0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kontekst społeczny w późnym dzieciństwie a rola ucznia

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Sylwia Seul

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 29,80 zł
26,82 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kontekst społeczny w późnym dzieciństwie a rola ucznia

Książka ta próbuje odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób wybrane elementy kontekstu społecznego wpływają na realizowanie przez dziecko nowych zadań. Inicjuje ją przegląd zagadnień związanych z charakterystyką dziecka w późnym dzieciństwie: jego emocjami, kształtującym się obrazem własnej osoby oraz typową aktywnością.

Analizie poddano rolę dorosłych i ich formy aktywności kierującej losem dziecka, z uwzględnieniem wspomagania rozwoju. Wyszczególniono i scharakteryzowano epizody wzajemnego zaangażowania, sprzężenie zwrotne, mobilizację do działania, krytykę i wsparcie. Specyficzne doświadczenie wspierające rozwój dziecka oferuje rodzina. Innych możliwości dostarcza nauczyciel, który dla dziecka jest przedstawicielem szkoły. Zwrócono uwagę na sposób spostrzegania i poznawania dziecka przez nauczyciela oraz sposoby wchodzenia z nim w interakcję.

Dzięki temu dokonano przeglądu zjawisk charakteryzujących dziecko i jego społeczny kontekst.

W książce skoncentrowano się również na okresie późnego dzieciństwa, kiedy dziecko staje przed nowymi zadaniami rozwojowymi. Po trzech latach edukacji w szkole podstawowej (nauczanie zintegrowane – wczesnoszkolne) zostaje poddane nowym wymaganiom i płynące stąd doświadczenia mogą stać się dla dziecka podłożem do dalszego rozwoju. W nowej sytuacji wybiera dla siebie indywidualny sposób reagowania, a zadanie staje się szansą rozwoju, w którym dorosły może być mediatorem.

Ponieważ monografia pokazuje zmiany w zakresie funkcjonowania ucznia w szkole, przechodzącego od nauczania zintegrowanego do blokowego, jest adresowana do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych oraz studentów tych kierunków. Wnioski z pracy mogą być pomocne w rozwiązywaniu niektórych praktycznych zagadnień, z którymi wymienione osoby spotykają się na co dzień w pracy w szkole podstawowej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-348-4
  • ISBN druku: 978-83-7587-080-0
  • Liczba stron: 244
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
Rozdział 1. Specyficzne cechy rozwojowe dziecka w późnym dzieciństwie	11
	1.1. Emocje	12
	1.2. Obraz siebie	17
	1.3. Aktywność a procesy poznawcze	21
Rozdział 2. Kontekst społeczny a rozwój dziecka	27
	2.1. Dorosły wspomagający rozwój	27
		2.1.1. Epizody wspólnego zaangażowania	30
		2.1.2. Sprzężenie zwrotne	31
			2.1.2.1. Mobilizacja	32
			2.1.2.2. Krytyka	33
		2.1.3. Wsparcie	36
		2.1.4. Podsumowanie	37
	2.2. Kontakty w rodzinie a rozwój ucznia	39
	2.3. Kontakty z nauczycielem a rozwój ucznia	42
		2.3.1. Poznawanie ucznia	43
		2.3.2. Interakcja z uczniem	46
		2.3.3. Podsumowanie	53
	2.4. Kontakty w grupie rówieśniczej a rozwój ucznia	54
		2.4.1. Podsumowanie	58
Rozdział 3. Nowe zadania w późnym dzieciństwie	59
	3.1. Dziecko wobec nowych zadań	59
	3.2. Zmiana w obrazie siebie i świata	65
	3.3. Zadanie zwiastunem nowej jakości rozwojowej	69
	3.4. Podsumowanie	75
Rozdział 4. Kontekst społeczny a rola ucznia. Wprowadzenie do badań	77
	4.1. Problem i hipotezy	82
		4.1.1. Problem	82
		4.1.2. Hipotezy	83
	4.2. Metoda	87
		4.2.1. Zmienne i ich operacjonalizacja	87
			4.2.1.1. Pomiar zmiennej zależnej	87
			4.2.1.2. Pomiar zmiennych niezależnych	89
			4.2.1.3. Charakterystyka przygotowanych narzędzi	90
		4.2.2. Dobór osób badanych	92
		4.2.3. Plan i przebieg badania	93
		4.2.4. Model analizy statystycznej danych	95
Rozdział 5. Kontekst społeczny i cechy podmiotowe dziecka a rola ucznia. Wyniki	97
	5.1. Hipoteza główna: modyfikacje kontekstu i zachowań ucznia	97
		5.1.1. Analiza przyczyn	100
	5.2. Udział inteligencji i lęku w pełnieniu roli ucznia	102
		5.2.1. Udział inteligencji i lęku dziecka w kształtowaniu obrazu siebie	103
		5.2.2. Udział inteligencji i lęku w ekspresji emocji w szkole	105
		5.2.3. Udział inteligencji i lęku w powstaniu obrazu szkoły	107
		5.2.4. Udział inteligencji i lęku w poszukiwaniu wsparcia	111
		5.2.5. Udział inteligencji i lęku w podejmowanych formach aktywności ucznia	113
		5.2.6. Udział inteligencji i lęku w pełnieniu roli ucznia – podsumowanie	115
	5.3. Udział kontekstu rodzinnego w pełnieniu roli ucznia	122
		5.3.1. Postawa rodziców wobec dziecka	122
			5.3.1.1. Związek postawy rodziców z kształtowaniem obrazu siebie	122
			5.3.1.2. Związek postawy rodziców z ekspresją emocji w szkole	124
			5.3.1.3. Związek postawy rodziców z powstawaniem obrazu szkoły	127
			5.3.1.4. Związek postawy rodziców z poszukiwaniem wsparcia	130
			5.3.1.5. Związek postawy rodziców z aktywnością dziecka	132
			5.3.1.6. Postawy rodziców a rola ucznia – podsumowanie	134
		5.3.2. Reakcje rodziców na trudności dziecka	138
			5.3.2.1. Związek reakcji rodziców z kształtowaniem przez dziecko obrazu siebie	138
			5.3.2.2. Związek reakcji rodziców z ekspresją emocji dziecka w szkole	141
			5.3.2.3. Związek reakcji rodziców z powstawaniem u dziecka obrazu szkoły	144
			5.3.2.4. Związek reakcji rodziców z poszukiwaniem wsparcia przez dziecko	147
			5.3.2.5. Związek między reakcjami rodziców a aktywnością dziecka	149
			5.3.2.6. Reakcje rodziców na trudności dziecka – podsumowanie	152
	5.4. Udział kontekstu szkolnego w pełnieniu roli ucznia	156
		5.4.1. Spostrzeganie ucznia w interakcji	156
			5.4.1.1. Związek spostrzegania nauczyciela z obrazem siebie ucznia	156
			5.4.1.2. Związek spostrzegania nauczyciela z ekspresją emocji	159
			5.4.1.3. Związek spostrzegania ucznia z obrazem szkoły	162
			5.4.1.4. Związek spostrzegania nauczyciela z poszukiwaniem wsparcia	165
			5.4.1.5. Związek spostrzegania nauczyciela z aktywnością ucznia	167
			5.4.1.6. Spostrzeganie nauczyciela a pełnienie roli ucznia – podsumowanie	170
		5.4.2. Zachowania nauczyciela w trakcie lekcji	173
			5.4.2.1. Związek zachowania nauczyciela z obrazem siebie ucznia	174
			5.4.2.2. Związek zachowania nauczyciela z ekspresją emocji ucznia	176
			5.4.2.3. Związek zachowania nauczyciela z tworzeniem przez ucznia obrazu szkoły	179
			5.4.2.4. Związek zachowania nauczyciela z poszukiwaniem przez ucznia wsparcia	182
			5.4.2.5. Związek zachowani

Inni Klienci oglądali również

16,94 zł 24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
18,86 zł 20,95 zł
Do koszyka

Społeczny potencjał odrodzenia miast poprzemysłowych

Książka dotyczy oceny znaczenia potencjału społecznego w różnicowaniu poziomu rozwoju miast poprzemysłowych funkcjonujących w odmiennych uwarunkowaniach kulturowych, ale pełniących w przeszłości podobne funkcje. Wzięto pod uwagę pięć ośrodk&oacu...
32,31 zł 35,90 zł
Do koszyka

Doktor Anna. Uczniowie Hippokratesa. Tom 2

Oparta na faktach opowieść o pierwszej dyplomowanej lekarce praktykującej na ziemiach polskich.Koniec lat 70. XIX wieku. Anna Tomaszewicz po zakończeniu studiów medycznych na Uniwersytecie w Zurychu wraca do Warszawy z zamiarem otwar...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Edukacja kulturalna – konteksty, podejścia, trudności, potencjały

Książka, którą przedkładam Czytelnikom, dotyczy edukacji kulturalnej ujmowanej z perspektywy osób w nią zaangażowanych – edukatorów działających w różnych sektorach: publicznym, prywatnym i non profit, w obszarze oświa...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!