0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Przezwyciężanie nieśmiałości u dzieci

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2007

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Małgorzata Zabłocka

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 26,00 zł
23,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Przezwyciężanie nieśmiałości u dzieci

Małgorzata Zabłocka prezentuje autorski program wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych oraz wyniki badania jego skuteczności. Program ten adresowany jest do dzieci w wieku 10–12 lat. Jego podstawę stanowi poznawcze podejście do rozwoju i zmiany rozwojowej. Opiera się na założeniu, że przyczyny nieśmiałości tkwią zazwyczaj w specyficznym ukształtowaniu struktur poznawczych, co oznacza, że u podstaw nieśmiałości leżą niewłaściwe nawyki myślenia o sobie, o innych, o zadaniach. Pokonywanie nieśmiałości jest możliwe dzięki stworzeniu dzieciom nieśmiałym warunków umożliwiających nabywanie odmiennych od dotychczasowych doświadczeń.

Autorka przedstawia teoretyczne podstawy programu, cele i sposoby ich osiągania, wykorzystywane w trakcie zajęć metody pracy, scenariusze zajęć, jak również wskazówki metodyczne dla realizatorów programu. Książkę adresuje do pedagogów, socjoterapeutów, nauczycieli i wychowawców poszukujących sposobów pracy z tymi właśnie dziećmi.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7383-291-6
  • ISBN druku: 978-83-7383-291-6
  • Liczba stron: 188
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WPROWADZENIE	9
ROZDZIAŁ I. PROBLEM NIEŚMIAŁOŚCI U DZIECI	13
	1.1. Opisowe ujęcie nieśmiałości	13
	1.2. Interpretacyjne ujęcia nieśmiałości	15
		1.2.1. Ujęcie organiczne	15
		1.2.2. Ujęcie osobowościowe	16
		1.2.3. Środowiskowe uwarunkowania nieśmiałości	19
	1.3. „Pomocowe” ujęcie nieśmiałości	23
	1.4. Podsumowanie	25
ROZDZIAŁ II. KONCEPCJA DIAGNOZOWANIA SYTUACJI SPOŁECZNEJ DZIECI NIEŚMIAŁYCH	27
	2.1. Wybór dzieci nieśmiałych	28
	2.2. Diagnozowanie aktywności społecznej	31
		2.2.1. Postrzeganie sytuacji zadaniowej	35
		2.2.2. Samopoczucie podczas zadania rozwiązywanego zespołowo	36
	2.3. Diagnozowanie kompetencji społecznych	37
	2.4. Poziom i adekwatność samooceny	42
	2.5. Styl wyjaśniania przyczyn zdarzeń	45
	2.6. Podsumowanie	47
ROZDZIAŁ III. PROGRAM PRZEZWYCIĘŻANIA NIEŚMIAŁOŚCI U DZIECI	49
	3.1. Założenia teoretyczne	49
		3.1.1. Teoria rozbieżności informacyjnej Wiesława Łukaszewskiego	49
		3.1.2. Teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury	51
	3.2. Cele programu	53
		3.2.1. Podejmowanie aktywności społecznej	54
		3.2.2. Rozwijanie kompetencji społecznych	56
		3.2.3. Kształtowanie wyższej i bardziej adekwatnej samooceny	58
		3.2.4. Kształtowanie optymistycznego stylu wyjaśniania przyczyn zdarzeń	60
	3.3. Metody i formy pracy	63
	3.4. Podsumowanie	68
ROZDZIAŁ IV. BADANIE SKUTECZNOŚCI ODDZIAŁYWAŃ	69
	4.1. Plan i etapy badań	69
	4.2. Trafność planu eksperymentalnego i czynniki ją zakłócające	71
		4.2.1. Trafność wewnętrzna	71
		4.2.2. Trafność zewnętrzna	73
	4.3. Analiza wyników badań	74
		4.3.1. Poziom nieśmiałości u dzieci	75
		4.3.2. Zmiany w aktywności społecznej u dzieci nieśmiałych objętych oddziaływaniami i w grupie kontrolnej	78
		4.3.3. Zmiany w kompetencjach społecznych u dzieci nieśmiałych w grupie objętej oddziaływaniami i w grupie kontrolnej	81
		4.3.4. Zmiany w poziomie samooceny u dzieci nieśmiałych w grupie objętej oddziaływaniami i w grupie kontrolnej	83
		4.3.5. Zmiany w stylu wyjaśniania przyczyn zdarzeń u dzieci nieśmiałych w grupie objętej oddziaływaniami i w grupie kontrolnej	84
	4.4. Podsumowanie	86
ROZDZIAŁ V. WSKAZÓWKI DLA REALIZATORÓW PROGRAMU	91
	5.1. Język nieakceptacji, czyli zachowania niesprzyjające pracy z dziećmi	91
	5.2. Język akceptacji – co zamiast barier?	94
		5.2.1. Empatyczne zrozumienie	95
		5.2.2. Autentyczność w relacji z dziećmi	98
		5.2.3. Bezwarunkowa akceptacja	100
	5.3. Trudności, jakie mogą wystąpić podczas realizacji programu	101
		5.3.1. Czas	101
		5.3.2. Brak aktywności	102
		5.3.3. Cisza	103
		5.3.4. Poruszanie trudnych sytuacji, delikatnych spraw	103
		5.3.5. Niesłuchanie siebie	104
		5.3.6. Błaznowanie	104
	5.4. Podsumowanie	105
ROZDZIAŁ VI. SCENARIUSZE ZAJĘĆ	107
	Scenariusz 1	109
	Scenariusz 2	111
	Scenariusz 3	114
	Scenariusz 4	117
	Scenariusz 5	120
	Scenariusz 6	125
	Scenariusz 7	130
	Scenariusz 8	134
	Scenariusz 9	138
	Scenariusz 10	143
	Scenariusz 11	146
	Scenariusz 12	151
	Scenariusz 13	154
	Scenariusz 14	157
	Scenariusz 15	159
LITERATURA	163
ANEKS	169

Inni Klienci oglądali również

25,52 zł 28,35 zł
Do koszyka

Kształtowanie się zachowań komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami ośrodkowego ukladu nerwowego

Autorka podjęła problem kształtowania się komunikacji, w tym językowej, u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego (OUN).Zasadniczym celem było scharakteryzowanie procesu kształtowania się komunikacji, a przede wszystkim systemowych za...
8,55 zł 9,50 zł
Do koszyka

Zdolne dziecko. Zabawy kreatywne. 0-6 lat

Zajęcia artystyczne mają bardzo duże znaczenie dla rozwoju każdego dziecka. Poprzez pracę twórczą dzieci rozwijają nie tylko kreatywność, ale i zdolności intelektualne, percepcję, umiejętności społeczne oraz uczą się rozpoznawać i nazywać emocje...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Kości dziecka

Yi Sang (1910-1937) – autor nieznany polskiemu czytelnikowi – jako pierwszy w historii literatury koreańskiej sięgnął po nowatorską technikę strumienia świadomości i podjął próbę wglądu w psychikę jednostki. Narrator jego opowiadań r...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Drogi kariery. Jak wspomagać rozwój zawodowy dzieci i młodzieży

Książka wpisuje się znacząco w nurt dyskusji nad teoretycznymi, empirycznymi i praktycznymi problemami rozwoju zawodowego dzieci i młodzieży. Oprócz rzetelnego warsztatu i realistycznego podejścia widać w niej wyraźnie piętno osobistych przemyśl...
8,55 zł 9,50 zł
Do koszyka

ABC rysowania dla dzieci

Praktyczna nauka rysowania dla dzieci – wskazówki, jak krok po kroku narysować pieska, kotka, kaczuszkę, konika, żabkę, bociana, kurkę, kogucika, świnkę, owieczkę, kózkę, krówkę, wróbelka, indyczka kurczaczka. Naukę ua...
32,31 zł 35,90 zł
Do koszyka

Jak zapewnić lepszą przyszłość swojemu dziecku

Książka dr Borby ukoi niejeden rodzicielski niepokój o to, co zrobić, żeby wychować zdrowe, szczęśliwe i odnoszące w życiu sukcesy. Niesie optymistyczne przesłanie, że możliwe jest nauczenie dziecka empatii czy optymizmu, że nigdy nie jest za p&...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!