tentatives de recherches sur l’efficacité du feedback électronique / 80

3. Apport des nouvelles technologies de l’information et de la communication / 85
3.1. Quelques précisions terminologiques / 85
3.2. Classements généraux des TICE et leurs rôles dans le processus didactique / 87
3.3. Principales caractéristiques des TICE / 94
3.3.1. Notion d’interactivité / 96
3.3.2. Types d’interactivité / 97
3.3.3. Degrés d’interactivité / 99
3.4. TICE et le processus d’enseignement/apprentissage des langues étrangères / 100
3.5. Principaux types de supports multimédias employés en DLCE / 104
3.6. Outils d’élaboration de contenu didactique / 108
3.6.1. Question de la langue / 110
3.6.2. Question de la nature d’activités langagières possibles à générer / 112
3.6.2.1. Systèmes fermés / 112
3.6.2.1.1. Exemples de systèmes-auteurs « mono-activité » / 115
3.6.2.1.1.1. Exemples de générateurs de quiz / 115
3.6.2.1.1.2. Exemples de générateurs de tâches fermées / 117
3.6.2.1.1.3. Exemples de générateurs de jeux éducatifs / 119
3.6.2.1.2. Exemples de systèmes-auteurs « multi-activités » / 120
3.6.2.2. Systèmes ouverts / 124
3.6.3. Question du feedback / 129
3.6.3.1. Caractéristique du feedback électronique offert aux apprenants / 130
3.6.3.2. Caractéristique du feedback électronique offert à l’enseignant / 136

Deuxième partie
Impact des nouvelles technologies sur les pratiques évaluatives en langues vivantes : résultats des recherches empiriques

4. Présentation de la démarche méthodologique retenue / 143
4.1. Analyses des recherches pilotes / 143
4.1.1. Identification des principaux types de difficultés d’apprentissage / 145
4.1.2. Analyse des principales causes d’écarts observés / 152
4.1.3. Bilan des recherches pilotes / 155
4.2. Position du problème de recherche principal et caractéristique de l’approche méthodologique adoptée / 157
4.3. Déroulement de la recherche / 164
4.4. Présentation des participants / 166

5. Analyse des résultats obtenus / 175
5.1. Présentation des résultats / 175
5.1.1. Présentation des résultats obtenus dans les tests d’entraînement / 176
5.1.1.1. Analyse qualitative des réponses recueillies / 176
5.1.1.2. Analyse quantitative des résultats obtenus dans les tests d’entraînement / 187
5.1.1.3. Caractéristique générale des feedbacks proposés / 192
5.1.2. Comparaison des résultats obtenus dans les tests d’entraînement et dans les tests de contrôle / 201
5.1.2.1. Analyse des résultats obtenus dans le premier test de contrôle / 202
5.1.2.1.1. Comparaison des résultats du TE1 et du TC1 / 202
5.1.2.1.2. Comparaison des résultats du TE2 et du TC1 / 205
5.1.2.2. Analyse des résultats obtenus dans le second test de contrôle / 207
5.1.2.2.1. Comparaison des résultats du TE1 et du TC2 / 208
5.1.2.2.2. Comparaison des résultats du TE2 et du TC2 / 211
5.1.3. Comparaison de l’efficacité des deux types de feedback employés / 213
5.1.4. Comparaison de la nature des informations reçues par l’enseignant / 218
5.2. Discussion des résultats / 225

En guise de conclusion / 231

Annexes
Annexe 1. Exemples de générateurs de quiz analysés / 237
Annexe 2. Exemples de générateurs d’activités (ou de tâches fermées) analysés / 241
Annexe 3. Exemples de générateurs de jeux et d’activités ludiques analysés / 243
Annexe 4. Exemples de systèmes-auteurs « multi-activités » analysés / 249
Annexe 5. Exemples de plateformes d’apprentissage analysées / 252

Références bibliographiques / 257

Streszczenie / 269
Summary / 271
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
224,10 zł 249,00 zł
Do koszyka

Public and Private Law and the Challenges of New Technologies and Digital Markets. Volume I. Regulatory Challenges

Nowe technologie zmieniają współczesny rynek. W rezultacie, ustawodawca stoi przed trudnym wyzwaniem, ponieważ musi on dostosować ustawodawstwo do zróżnicowanego, dynamicznie rozwijającego się rynku cyfrowego oraz nowych technologii.
13,23 zł 14,70 zł
Do koszyka

Chromatografia w badaniu książki zabytkowej

Książka jest próbą wprowadzenia chromatografii do praktyki konserwatorskiej zabytkowego materiału bibliotecznego. Całkowicie niezbadanym obszarem badawczym pozostają oddziaływania składników zawartych w substancjach pomocniczych papieru n...
42,30 zł 47,00 zł
Do koszyka

Niesamowite przygody funkcjonariuszy na czterech łapach i kopytach cz. I

To pasjonująca książka dla dorosłych i młodych Czytelników ze wspaniałymi ilustracjami młodych rysowniczek, a także naszej nieocenionej graficzki i artystki Eli Krenz. Każda okładka jej autorstwa zawiera pewną zagadkę rysunkową do rozwiązania &n...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Życie codzienne w Stambule

Stambuł to mała Turcja, mieszanka kultur, tradycji, języków i religii. Rozdarty pomiędzy Europą i Azją, będący kulturalnym mostem łączącym oba kontynenty, ale nienależący do żadnego z nich. Świadomy swojej wielkości, wspaniałości, lecz w ciągłej...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!