Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Wyjściowymi problemami omawianymi w opracowaniu są: zdefiniowanie pojęcia zarządzania, wyjaśnienie funkcji nauk o zarządzaniu, przedmiot i zakres tych nauk, charakter ich twierdzeń i paradygmatów. Autor wskazuje tu słabe strony wspomnianych nauk i stwierdza, że uprawianie nauk o zarządzaniu jest trudne. Mimo tego zarządzanie odgrywa coraz większą rolę w gospodarce i życiu społecznym. Konieczne jest ciągłe doskonalenie praktyki zarządzania i nauk o zarządzaniu, ich twierdzeń i teorii oraz dostosowanie ich do zmieniającej się rzeczywistości. Przez stosowanie odpowiednich badań należy stale podnosić standardy w naukach o zarządzaniu. Jednym z nich jest racjonalne ustalenie w ich ramach subdyscyplin.
Monografia naukowa jest przeznaczona dla studentów na kierunku zarządzanie na uniwersytetach, w politechnikach i w innych szkołach wyższych. Szczególnie będzie ona pomocna osobom, które podejmą wysiłek opracowania rozpraw doktorskich lub habilitacyjnych. Książka zainteresuje także ambitniejszych menedżerów parających się zawodowo zarządzaniem określonych organizacji.
Słowo wstępne 7 Rozdział 1. Jak pojmujemy zarządzanie? 9 Rozdział 2. Zarządzanie jako działalność praktyczna, nauka i sztuka 15 Rozdział 3. Przedmiot oraz granice nauk o zarządzaniu 23 Rozdział 4. Twierdzenia i paradygmaty nauk o zarządzaniu 29 Rozdział 5. Ograniczenia i słabe strony nauk o zarządzaniu 41 Rozdział 6. Relacje między ośrodkami nauk o zarządzaniu a organizacjami działalności praktycznej 47 Rozdział 7. Czy tylko aplikacyjna, czy także poznawcza funkcja nauk o zarządzaniu? 55 Rozdział 8. Jedność czy wielość teorii zarządzania? 61 Rozdział 9. Koncepcje zarządzania organizacją 65 Rozdział 10. Kierownicy (menedżerowie) i przywódcy w organizacji 83 Rozdział 11. Kultura organizacji 91 Rozdział 12. Etyka badacza w naukach o zarządzaniu 93 Rozdział 13. Badania naukowe w zakresie nauk o zarządzaniu 97 13.1. Istota badania naukowego 97 13.2. Koncepcja procesu badawczego 99 13.3. Metody badania naukowego w zakresie zarządzania 104 Rozdział 14. Miejsce nauk o zarządzaniu w klasyfikacji nauk 117 Rozdział 15. Subdyscypliny w naukach o zarządzaniu 119 Rozdział 16. Dlaczego uprawianie nauk o zarządzaniu jest bardzo trudne? 125 Rozdział 17. Wyzwania stojące przed naukami o zarządzaniu 129 Literatura 131