0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,00 zł
35,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu

Każde działanie techniczne, organizatorskie i menedżerskie powstaje z myślą o określonym praktycznym zastosowaniu. Zamierzeniem jest osiągnięcie rezultatów spełniających oczekiwania pragmatyczne oraz wymagania skuteczności i efektywności. Adresat rozwiązania bardzo często ma ambicję, aby to, co otrzyma, było niepospolite, inne niż znane mu podobne rozwiązania. I to oczekiwanie nie musi mieć racjonalnych podstaw, bywa, że jest ambicją czystą. Z kolei autor rozwiązania często ma podobną ambicję, nie chce powielać pomysłów już znanych, szuka satysfakcji zawodowej. Obie postawy są silniejsze niż racjonalność gospodarcza. Są motorem postaw twórczych.

Z drugiej strony ambicje twórcze w miarę praktykowania zawodu zostają przytłumione rutyną. Naturalnie innowacyjni są ludzie młodzi ? z wiekiem zdolność ta maleje. Ale nie musi to być proces nieodwracalny niczym starzenie się fizyczne. Kreatywność może być zachowana przez całą karierę zawodową.

Książka wspiera tego typu podejście do życia zawodowego inżyniera, organizatora i menedżera, jako zawodów polegających na twórczym rozwiązywaniu bieżących problemów. Zachowania ich mogą być sprawne na poziomie rutyny, ale i głęboko odkrywcze, niekonwencjonalne. Raz skomplikowane i budzące podziw harmonią współdziałania ogromnej liczby elementów jak statek kosmiczny. Innym razem imponujące ascetyczną prostotą funkcjonalności jak wynalazek koła. Dla ludzi zafascynowanych techniką jako wyrafinowanym praktycznym zastosowaniem wiedzy naukowej dzieło techniczne jest równie wielkim dziełem sztuki jak obiekty, które oglądamy w muzeach i na wystawach artystycznych, a konstruktor/wynalazca kreatorem równym malarzom czy pisarzom.

Chcieliśmy też przekazać tę ważną myśl, że twórczy może być każdy z nas w swojej aktywności zawodowej i że istnieje rozległy katalog metod pobudzania kreatywności, które można dobierać do różnych warunków – pracy indywidualnej lub zespołowej, projektowej lub wdrożeniowej, technicznej lub organizatorskiej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Anna Kosieradzka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-63804-04-6
  • ISBN druku: 978-83-63804-03-9
  • Liczba stron: 272
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp
1. Psychologiczne podstawy kreatywności (Józef Szopiński)
   1.1. Dzieje pojęcia "twórczość"
   1.2. Definicja twórczości
   1.3. Twórczość i odtwórczość
   1.4. Czynniki blokujące twórczość
   1.5. Osobowościowe determinanty kreatywności
   1.6. Badania autora nad kreatywnością
2. Możliwości i ograniczenia w kształtowaniu postaw twórczych (Ewa Stanisławiak)
   2.1. Bycie twórcą: osobowość czy postawa?
   2.2. Osobowościowe predyktory postaw twórczych
   2.3. Poznawcze predyktory postaw twórczych
   2.4. Edukacja w kierunku postaw twórczych
      2.4.1. Wyzwania i rzeczywistość
      2.4.2. Perspektywa psychologiczna
      2.4.3. Metodyka kształcenia ku twórczości
      2.4.4. Zastosowania
      2.4.5. Osoby dorosłe w szkole twórczości
   2.5. Pięć ścieżek wspierania postaw twórczych
      2.5.1. Ścieżka emocjonalna
      2.5.2. Ścieżka motywacyjna
      2.5.3. Ścieżka zdolności i Ścieżka umiejętności
      2.5.4. Ścieżka wolności
   2.6. Krótka refleksja na zakończenie
3. Przykład psychologicznego modelu pracy zespołowej (Józef Szopiński)
   3.1. Model TZI
   3.2. Stosowanie „Żywego uczenia”
   3.3. Podsumowanie 
4. Kreatywność i jej znaczenie w biznesie (Tomasz Szopiński)
   4.1. Wprowadzenie
   4.2. Wpływ kultury organizacyjnej na kreatywność w biznesie
   4.3. Wpływ otoczenia pracy na postawy kreatywne
   4.4. Trzymanie się procedur a myślenie kreatywne
   4.5. Zmiany współczesności a potrzeba kreatywności
   4.6. Przejawy kreatywności w zakresie modyfikacji i tworzenia nowych struktur
   4.7. Podsumowanie
5. Ogólna charakterystyka metod i technik pobudzania kreatywności (Anna Kosieradzka)
   5.1. Problemy występujące w organizacji i zarządzaniu
   5.2. Podstawowe podejścia stosowane przy rozwiązywaniu problemów organizacji i zarządzaniu
   5.3. Koncepcje, metody i techniki stosowane w usprawnianiu organizacji
   5.4. Ogólna charakterystyka metod i technik pobudzania kreatywności
      5.4.1. Historyczne korzenie metod i technik pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu
      5.4.2. Proces twórczego myślenia i rozwiązywania problemów
   5.5. Podsumowanie
6. Proste metody pobudzania kreatywności (Urszula Kąkol, Anna Krupa, Anna Kosieradzka, Justyna Smagowicz)
   6.1. Analiza morfologiczna
   6.2. Burza mózgów i jej odmiany
   6.3. Myślenie lateralne - metoda 6 kapeluszy
   6.4. Mapy myśli (mindmaping)
   6.5. Diagram konfliktu i narzędzia logicznego wnioskowania
   6.6. Wykres Ishikawy
   6.7. 5 × dlaczego
   6.8. 5W1H
   6.9. Drzewo decyzyjne
   6.10. Diagram pokrewieństwa
   6.11. Analiza pola sił
7. Złożone metody pobudzania kreatywności (Urszula Kąkol, Justyna Smagowicz)
   7.1. Analiza wartości
   7.2. Synektyka
   7.3. Algorytm wynalazku - TRIZ
8. Metody pobudzania kreatywności w konsultingu i pracy menedżera (Iwona Głażewska)
   8.1. Kreatywność a innowacje
   8.2. Rola menedżera w budowaniu systemów wsparcia dla kreatywności i innowacji
   8.3. Rola podejścia innowacyjnego w budowaniu wartości dla interesariuszy
      8.3.1. Różne koncepcje rozwoju biznesu
      8.3.2. Percepcja wartości przedsiębiorstwa przez poszczególne grupy interesariuszy
      8.3.3. Wpływ zmian w podejściu do tworzenia wartości przedsiębiorstwa na rolę menedżerów
   8.4. Narzędzia wykorzystywane do poszukiwania źródeł wartości
      8.4.1. Mapa strategii według Kaplana i Nortona
      8.4.2. Mapa wartości
9. Wykorzystanie metod pobudzania kreatywności w zespołowym rozwiązywaniu problemów (Anna Kosieradzka)
   9.1. Znaczenie zespołowego rozwiązywania problemów we współczesnych organizacjach
   9.2. Charakterystyka zespołów rozwiązujących problemy
   9.3. Zespołowe rozwiązywanie problemów na gruncie filozofii kaizen
      9.3.1. System sugestii indywidualnych
      9.3.2. System sugestii zespołowych
   9.4. Proces rozwiązywania problemu przez zespół
   9.5. Dokumentowanie i prezentowanie rozwiązanych problemów
   9.6. Szkolenie
   9.7. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia

Inni Klienci oglądali również

23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Karol Adamiecki – polski współtwórca nauki organizacji i zarządzania (biografia i dokonania)

W monografii przyjęty został układ, by tak rzec, naturalny. Po krótkim i selektywnym przedstawieniu dziejów organizatorskiej empirii i przełomu, jakim były prace, poglądy i praktyka F.W. Taylora (rozdział pierwszy), uwagę skupiono wyłączn...
21,78 zł 24,20 zł
Do koszyka

Relaksacyjna metoda Mind Calm

Jeden z najlepszych współczesnych nauczycieli medytacji opisuje w tej książce własną technikę medytacyjną. Dzięki niej odkryjesz, jak pozbyć się nieustannej gonitwy myśli. Poznasz techniki, dzięki którym w pełni wykorzystasz swój p...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Teoria decyzji a kształtowanie wartości w zarządzaniu

Od Autorki:Książka odnosi się do torów decyzji, w sposób oczywisty tłumacząc teorię względności, którą rozumie wielu, ale nikt nie potrafi „rozpisać jej” poprzez wzory. Nie ma recepty na życie, bo dobra nie ...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Model prawny udziału organizacji społecznych w ochronie środowiska

W opracowaniu zostało zaprezentowane nowe podejście do udziału społeczeństwa w ochronie środowiska, które można scharakteryzować jako odejście od modelu konfrontacji, i przejście do modelu kooperacji organizacji społecznych i organów admi...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Modelowanie i badanie wybranych procesów i elementów obiektów logistycznych z wykorzystaniem metod symulacyjnych

Praktyczny i nowatorski charakter oraz zawartość merytoryczna monografii wykracza poza ramy dostępnych prac naukowych z obszaru zastosowania metod symulacyjnych w zagadnieniach modelowania procesów logistycznych zachodzących w magazynach wysokie...
39,96 zł 44,40 zł
Do koszyka

Metoda dwupunktowa w praktyce

Każdy z nas może dokonywać dowolnych zmian w swoim zdrowiu, życiu i całym otoczeniu. A wszystko za sprawą metody, którą praktykują już setki tysięcy ludzi na całym świecie. Z książki dowiesz się, jak poradzić sobie z różnymi życiowymi syt...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!