0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Nadzór i kontrola finansów Jednostek Samorządu Terytorialnego

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2024

  • Seria / cykl: Poradnik Samorządowy

  • Autor: Adam Błaszko

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 118,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 112,10 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

106,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Nadzór i kontrola finansów Jednostek Samorządu Terytorialnego

Publikacja stanowi analizę systemu nadzoru i kontroli jednostek samorządu terytorialnego przez Regionalne Izby Obrachunkowe (RIO) w sprawach finansowych.

Przedstawiono w niej m.in. takie zagadnienia jak: • organizację i zasady działania regionalnych izb obrachunkowych w zakresie nadzoru nad JST; • funkcje, cele i środki nadzoru; • przesłanki podjęcia czynności nadzorczych; • warunki, tryb i zasady kontroli; • zaskarżanie rozstrzygnięć nadzorczych RIO – dopuszczalność wniesienia skargi, wymogi formalne, formułowanie zarzutów skargi kasacyjnej. Publikacja będzie pomocna dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego podczas postępowań nadzorczych i kontrolnych. Pozwoli zrozumieć misję i zasady funkcjonowania RIO, jak również w sposób właściwy reprezentować własne interesy – szczególnie finansowe – na różnych płaszczyznach współpracy z tym podmiotem. Książka przeznaczona jest dla skarbników, pracowników działów finansowo-księgowych jednostek samorządu terytorialnego oraz osób wchodzących w skład organów stanowiących i wykonawczych tych jednostek, a także adwokatów i radców prawnych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8358-651-9
  • ISBN druku: 978-83-8358-509-3
  • EAN: 9788383586519
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów  | str. 9
Wstęp  | str. 11
Rozdział 1
Kontrola i nadzór – analiza pojęć  | str. 15
1.1. Uwagi wstępne  | str. 15
1.2. Nadzór i kontrola w JST  | str. 16
1.3. Nadzór  | str. 27
1.4. Pojęcie nadzoru  | str. 29
1.5. Nadzór nad samorządem  | str. 31
1.6. Funkcje i cele nadzoru  | str. 33
1.7. Środki nadzoru  | str. 35
1.8. Specyfika nadzoru RIO  | str. 40
1.9. Kontrola  | str. 45
1.10. Kryteria kontroli  | str. 47
1.11. Środki kontroli  | str. 49
1.12. Kontrola i nadzór – podobieństwa i różnice  | str. 53
1.13. Podsumowanie  | str. 59
Rozdział 2
Regionalne izby obrachunkowe jako część administracji publicznej w Polsce  | str. 61
2.1. Uwagi wstępne  | str. 61
2.2. Specyfika organizacji RIO  | str. 62
2.3. Zasada domniemania kompetencji nadzorczych  | str. 66
2.4. Dylematy dotyczące rozgraniczenia właściwości nadzorczych RIO i wojewodów  | str. 68
2.5. Sprawy finansowe jako przedmiot nadzoru RIO  | str. 72
2.6. Podsumowanie  | str. 81
Rozdział 3
Organizacja i zasady działania regionalnych izb obrachunkowych w zakresie nadzoru nad JST  | str. 85
3.1. Uwagi wstępne  | str. 85
3.2. Kolegium RIO  | str. 86
3.3. Charakter członkostwa w kolegium RIO  | str. 87
3.4. Charakter pracy w ramach kolegium RIO  | str. 95
3.5. Niezawisłość członków kolegium RIO  | str. 96
3.6. Wyłączne kompetencje kolegium RIO  | str. 100
3.7. Posiedzenia kolegium izby  | str. 101
3.8. Tryb pracy kolegium  | str. 104
3.9. Raporty, analizy i opinie składów orzekających RIO  | str. 106
3.10. Podsumowanie  | str. 111
Rozdział 4
Działania nadzorcze RIO w ramach systemu organów władzy publicznej  | str. 113
4.1. Uwagi wstępne  | str. 113
4.2. Czynności nadzorcze RIO  | str. 113
4.3. Przesłanki podjęcia czynności nadzorczych  | str. 118
4.4. Postępowanie wyjaśniające  | str. 122
4.5. Postępowanie nadzorcze przed kolegium RIO  | str. 128
4.6. Istotne naruszenie prawa  | str. 138
4.7. Nieistotne naruszenie prawa i pozostałe konsekwencje postępowania nadzorczego  | str. 145
4.8. Szczególny tryb nadzorczy  | str. 149
4.9. Zastępcze ustalenie budżetu jako środek nadzoru  | str. 159
4.10. Podsumowanie  | str. 168
Rozdział 5
Działalność kontrolna i instruktażowo-szkoleniowa RIO  | str. 175
5.1. Działalność kontrolna  | str. 175
5.2. Warunki, tryb i zasady kontroli RIO  | str. 177
5.3. Wystąpienie pokontrolne, zalecenia i zastrzeżenia  | str. 180
5.4. Działalność informacyjna, instruktażowa  i szkoleniowa  | str. 184
5.5. Charakter i zakres działalności informacyjnej, instruktażowej oraz szkoleniowej RIO  | str. 186
5.6. Instruktaż i wyjaśnienia przepisów prawa  | str. 189
5.7. Faktyczny zakres działalności informacyjnej, instruktażowej oraz szkoleniowej RIO  | str. 191
5.8. Działalność szkoleniowa  | str. 192
Rozdział 6
Działalność opiniodawcza  | str. 195
6.1. Uwagi wstępne  | str. 195
6.2. Charakter prawny opinii  | str. 197
6.3. Kontrowersje dotyczące działalności opiniodawczej RIO  | str. 206
6.4. Kryteria formalne opinii RIO  | str. 208
6.5. Opinie negatywne  | str. 210
6.6. Odwołanie od opinii  | str. 211
6.7. Analiza poszczególnych rodzajów opinii wydawanych przez RIO  | str. 217
6.7.1. Opinie dotyczące budżetu JST  | str. 217
6.7.2. Opinie RIO o deficycie  | str. 223
6.7.3. Opinia o informacji z przebiegu wykonania budżetu JST  | str. 230
6.7.4. Opinie RIO w zakresie możliwości spłaty zaciąganych zobowiązań finansowych  | str. 238
6.8. Podsumowanie  | str. 250
Rozdział 7
Pozostałe zagadnienia związane z działalnością RIO  | str. 253
7.1. Rola RIO w procesie absolutorium budżetowego JST  | str. 253
7.2. Raport o stanie gospodarki finansowej jednostki  | str. 255
7.3. Postępowanie naprawcze  | str. 256
7.4. Zastępcze ustalenie budżetu przez RIO  | str. 258
7.5. Wytyczne wydawane przez Krajową Radę Regionalnych Izb Obrachunkowych  | str. 259
7.6. Rozpatrywanie skarg przez RIO  | str. 260
7.7. Rozpatrywanie spraw dotyczących powiadomień regionalnej izby obrachunkowej przez skarbnika (głównego księgowego budżetu) o przypadkach dokonania kontrasygnaty na pisemne polecenie zwierzchnika  | str. 261
Rozdział 8
Zaskarżanie rozstrzygnięć nadzorczych RIO  | str. 263
8.1. Skarga do sądu na rozstrzygnięcie nadzorcze  | str. 264
8.2. Dopuszczalność wniesienia skargi  | str. 265
8.3. Termin na wniesienie skargi  | str. 266
8.4. Organ właściwy do wniesienia skargi  | str. 267
8.5. Wymogi formalne skargi  | str. 267
8.6. Zarzuty skargi  | str. 268
8.7. Formułowanie zarzutów skargi kasacyjnej  | str. 269
8.8. Postępowanie sądowoadministracyjne dotyczące rozstrzygnięć nadzorczych RIO  | str. 271
Bibliografia  | str. 273
Orzecznictwo  | str. 285
 

Inni Klienci oglądali również

68,40 zł 76,00 zł
Do koszyka

Samorząd terytorialny w 20 lat po reformie administracyjnej państwa. Bilans nadziei i postulaty na przyszłość

Przypadająca w 2018 roku dwudziesta rocznica wprowadzenia nowego zasadniczego podziału administracyjnego państwa oraz tak zwanej reformy samorządowej, stanowi doskonały moment dla dokonania bilansu nadziei związanych z przeprowadzonymi reformami, a tak...
69,30 zł 77,00 zł
Do koszyka

Finanse publiczne jednostek samorządu terytorialnego. Źródła finansowania samorządu terytorialnego we współczesnych regulacjach prawnych

Oddajemy w Państwa ręce niezwykłą książkę. Jak nigdy dotąd łączącą naukę i codzienne problemy z dziedziną tak bliską i namacalną, a zarazem tak odległą, nieprzystępną, wręcz zgubną, jaką są finanse publiczne, w ich wielu niezwykle pogmatwanych aspektac...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Samorząd - Samorząd gospodarczy - Inne rodzaje samorządu

Samorząd gospodarczy w II Rzeczypospolitej Polskiej był zagadnieniem trudnym i wywoływał duże emocje. Wiele kłopotów nastręczała już sama kategoria „samorząd”, której nie udało się zdefiniować w sposób powszechnie uznaw...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy jednostek samorządu terytorialnego w świetle indykatorów aktywności rozwojowej

W opracowaniu omówiono następujące zagadnienia: stan wdrażania w Polsce środków europejskich z perspektywy finansowej 2014–2020 wspierających zrównoważony rozwój; międzyregionalne różnice ekonomiczne w Polsce i ...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Prawa i obowiązki radnego jednostki samorządu terytorialnego

W książce omówiono zagadnienia dotyczące pracy radnego w radach gmin, powiatów i sejmików województw, ze szczególnym uwzględnieniem jego statusu prawnego jako funkcjonariusza publicznego. Celem poradnika jest pomoc ra...
170,10 zł 189,00 zł
Do koszyka

Nadzór administracji państwowej nad obrotem pierwotnym akcjami

Monografia jest pierwszą publikacją kompleksowo omawiającą problematykę prowadzenia oferty publicznej (w tym IPO), zasad sporządzania i zatwierdzania prospektów emisyjnych oraz dopuszczania i wprowadzania akcji do obrotu na rynku regulowanym. Te...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!